Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Moorii skrev 2018-05-28 09:49:55 följande:

Jag gick ner till 25 % för två veckor sen, och planen är att jobba den mängden i två veckor till ungefär, men just nu känns till och med det för mycket. Det ilar längs hela vänstra sidan när jag går, mest strålar det från skinkan och neråt. Någon annan som har så? Haltar när jag går och nu när jag handlade och skulle gå hem så undrade jag ett tag om jag skulle ta mig hela vägen hem själv.. Gick bra till slut, fick ta många pauser. Men inte så jag känner att jag egentligen fixar att åka och jobba de två timmar jag har på schemat idag. Dessutom många sammandragningar idag, vissa värker lite till och med. Hoppas verkligen bebis vill komma runt bf denna gång..

Kan du inte be dom sjukskriva dig helt? När har du BF?
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-05-28 18:09:06 följande:

Jag kör oxå sista veckan. Är trött, svullen och väldigt lätt irriterad. :/

Då är vi två, man känner sig fruktansvärt osexig och osocial tycker jag... :p men kämpa!! Snart är bebisarna här <3
  • evve88
    Freya18 skrev 2018-05-28 21:38:35 följande:

Nös idag. Kan bara säga att det var en intressant upplevelse.. :o Kändes rejält där nere. Men jag har haft tur för det svider ingenting när jag ska gå på toaletten (ursäkta infot, haha). Jag har hört att det ska vara en hemsk upplevelse att kissa och bajsa efter en förlossning. Och ändå så har dom klippt mig och så sprack jag lite också, men det kände jag inte ens!

Ni som har fött förut och fått en spricka, kände ni den? Och hur lång tid tog det för er innan stygnen lossnade och underlivet kändes någorlunda normal igen? Jag känner ingen smärta i vaginan, men är svullen. Väldigt öm om mellangärdet bara som känns när jag sitter och promenerar.

Jag sprack mycket med sonen och var nära att åka på operation för att sy men en läkare kom in och löste det ?snyggt? ändå utan operation. Kände ingenting när dom sydde men var rejält svullen efteråt så hade svårt Att sitta på ett par veckor men gick bättre att sitta på en kudde, kissa och göra nr 2 var ju sådär men skönt att du kan det bra :) tyckte ändå att när det väl började läka så gick det bra sen och nu känner jag inte direkt nån skillnad alls därnere. Det läker ju förvånansvärt fort :)
  • evve88

Idag har jag magras och väldigt mkt mensvärk och illamående. Haha dessa små symptom på att de skulle vara på g kan ju göra en tokig. Tror dock jag får vänta flera veckor till :p

• evve88

Tjejer idag vaknade jag med väldigt ont i ena sidan av ryggen, de är liksom nere i svanken. Har lite problem med den skuldran på den sidan efter att jag suttit dåligt när jag ammade sonen.. men ont så långt ner brukar jag inte ha.. har inte haft nån foglossning eller så varken nu Ellee med sonen förutom lite ont i svanskotan.

Någon mer som upplevt molande värk i ena sidan ryggen nu under senare delen av grav?

• evve88
    Emmy85x3 skrev 2018-05-30 16:21:41 följande:

Ja men jag vart orolig för uvi och lämnade prov, de va det inte... Ingen start på förlossningen heller :(

Ja jag funderade med på uvi, men det har lagt sig lite nu! Men mycket mensvärk i rygg och mage så är väl bara kroppen som förbereder sig.. är ditt ryggont bättre?
  • evve88
    FairyL skrev 2018-05-30 16:42:20 följande:

Inte ont på ena sidan av ryggen men blir trött i och får molande värk i hela nedre delen av ryggen om jag gått mycket. 

Kan det vara lättare besvär av foglossning? 

Kroppens ligament förbereder sig ju.

Kan säkert vara de :/ eftersom jag fått så ont i svanskotan när jag sitter ner med!
  • evve88
    Workingmom skrev 2018-05-30 20:25:46 följande:

Någon som börjat få mjölk? Eller känner livmodertappen?

Mina läcker endel! Kände livmodertappen långt ner för nån vecka (tror de var den!??) sen men nu känner jag den inte längre?? Kan den dra tillbaka sig?
  • evve88
    Workingmom skrev 2018-05-30 21:35:12 följande:

Häftigt!

Ingen aning om den drar sig tillbaka. Kanske beror på barnets läge :-/

Min tapp är mjuk som en underläpp nu

Ja jag har ingen aning, ver att den flyttade sig längre nee efter första förlossningen så har alltid känt livmodern tydligt. Men konstigt att den bara försvann nu? Eller så är den mjuk så att ja inte direkt känner att de är den? För när ja kände den så var den hård.. hoppas hoppas den har utplånats :)

Vad härligt :) hoppas de är på g!! När äe nästa bm besök? Tänker om du kanske till och med är öppen nått :)
  • evve88
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 11:01:58 följande:

Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?

Vi körde på en ergobaby denna gången :) hört massa som var nöjda med den så blir spännnde att prova :)
Svar på tråden Bf juni 2018