Inlägg från: kindofnothing |Visa alla inlägg
  • kindofnothing

Bf juni 2018

evve88 skrev 2017-12-15 09:16:25 följande:

Så jobbigt de där med vikten :/ har gått upp 2 kilo men de känns som 35 redan, för brösten är ju typ 3 ggr så stora. Kan inte använda nån gammal bh, och då ser man automatiskt så stor ut.. men snart kommer ju de lite "skönare" veckorna när man kanske inte mår så illa och har lite mer energi så då orkar man säkert promenera och så mer! Tror inte du behöver nojja dig alls :)

Jag ska börja äta blodförtunnande, för att jag hade Havandeskapsförgiftning i min förra grav, tydligen nya riktlinjer. Känns läskigt!!

Jag äter också trombyl efter hf i förra graviditeten.

Känner igen mig i vikten också. Har gått upp 3 kg nu i v 14 men med sonen hade jag gått upp 2 kg i v. 20. Gick ändå upp 20 totalt då så funderar på vart detta ska sluta... men hoppas också på lite mer träning nu när måendet vänt:)
  • kindofnothing
    evve88 skrev 2017-12-17 21:01:44 följande:

Har du börjat äta? Min bm skulle skicka remiss till läkaren förra veckan.. hur funkar tabletterna? Är väl relativt låg dos man äter?

Haha ja vi får hålla tummarna för det :)

Jag fick det i v 7 efter första samtalet med mvc o ska ta den t.o.m v 36. Glömmer ta den ibland bara.. får ta den vid middagen annars känns det lite surt, nästan halsbränna. 160 mg står det på mina. När fick du hf? Hur märktes det?

Jag fick högt blodtryck v 37 men inga direkta symptom mer än flimmer för ögonen någon gång. V 40+3 fick jag tid för igångsättning trots att jag inte ville.. som tur var gick vattnet i 40+1 o förlossningen blev ganska bra. Men Hellp nämns i min journal (utvecklades aldrig till det som tur var) o levern o trombocyterna var påverkade även efter förlossningen så denna gång kmr jag vara betydligt mer observant. Och lite orolig "/
  • kindofnothing
    evve88 skrev 2017-12-18 08:15:37 följande:

Kan tänka mig att det är svårt att komma ihåg!! Får nästan ställa larm på klockan..

Mitt blodtryck började gå upp i v 33 nånting, hade konstant huvudvärk men till en början inget protein i urinen, sen åkte jag in varannan dag på koll och tillslut var blodtrycket 160/110 och hemsk huvudvärk så blev igångsatt på direkten, vill verkligen inte bli igångsatt denna gången då förlossningen blev väldigt snabb och traumatisk. Men ska få samtal till en aurora denna gången, är redan super orolig över förlossningen trots att jag bara är i v 15 :p

Gick ditt blodtryck ner sen mellan graviditeterna?

Ja har också ställt alarm nu.. mkt bättre :) usch va jobbigt att bli igångsatt, förstår att du behöver stöttning inför denna. Det är tur att andra nästan aldrig blir som första. Ja blodtrycket gick ner efter 2 dagar. Levern var påverkad i 6 v sen slapp jag fler kontroller.
  • kindofnothing

Skönt att allt såg bra ut Krocki1 :)

Ni som fått Trombyl (vi var väl några).. vilken styrka har ni fått? Jag har 160 mg.

• kindofnothing

Tack för svaren om trombyl, misstänkte att min dos är hög... tror läkaren gjort fel. Ska till bm den 5e så får komma ihåg att fråga henne d :)

• kindofnothing

Så kul att följa er alla även om jag nästan aldrig skriver. Synd att så många verkar ha tunga graviditeter :(

På tal om tungt.. jag har haft foglossning sen v 20. Nu är jag i v 33 o orkar inte mer så efter samråd med barnmorskan ska jag ringa vårdcentralen o försöka bli deltidssjukskriven. Ngn av er som vet vad man ska/inte ska säga? Aldrig varit sjukskriven så noll koll!

• kindofnothing

Vad spännande att det börjar närma sig. Vad mycket "symptom" vissa har :D

Med första minns jag inga ilningar förrän sista dagen/veckan. Denna är fixerad nu o det ilar ner i ljumskarna o fiffi flera ggr per dag. Ilar det för er? Är precis som att den kmr åt nerver. Magen känns tung men inga andra tecken. Hen får gärna komma tidigt, har så ont av foglossning!

• kindofnothing
    MaTik skrev 2018-05-24 10:21:36 följande:

Jag får lite panik av den här värmen, lägenheten är som en bastu och man kan inte fly någonstans. Jag städar också för fullt, men klarar inte av att dammsuga för jag blir så svettig. Har fem dagar kvar till bf, men gissar på att det snarare är ca femton.

Ni som har fött barn innan, finns det alltid små tecken på att förlossningen närmar sig, eller kan det starta helt utan förvarning? Jag känner absolut ingenting, så jag räknar med att det är långt kvar.

Jag hade inga som helst känningar med förra barnet. 2 min innan vattnet gick stod jag o sa att jag nog lunde gå med på en mässa en vecka senare för den här kmr inte komma än på ett tag. Gick 10 m o splash kom vattnet, barnet 11 h senare.
  • kindofnothing
    wibblywobbly skrev 2018-05-24 11:41:16 följande:

Någon av er som fått mycket pigmentfläckar o prickar? Hela mitt ansikte är fullt.. :( Nog för att jag brukar bli fräknig på sommaren, men nu har jag stora fläckar under ögonen och över hela pannan. Så får undvika solen helt och hållet nu.. Hoppas de dämpas lite när bebban kommit ut.

Jag har fått massa bruna fläckar så nu undviker jag solen o smörjer mig noga. Hoppas de försvinner efter bara.
  • kindofnothing
    EJL skrev 2018-06-18 14:31:59 följande:

Hade tid för hinnsvepning idag. Tydligen är jag öppen 4 cm, så hon kunde göra en ordentlig hinnsvepning. Har haft ont, dock oregelbundet. Därtill en mindre blödning. Hoppas den gör susen!

Grattis Emmy85x3!

Jag hade också hinnsvepning nyss men hon ville inte ta i för mkt för många belastar förlossningen med blödningen. Försökte övertala henne men hon gjorde bara en försiktig :(

3 cm öppen vilket tydligen var vanligt som omföderska, ett par cm kvar av tappen som är halvmjuk. Ngn som vet vad det betyder? Säger inte så mkt för mig.. hoppas på resultat, hur snart borde det komma? Bf var i lördags.
Svar på tråden Bf juni 2018