Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

Hej allihopa. Jag studsar in här. Plussade för en vecka sedan, 5+3. Bf 30 juni.

Kort om mig:

6:e gången jag är gravid, jag har en dotter på snart två år.

Äter lutinus och trombyl pga tidigare missfall.

Imorgon ska jag till MVC på inskrivning och vi ska boka in mig på ett tidigt vul.

Pga medicinen blir jag väldigt svullen och ser redan stor ut. :/

Hur mår ni andra? Jag känner inte så mycket än :)

• Krocki1
    evve88 skrev 2017-12-15 09:16:25 följande:

Så jobbigt de där med vikten :/ har gått upp 2 kilo men de känns som 35 redan, för brösten är ju typ 3 ggr så stora. Kan inte använda nån gammal bh, och då ser man automatiskt så stor ut.. men snart kommer ju de lite "skönare" veckorna när man kanske inte mår så illa och har lite mer energi så då orkar man säkert promenera och så mer! Tror inte du behöver nojja dig alls :)

Jag ska börja äta blodförtunnande, för att jag hade Havandeskapsförgiftning i min förra grav, tydligen nya riktlinjer. Känns läskigt!!

Ska du äta trombyl? De åt jag förra graviditeten och även denna. Det är en blodförtunnande medicin. :)
  • Krocki1
    evve88 skrev 2017-12-17 21:00:22 följande:

Japp det är de jag ska äta! Får man fråga varför du äter det? Har du känt av några biverkningar? Är lite nojjig men de blir säkert bra :) vill verkligen inte ha havandeskapsförgiftning igen heller så äter ju hellre dem :)

Jag äter det för jag fick proppar i moderkakan vid ett av mina missfall.

Jag har inga biverkningar av den medicinen vad jag vet :)

Förra graviditeten små blödde jag lite där nere fram till v 32. Så kanske mer lätt blödande. Men inte så det forsar liksom.

Denna gång har jag bara fått lite blod någon enstaka gång i trosan.

Tror inte alla behöver blöda heller. Men för mig är det normalt.
  • Krocki1

Jag har oxå huvudvärk idag, har aldrig det om inte migränattack några få ggr per år.

Började med blutsaft igår, hoppas det hjälper.

Längtar massor tills man börjar känna det lilla livet i magen :)

• Krocki1
    Bubbel85 skrev 2017-12-28 19:57:00 följande:

Borde också ha börjar med blutsaft för länge sen, eller järntabletter. Lätt att vara efterklok :/ är det ditt första barn? Med mitt första barn kände jag i vecka 18+ men nu med andra har jag känt lite fladder sen 14+ men nu har det lugnat sig väldigt. Känner av fladdret då och då men inte lika tydligt konstigt nog. På kub i V.13 sa bm att moderkakan låg väldigt högt i framvägg så antagligen ligger nu moderkakan i vägen när livmodern växt så den dämpar.

Det är mitt andra barn, 6:e graviditeten. Så jag är redan stor som ett hus känns det som.

Längtar till Ul 5 feb!

Lite osäker om jag känt den lilla. Min livmoder är inåtlutande men det växer ju sakta men säkert uppåt.
  • Krocki1

Gott nytt år allihopa!

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 15, 14+2, mår rätt bra nu. Mår endast illa om det gått extremt långtid sedan jag ätit. Är ff lite trött på kvällarna. Brösten är väldigt spända endast på morgonen. Annars har jag inga symptom.

Längtar tills jag kan lyssna på hjärtat och kika på UL

• Krocki1
    Bubbel85 skrev 2018-01-01 10:00:17 följande:

Gott nytt år! Ja tänk, i år gäller det ;)

Jag är i V.16+6 och mår sen nån vecka tillbaka mycket bättre. Känner mig lite piggare, inget illamående eller andra krämpor. Vet inte om det är "spökveckor", eller om jag helt enkelt haft ledigt från jobbet och vilat, antagligen en kombo :)

Lyssnar på hjärtljuden med doppler hemma, så härligt att höra, är så nojig av mig efter flera missfall så den har varit guld värd.

evve88 skrev 2018-01-01 11:47:40 följande:

Gott nytt år :)

Skönt att du mår okej :) jag är i v 16 (15+5) och har börjat känna lite fladder! Mår fortfarande ganska mycket illa och spyr ibland, men inte riktigt lika förlamande trött. Skönt! Mina bröst är som två fotbollar :p har du vart på nått ul än? Längtar så till RUL nu :D

Jag har oxå en doppler hemma, vi försökte lyssna förra veckan men hörde inget då, den gav lite utslag på hjärtfrekvensen men ska göra nytt försök denna vecka.

Jag har inåtlutande livmoder så tror den inte ff ligger långt bak.

Har varit på vul och kub. 5 veckor kvar till rul.

Idag på eftermiddagen har jag massa molande värk i magen så nu växer den lille säkert mkt. Har knappt känt molande hittills. :)
  • Krocki1
    andromedae skrev 2018-01-01 22:20:44 följande:

Mår ok utom lågt blodtryck som gör mig illamående, snurrig och trött.

Var på RUL förra veckan, blev flyttad framåt 4 dagar så nytt datum är 29/5, är i 18+5 idag enligt nya beräkningen.

Jobbigt att vara yr, jag har oxå lite yrsel om jag ställer mig upp försnabbt men annars så är den underkontroll. Mysigt med Rul :)
  • Krocki1

I veckan som var fick jag göra ett extra ultraljud innan rul för att se att den lille växer som den ska, och det gjorde den. Vi kunde även sen könet redan, kan ni gissa vad det är? :)

• Krocki1
    Workingmom skrev 2018-01-21 18:52:18 följande:

Pojke?!

Javisst det blir en Alexander <3

Nu längtar jag tills jag börja känns honom röra på sig. Och till Rul så jag får se honom igen snart.
Svar på tråden Bf juni 2018