Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

lindaan skrev 2017-11-06 08:21:54 följande:

Här är en till med BF juni, den 18de plussade 14 sep på bim +2

Bara lite nyfiken, har BF den 17:e, men min sista mens hade jag den 12:e september, säker på att du hade BIM den 14:e? Då borde Du ju vara mycket längre gången än så :p
  • evve88
    bligravid123 skrev 2017-11-21 12:02:27 följande:

Hej på er alla. Måste fråga.... jag är i v 10 (9+3) & alla mina gravidsymptom är borta!!! Blir så fruktansvärt orolig. Från att ha mått illa varit förstoppad yr trött sur uppblåst.... tio ingenting. Nu är jag så rädd att lillen döttdärinne. Hur är för er andra. ... kan symtomen plötsligt försvinna utan fara för barnet? Har UL bilar på fredag men håller på att gå sönder av oro. Har nån annan upplevt samma o det ändå gått vögen?

Är i v 10+0 nu och mitt illamående var typ borta igår! har dessutom ont i ryggen så blev också super orolig och ledsen!! Hade missfall i somras och tänker bara på det. Men de kanske är så då att man vänjer sig vid hormonet.. med sonen mådde jag superilla till v 15 nämligen.. idag mådde ja lite illa igen men ja usch vad man nojjar. Var dock på ul för två vedkor sen och fick se den lilla men är ändå så orolig!
  • evve88

Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !

Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...

• evve88
    andromedae skrev 2017-12-11 22:56:02 följande:

Mådde inte jätteilla tidigare, mer nån enstaka dag. Nu har jag däremot uppstötningar hela tiden, har jättesvårt att ligga på rygg pga det. Mår också illa om det går mer än 2-3 timmar mellan födointag, knaprar skorpor och käkar frukt dagligen för att hålla det i schackt.

Ja då är de samma som här! Men senaste dagarna tycker jag illamåendet blivit värre igen, känner mig nästan uppblåst som att jag har magsjuka och måste spy för att magen är så uppblåst och mår illa.. hur känns din mage? Känner du dig också konstant uppblåst?
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-12-12 13:33:12 följande:

Vi ska göra ett NIPT test tror jag det heter så vi var på samtal idag med läkaren, han ville egentligen inte göra UL men jag ville så då gjorde vi ett lite snabbt, han mätte fostret till 5,1 cm och sa inget om veckan då.

Därefter fick vi träffa BM som sa att läkaren skrev på lappen 11+3 dvs vecka 12. Enligt mina beräkningar och appen + ett Ultraljud gjort i vecka 8 (7+3) så ska jag vara i vecka 12+1, alltså vecka 13.

Ska jag tänka hur det beräknades från allra första början så hade jag varit i vecka 12+3 nu.

Så jag flyttades 2dgr bak på UL i vecka 8.

Och nu då, återigen flytt bak 5 dagar.

Lite skumt ändå.

Jag hade sista mensen 16/9 och fullt utslag på ÄL clearblue stickorna (dvs ÄL inom 48h) 1/10. Så 1:a eller 2:a oktober (vi låg 1:a oktober, haha) så bör det blivit befruktat.

Inte 7 dgr senare? Eller? Fattar inte :)

Har blivit flyttad båda mina graviditeter typ en vecka, ibland ändrar dom ju på rul igen. De är svårt att mäta så tidigt tror jag. Men de har inte så stor betydelse även om man själv tycker en vecka mindre nu i början känns som en evighet! Tror inte du behöver lägga så stor vikt vid det :) jag blev flyttad 5 dagar nu men kommer ha kvar mitt BF utefter sista mensen så får vi se vad dom säger på Rul helt enkelt :)
  • evve88

Alltså gravidbyxor! Guds gåva till mänskligheten typ :p

Kommer inte ihåg att de kändes såhär skönt att dra på dom förra graviditeten :p väntade nog lite längre denna gången. Gud vad sköna dom är!

• evve88
    Marian03 skrev 2017-12-12 16:34:56 följande:

Ok! Blev du flyttad fram eller bak?

Jag blev mest orolig över att bebisen kanske inte växer som den ska, men kanske ska släppa det då ifall andra med varit med om samma :)

Blivit flyttad bakåt båda gångerna :) första graviditeten gjorde jag daterings ul i v 8 och den gången blev jag förflyttad 6 dagar bak så tänkte precis som Du, de måste ju vara nått fel! Men sonen är 2 år nu så det spelade ingen som helst roll :) tror absolut inte du behöver oroa dig!
  • evve88
    Moorii skrev 2017-12-12 19:16:21 följande:

Haha, eller hur! Jag satte på mina i vecka sju, kunde inte ha några av mina vanliga byxor redan då, så fort gick det inte förra gången :P men det är underbart, magen får allt utrymme den behöver :D jag tycker det jobbigaste är att gå tillbaka till vanliga byxor efter graviditeten, dröjde nog ett par månader innan jag gjorde det sist ^^

Haha ja i denna grav gick de mkt fortare?? :p känner mig super uppsvälld på kvällarna framförallt . Haha.

Haha ja jag har fortfarande mina gravid tights i garderoben som jag använt även när ja inte var gravid. Såå sköna ju. :) men gravidbyxor är ju faktiskt rätt skönt efter grav med, håller liksom dallret på plats.. haha :)
  • evve88
    Moorii skrev 2017-12-12 20:00:47 följande:

Samma här, har en liten kula på morgonen och på kvällen är magen lika stor som i vecka 20 (inget skämt, har bilder från vecka 20 i förra graviditeten)! Var ska detta sluta :P

Haha, precis. Man blir aldrig så bekväm av sig som efter en graviditet, iallafall inte jag :) Inget "är man fin får man lida pin" här inte ;)

Hahah samma här!! Sambon tror typ att jag trycker ut den men den är stenhård och går inte att dra in :p

Hahah nä verkligen inte, samma sak i förslossningsrummet, förr hade man vart obekväm ju fler folk som såg en ligga där naken. Nu var de ju mer -åh vad skönt en till, kom in bara!!" Haha
  • evve88

Är de nån som är beroende av nässpray redan? :p Jag har varit täppt i näsan varje natt i snart 10 veckor och måste ta nässpray varje morgon.: vet att man ska ta Max 10 dagar i rad men jag överlever inte utan!

Nån annan som har några andra krämpor?

Svar på tråden Bf juni 2018