Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2017-12-12 21:29:41 följande:

Å nej du är inte ensam!!! Är så sjukt orolig för jag är så hård i magen redan. Funkar att bajsa lite varje kväll så än så länge funkar det. Vid första graviditeten sjönk mitt järnvärde så mkt att jag fick kraftig anemi/blodbrist och fick tillslut åka till sjukhuset och få järnsprutor. Testade järntabletter först men blev så förstoppad att jag blev jättesjuk, värsta känslan någonsin, frusen, började kallsvettas, spydde och med känslan att jag mååååste panikbajsa men något satt i vägen. Fick hemoröjder deluxe av förstoppningen då jag krystade så hårt så en del av tarmen kom ut :/ såå jäkla rädd att det ska bli samma denna gång och att järnvärdet ska rasa igen, vägrar ta järntabletter igen :( Gud så extremt detta lät men till alla, om ni börjar känna att ni blir förstoppade flera dagar, ta laxermedel så det inte går lika långt som för mig. När jag började ta laxermedel i tablettform försvann alla problemen, men då hade jag liksom redan vindruvor i rumpan som vägrade försvinna :) :) :)

Vad använde du för laxermedel?? ????
  • Workingmom
    evve88 skrev 2017-12-14 13:03:20 följande:

Är de nån som är beroende av nässpray redan? :p Jag har varit täppt i näsan varje natt i snart 10 veckor och måste ta nässpray varje morgon.: vet att man ska ta Max 10 dagar i rad men jag överlever inte utan!

Nån annan som har några andra krämpor?

Jag räcker upp handen på den!! Nästäppt som fasen, igår gav jag upp och tog nässpray. Max en gång om dagen har jag lovat mig. Så jag får sova. Men fortsätter det ska jag göra koksaltlösning å spola näsan varje dag!
  • Workingmom

Hej hopp! Slänger in ett hej här då jag på ligger å väntar på att sambon ska komma hem från julfesten.

Jag väntar mitt 4:e barn till midsommar och det är med blandade känslor.

Har tre barn sen tidigare med en annan man och detta blir min sambos 1:a barn.

På Julafton berättar vi för alla att vi ska ha barn tillsammans och jag längtar tills jag inte behöver smyga längre.

Har mått si så där. Trött, illamående, nedstämd och irriterad. Men de senaste dagarna har det vänt. Då kunde jag äntligen komma igång att motionera igen så att man blir stark inför förlossningen. Det är ett guldkort bara det!

Har längtar efter ett 4:e barn och varit inställd på det länge. Men när jag väl blev gravid kom ångesten. Jag driver 2 egna bolag, så någon ledighet finns inte att tala om. Tack å lov kan jag ha med bebben. Men det är ändå en stress och jag hade önskat att jag fick vara hemma och njuta denna gång då de tidigare 3 barnen kom tätt efter varandra..

nåväl, detta blev långt. Hoppas få dela min och era graviditeter med er framöver! Tjingeling

• Workingmom

Ni som är nästäppta, är ni snoriga med? Jag vet snart inte om jag är förkyld eller om det är gravid symptom.. Tät i snoken jämt, vaknar på nätterna och behöver gå och snyta ut världens snorberg! Är såååå less på detta.

Har tagit nässpray, har haft uppehåll och nu börjat igen. Men max 1-2 ggr per dag.

• Workingmom

Huvudvärk från helvetet har drabbat mig. Inga värktabletter hjälper. Sitter på jobbet och lider i det tysta... blä vad jobbigt detta är! ????

• Workingmom
    Bubbel85 skrev 2017-12-28 17:34:54 följande:

Samma här. Trött som ett as och tung huvudvärk. Har berättat på jobbet så behöver inte dölja längre men det är så illa. Misstänker att jag har sjunkit rejält i hb och järndepå som jag gjorde förra graviditeten och att det är därför jag har huvudvärk, har aldrig det annars. Har du kollat ditt järn? När är du beräknad?

Jag kollade sista jag var hos BM. Alla värden var jätte bra trots att jag inte ätit på 4 timmar. Hon var så imponerad. Tror dock denna huvudvärk beror på sömnbrist och nacken. Hur är din huvudvärk? Vart sitter den?
  • Workingmom
    Bubbel85 skrev 2017-12-28 19:57:00 följande:

Borde också ha börjar med blutsaft för länge sen, eller järntabletter. Lätt att vara efterklok :/ är det ditt första barn? Med mitt första barn kände jag i vecka 18+ men nu med andra har jag känt lite fladder sen 14+ men nu har det lugnat sig väldigt. Känner av fladdret då och då men inte lika tydligt konstigt nog. På kub i V.13 sa bm att moderkakan låg väldigt högt i framvägg så antagligen ligger nu moderkakan i vägen när livmodern växt så den dämpar.

Det är mitt fjärde barn och jag är i v 16. Har inte känns något ännu som jag absolut skulle säga är bebis. Har en olustkänsla som jag aldrig haft förrut. Men försöker att inte tänka på det alltför mycket. UL den 26 jan så tills dess är det ändå inget jag kan göra.
  • Workingmom
    beme skrev 2018-01-01 23:19:09 följande:

Är i v. 19 (18+5) och nu på onsdag ska vi äntligen på RUL! :D Spännande att få se hur den lilla mår och om känslan på en pojke stämmer. Det kanske visar sig vara två små där inne eller så har den tre armar eller är utan tår. Ja, känns ganska skönt att det är nära nu, haha, tankarna vandrar iväg. ^^

Mår riktigt bra i övrigt och har gjort i flera veckor. Känner den lilla varelsen röra sig i magen i princip varje dag nu, första gången var samma dag som vi gick in i v. 15.

För någon vecka sedan kunde jag äta allt och lite till och ändå vara hungrig kort där efter, men nu är jag knappt hungrig och blir mätt på väldigt lite. Gäller att hänga med i svängarna här! ;)

Nå hur gick det på Ultraljudet?? ????
  • Workingmom
    Freya18 skrev 2018-01-04 22:52:53 följande:

När jag ligger på rygg så känns det mera tydligt. Ibland tänker jag att det är bara luft i tarmarna, men tycker ändå att det kan vara bebben för känslan är alltid på samma område under naveln. Där har min mage börjat bli riktigt putig nu också. :)

Vad härligt och börja känna från vecka 13 redan! Jag längtar till dom ordentliga puffarna så att man kan släppa lite på oron.

Å jag är i vecka 17 och har knappt känt något alls, känner mig iaf osäker på om det är något därinne eller om jag bara är fet ????
  • Workingmom
    Freya18 skrev 2018-01-12 22:41:58 följande:

Nån mer som drabbas av återkommande huvudvärk som håller i sig flera dagar??

Japp, jag. Det tär på humöret kan jag lova!
Svar på tråden Bf juni 2018