Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-06-15 07:07:06 följande:

Det är en tuff tid vi befinner oss i och det är bara dom som själva befunnit sig där vi är som kan förstå. Mannen har kommit hem ifrån jobbet i flera dagar och gnällt lite om hur ont han har överallt och det räcker med en blick ifrån mig för att han ska sluta. ????

Jag var på toaletten precis och ett litet hopp tändes då det kom lite rosa slem med några blodstrimmor i, tänk om det ändå är på gång idag!?

Bf+3 idag, varje timme känns som ett dygn.

Ja, just nu har de ingen plats att gnälla.

Senast igår sa han " nu måtte de ske snart, du ska veta hur många som tjatar på en"

Nähä! Menar du? Men du slipper iallafall alla dåliga skämt om hur man ser ut!

Sen blir jag tokig när han ligger och snusar gott på mage! Jag vill oxå

Ikväll ska jag dansa ut ungen!
  • Workingmom

Fyller 35 i vinter.

Inga direkta symptom här. Ligger nu i solstolen och vilar det som går.

Ikväll blire tjejkväll med bastubad. Hoppas det kan få tankarna på annat!

• Workingmom

Stilla lugnt här med. Nu har man gått över en vecka och ställer in mig på en vecka till.

Vill inte ha på midsommar då jag väldigt gärna vill fira den med mina pojkar..

Vill väldigt gärna att bebis ska komma imorgon så hoppas det sätter igång ordentligt ikväll.

Letar ständigt efter tecken på smärta, vattenavgång mm.

Har matat hönorna och kaninerna nu på morgonen, så nu tänker jag trimma gräset en stund..

motivationen är så låg!!

Har dessutom hemorrojder från hell!! (

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-16 12:13:51 följande:

Usch, avskyr det!

Jag ligger på sängen med molvärk, mannen tycker att vi ska åka till Hornbach men jag känner mig inte alltför sugen faktiskt samtidigt så är det skittråkigt att bara ligga här, fast jag är förvisso trött.., Gah, blir tokig!

Hur fördriver ni andra tiden?

Ta alvedon kära du (om du inte gjort det förstås) Du ska inte ligga och ha onödigt ont!

Jag har klippt gräs, sytt lite beställningar och nu skumpar vi iväg i lastbilen för att lasta grävaren. Blir tokig av att bara gå hemma!
  • Workingmom
    Fröken Sol skrev 2018-06-16 12:42:19 följande:

Jag har inte bf förrän om 10 dagar så jag föder gärna barn till midsommar. Tycker att dagarna ser så olika ut så här mot slutet. Vissa dagar är jag stark och pigg, plockar jordgubbar med de stora barnen och lunchar med vänner. Andra dagar är jag uppe på natten med förvärkar, domnade armar och illamående eller hunger. Hemorrojder har jag också. Dels tyckte jag att de blev värre i värmen, men också sedan bebisen blev fixerad. Trycket neråt pressar ut de jävlarna. Sköljer med kallvatten och smörjer med salvor, men bävar lite för att jag ska krysta till mig ännu fler.

Precis så är humöret. Allt beror också på hur mycket man fått sova.

Håller med om att det har blivit mer hemorrojder när trycket blev större. Jag har köpt en stav som man lägger i frysen och sedan pressar in hemorrojderna med. Väldigt avsvällade och skön. Men man får använda den ofta.
  • Workingmom
    FairyL skrev 2018-06-16 19:22:21 följande:

Ni som är omföderskor - hur lång tid tog det efter slemproppen gick till det att förlossningen satte igång för er?

Min förlossning har aldrig startat med att slemproppen gått :-/
  • Workingmom

Inget inatt heller

Dagarna går och nätterna blir allt längre och varje gång man inser att man somnat ifrån det där som man trodde var något blir man besviken.

Så imorse när jag vaknade satte jag mig i bilen och åkte på jobbet.

För att vara hemma och städa, klippa gräs, åka lastbil och studsa runt hjälper inte alls.

Inte ens mannens grävande i tappen

Väntan är sååååä lång denna gång

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-18 06:47:15 följande:

Och efter några timmar avtog mitt IGEN, jag tror att min kropp har glömt hur man gör!!? Bm-besök kl 9. Kan inte vattnet bara börja att forsa nu!!

Du och jag Kia.. det verkar som vi fött för många barn så kroppen bara retas med oss!

Roligt att bebisarna börjar droppa ner nu. Idag har jag 9 dagar över tiden och nu kom det även lite regn i vårt torra Norrland!

Idag kommer även mina pojkar hem från sin pappa, så allt blir lite krångligare/mer spännande om det bär av till BB.

På onsdag ska BM ringa för att boka in mig på överburenhetskontroll.

Men om allt ser bra ut får den gärna stanna där till nästa vecka.

Även om jag är sjukt less på detta nu.

Nåväl, off to work!

Grattis alla nyblivna mammor! Nu väntar nästa spännande resa!
  • Workingmom
    Utvandraren2 skrev 2018-06-18 07:35:30 följande:

Till JOBBET? Wow, bra jobbat! Hur i all världen orkar du det? Jag har ju haft en lätt graviditet, men jag känner att det är bra att få gå hemma nu. Och så två pojkar att ta hand om på fritiden. Du sätter verkligen saker i perspektiv för en förstagångsfödande som mig. :)

Mitt jobb är inte så ansträngande. Sitter framför några skärmar och bokför gör löner mm.

Skulle nog oxå vilja gå hemma nu. Men vi är ett familjeföretag och jag kan inte lämna min mamma med alla papper varken innan eller efter förlossning
  • Workingmom

Fasen Kia82, de måste vara vår tur snart!

När var du beräknad??

Jag har också en kokosnöt mellan benen idag, svårt att gå som tusan!

Men har överburenhetskontroll imorgon så det kanske sätter fart på bebisen

• Workingmom

Vaken sen kl 01, gav upp vid 02:30 och satte mig vid datorn och jobbade lite.

Svårt att somna då magen skriker av hunger, illamående eller något annat odefinierbart.

Ligger nu bara och väntar på att tiden ska gå så jag kan åka ner till en kund och jobba mer...

Överburenhetskontrollen idag kl 13 verkar inte skrämma fram någon bebis iaf..

Suck vad less jag är på denna väntan. Känns som att det aldrig ska bli någon bebis..

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-19 05:51:10 följande:

Jag åt bokstavligen som en häst igårkväll och nu 5.30 skriker min mage också efter mat igen.

Hoppas att det går bra på kontrollen idag, har aldrig varit på en överburenhetskontroll men man tycker ju att du borde få bli igångsatt nu.

Jag gick här igår och tittade på alla saker som vi ordnat med för bebis, all planering och jobb som ligger bakom bebisrummet och kände bara nähä, strunta i det då, det kommer aldrig att komma någon bebis som ska bo där. Allting känns så uppgivet nu.

Jag tycker att man inte gör annat än att äta.. och är ändå hungrig.

Har aldrig heller varit på någon koll. Då gick jag ändå över 14 dagar med nr 2. Då hörde jag inte ett ljud från någon :-/

Visst känns det uppgivet, snudd på overkligt att man ens ska ha en bebis
  • Workingmom

Överburenhetskontrollen blev förlossning.

Lite vatten, halvdålig CTG (trött bebis) gjorde att jag fick bli kvar.

Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?

Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.

Blev bara en hel del roddande hemmakring och på jobbet..

Spännande detta!

Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!

Lycka till!

• Workingmom
    kindofnothing skrev 2018-06-19 21:26:26 följande:

Lycka till, hoppas det går smidigt. Berätta gärna mer om ingångsättningen om den skedde endast genom att de tog hål på hinnorna? Eller om du även behövde värkstimulerande dropp osv.

Antar att du kanske inte är så intresserad av din fråga längre men jag har också gått över :(

Hinnorna togs, men det behövdes värkstimulerande dropp. Det gick fort på slutet. När väl droppet drog igång var han ute på 3,5 timme.

Trots överburenhet väger han vara 2970 så vi är kvar för observation
  • Workingmom

Amning är inte kul när det inte fungerar.

Själv går jag in i veckan 5 med spruckna bröstvårtor och en enorm smärta vid varje amning.

Har varit på amningsmottagningen och fått tips om salva mot svamp. Fast odlingen inte kommit tillbaka med resultat ännu.

Men jag har svårt för mediciner överhuvudtaget så nu testar jag att hålla mig från socker och kolhydrater som jag fått för mycket av den senaste tiden.

Men ont har jag fortfarande, men ska kämpa på ett tag till.

Dock har jag som några andra här inne också alltid haft lite mjölk. Kan bero på att jag är väldigt dålig på att ta mig tid för mat. Så de ska de även nu bli ändring på..

Vad äter ni?

• Workingmom
    kindofnothing skrev 2018-07-31 19:32:14 följande:

Fy så trist. Fick också svamp o lillan torsk. Har äntligen börjat bli bättre. De tog inte ens odling för hon så att det är så vanligt att den visar fel o baserat på hur det såg ut var hon ganska säker. Om du inte vill använda medicin kan du blanda 1 dl vatten med 0.5-1 tsk bikarbonat o ta på brösten efter varje amning o i bebisens mun. Jag har kombinerat det med daktar tre ggr per dag.

Bra tips!

Min son har dock inte torsk, inget synligt iaf.

Men nu med nu kost så känns det redan bättre i brösten och bävar inte lika mycket inför amning längre.

Ligger ner och ammar på natten så jag får en annan ställning
  • Workingmom
    Freya18 skrev 2018-08-02 21:16:46 följande:

Lite sent svar från mig här, men tack för era uppmuntrande svar angående amningen! Nu har jag deppat färdigt över att inte kunna amma nå mer, men det går lika fint med flaskan. En nöjd bebis och nöjda föräldrar!

Hur mycket äter era små? Med korrigerad ålder är våran pojke 5 veckor och han äter 100ml ersättning varannan eller var tredje timme. Det känns som att det enda vi gör är att stå i köket och göra i ordning ersättning.. Vi kokar upp vatten och har i termos, sen är det bara att hälla i flaskan och skyla ner till 45 grader innan vi blandar med ersättning och sen kyla ner igen till 37 grader. Men vi kyler ner under kranen och det går ju åt en hel del vatten i onödan känner jag. Känns speciellt dåligt nu när det är vattenbrist på många ställen i Sverige på grund av branden. Nu har vi köpt en sån här uppvärmare och ska testa den istället. Nån som har erfarenhet av sånna? Och kyla ner flaskan i vattenbad tar alldeles för lång tid för våran pojke börjar gallskrika direkt när han blir hungrig. Det ska vara mat NU. Haha. Väldigt otålig pojke. Sätter alltid honom ner i babysittern och står med en fot och balanserar medans jag gungar honom med andra foten.  Multitasking!

Kokar vatten och häller upp i flaskan så det är färdigt efter varje gång. Sen micrar vi upp det till lämplig temp.

Blandar aldrig ersättning vid 45 grader först och sen väntar till 37.

Kör på känsla, lagom varmt för fingret och munnen min så är det klart att ge.

Annars kan man ha en flaska med kokat vatten som är svalt och en termos med varmt och blanda till lämplig temp. Men då funkar inte att först blanda vid 45 grader för att sedan vänta till 37.

Kyl inte under rinnande kallt vatten.

Ha en flaska med vatten i kylen och häll i en större kopp + några isbitar så går det fortare att kyla..

Du sparar dessutom på vattnet.
  • Workingmom

Min son snart 7 veckor har länge haft en längre sovperiod den första delen av natten.

Allt mellan 20-22 fram till 02/03. Sen ammar jag honom liggandes och då smälter tiden samman lite så hyr vi sover/äter kan vara diffust.

Vaknar gör han 07 och är go och gla innan det är dags för ersättning som morgonmål.

Har mjölk i brösten, men inte så han blir mätt tydligen. Trots upprepade amningar.

Dessutom har jag sår så jag vill gärna ha paus efter nattens amningar.

• Workingmom

Fundering: någon som vet om en bärsele/bärsjal där man kan ha mindre bebis framåtvänd.

Jag tänkte inte gå promenader med den. Men behöver på jobbet så jag kan ha båda händerna fria medan jag står vid mitt skrivbord.

Min son vill gärna bäras framåt och sittande. Inget som den bärselen vi har idag hjälper mig med.

Använder den mest när han ska sova och komma till ro..

Svar på tråden Bf juni 2018