Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-05-23 07:24:42 följande:

Håller med om att det här vädret tär på en, var inte alls beredd på värmerekord i maj! Har också pyttelite kläder kvar som passar och kommer vissa morgnar på mig själv med att stå och drömma om mina vanliga kläder. Orkar knappt gå utanför dörren överhuvudtaget och vill bara gå i ide tills det är dags, fast jag kan ju inte sova heller så tror inte att det hade gjort någon nytta.

20 dagar kvar till bf.

Åh, det drömmer jag också om! Önskar jag kunde göra detsamma.. Tre veckor kvar exakt nu med jobb, ja två timmar om dagen då. Sen är det tio dagar kvar, men lär väl gå över maximalt, så är säkert fyra veckor kvar.. Optimist, ja visst xD
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 09:09:32 följande:

Haha jag stod i morses hemma och försökte klä på sonen och mig samrisifr, svetten rann och jag såg ut som en stor flodhäst i allt jag tog på mig. Bleka ben med celuliter som poppat upp det senaste och kände bara ?jag skiter i detta och är hemma? haha usch! Så kommer man till jobbet och dom är överförtjusta i vädret och man kan inte med att säga att man hellre tagit 10 grader. Haha!

Haha, vet precis känslan! Jag köpte precis ett par gravidshorts, tänkte först att det kanske var onödigt så här nära förlossningen.. Men slår man ut det på antal dagar jag lär använda dom så kommer det förmodligen vara värt det alla gånger! Eller hur, mina kollegor älskar också värmen, trots att det är bastu inomhus på jobbet. Knasbollar är vad dom är :P
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-05-23 12:54:26 följande:

Tänkte precis likadant ;) "Inte ska jag behöva köpa nya byxor igen nu när det är så få veckor kvar?!". Och så stod jag hemma i klädkammaren en svettig förmiddag och grät en skvätt för alla byxor och shorts stramade åt så hårt. Så då blev det raka vägen till klädbutiken.

Har försökt leta efter en skön slapp klänning, men ingenting passar.. Fanns inga gravidklänningar som jag tyckte var så där slapp sköna. Alla är så tajta och har jobbig tyg. Någon som har nå bra tips? Det får gärna strama vid brösten, men resten av tyget ska liksom bara hänga ner.

Jag har en sån strandtunika som jag köpte förra gången jag var gravid, knyts precis under bysten, så funkar perfekt som gravidkläder! Dock får man ju ha leggings under. Omlottklänningar har jag köpt två stycken, vanliga alltså, då de också knyts högt upp, perfekt att kunna ha både före och efter förlossningen :)
  • Moorii

Lustigt att ni nämner dammsuga.. Jag både dammsög och skurade hallen nyss, gick ok, men skulle inte orka städa alla rum på en gång! Ett i taget blir bra :)

I helgen ska vi banne mig åka till havet! Mannen får sköta sonen och bonus så ligger jag i vattnet, det är min plan iallafall XD

• Moorii

När har alla bf här? Hade varit kul att veta! :) Själv har jag bf 24/6.

• Moorii

Ojdå, synd att det var falskt alarm utvandraren2! Eller kanske var skönt? :)

Här händer inte mycket. Foglossningen är hemsk vissa dagar, som igår, då fick jag halta till jobbet. Min kära son på 21 månader tycker visst att jag ska öva på att kliva upp tidigt.. Han var pigg och glad 04:25. Huuuva.. Kul dag detta kommer bli >.

• Moorii
    Emmy85x3 skrev 2018-05-25 12:31:34 följande:

Va hos Bm igår 24/5

V.36+3

Hjärtlig 139

SF mått missade jag

Blodtryck 120/70

Vikt +12kg

Huvudet neråt, inte fixerat :)

Var hos bm i måndags, 21/5

V. 35+0

Hjärtljud ca 140

SF-mått 32

Blodtryck 120 /60

Vikt +12 sen inskrivning

Huvudet neråt, dock högt och rörligt.

Tror hon har legat på snedden idag, hickningarna har känts till vänster i mitten och fötter har tryckts ut till höger i mitten.. Vore märkligt om hon låg neråt och lyckades med det :P
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-28 09:16:10 följande:

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

Jag gick ner till 25 % för två veckor sen, och planen är att jobba den mängden i två veckor till ungefär, men just nu känns till och med det för mycket. Det ilar längs hela vänstra sidan när jag går, mest strålar det från skinkan och neråt. Någon annan som har så? Haltar när jag går och nu när jag handlade och skulle gå hem så undrade jag ett tag om jag skulle ta mig hela vägen hem själv.. Gick bra till slut, fick ta många pauser. Men inte så jag känner att jag egentligen fixar att åka och jobba de två timmar jag har på schemat idag. Dessutom många sammandragningar idag, vissa värker lite till och med. Hoppas verkligen bebis vill komma runt bf denna gång..
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-28 17:29:21 följande:

Kan du inte be dom sjukskriva dig helt? När har du BF?

Saken är den att jag hade kunnat bli heltidssjukskriven, men just då var det inte så här illa, plus att jag kände att jag inte ville dumpa allt på den stackarn som skulle ta över efter mig.. Nu är det "bara" två veckor med jobb kvar, även om det känns tufft, så tänkte försöka härda ut. Däremot så är jag bara sjukskriven fram till 20/6 och har bf 24/6. Kan man bli sjukskriven även om man inte jobbar? Kommer inte kunna ta hand om sonen helt själv på ett bra sätt, så hade verkligen behövt ha honom på förskolan sista tiden med..
  • Moorii

Någon annan som blir överraskad av att bebis rörelser kittlas? Har hänt flera gånger att hon liksom drar foten längs sidan av magen, nära revbenen, och det kittlas som bara den! Rycker till och ropar till, lite läskigt och roligt på samma gång :)

Svar på tråden Bf juni 2018