• Kia82

Bf juni 2018

evve88 skrev 2018-05-26 17:13:55 följande:

Skönt :) vissa dagar är ju bättre än andra :) min man håller på för fullt med altanen här hemma så han hoppas inte att bebis kommer tidigt , han vill hinna klart med den :) medan jag i smyg hoppas hon kommer ett par veckor tidigt :p

håller tummarna att de drar igång snart :) när hade du BF? Jag är lite senil tror jag :p

Min man har en del på jobbet (egen företagare) som han skulle vilja bli färdig med först så han hoppas att han inte kommer tidigare samtidigt som han lider med mig nu på slutet.

Jag är beräknad till den 12/6 så på tisdag är det två veckor kvar.
  • Kia82

Hade en sån olustig och rastlös känsla i kroppen igårkväll och vid något tillfälle drog det till i ryggen och jag fick mer eller mindre ihållande förvärkar som kändes rejält. Gick och la mig och det kändes först helt omöjligt att somna men när jag sen vaknade ett par timmar senare var allt som bortblåst och hade ersatts av en fruktansvärd huvudvärk istället.

Kände även att brösten blivit lite tyngre häromdan och har fått ökade flytningar. Vi får väl se vad som händer framöver.

16 dagar kvar.

• Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-27 17:54:37 följande:

Här har pojken tittat ut redan!! :D Han bestämde sig att nu var det dags helt enkelt.

Kl. 5 på lördagen knäppte det till i underlivet och jag anade direkt att det är fostervattnet som är på väg ut. Direkt när jag ställde mig upp så forsade vattnet och jag stod i en stor pöl och gapar på maken att jag är inte redo!! Maken ser skapligt förvirrad ut och stirrar på mig. Haha.

Kom in till förlossningen halv 6 och direkt började värkarna mola på. Dom sa att värkarbetet var mycket effektivt och bra. Men när jag kände att ryggsmärtan blev för mycket att hantera så ville jag ha epidural och den sattes kl. 10. Jätte bra narkosläkare och jag kände inte när nålen sattes. Sen blev det nå otroligt skönt att få ta värkarna i lugn och ro och ryggen kändes helt okej. Satt och studsade på en boll och vandrade med gåbordet för att underlätta processen och runt 13-14 (?) var jag öppen 10 cm. Trodde att det skulle gå undan efter det, men nää ingeting hände. Mådde hur bra som helst, men fick inga krystvärkar så då fick dom stänga av epiduralen.. jag fick ångest och var livrädd för smärtan som skulle dyka upp igen. Och ja, ont fick man, men det gick bra ändå.

Dom berömda krystvärkarna fick jag aldrig. Så varje gång jag fick en vanlig värk så fick jag träna på att krysta ändå. Höll på hur länge som helst (osäker på tiden, men runt 2 timmar?). Till slut fick jag bajsnödighetskänslan och det var tydligen bra! Efter många olika förlossningsställningar och precis innan sugklockan skulle komma till användning så kom han ut. :D Hua vilken känsla!! Och personalen var så söta och sa hela tiden hur otroligt duktig jag var och att jag orkade kämpa!

Vi blir kvar minst en vecka på avd 69 för att se hur han utvecklas. Just nu mår han otroligt bra! Känns så overkligt att få vara förälder till en sån guldklimp! Vilken resa. <3

Men GRATTIS, så underbart!!! Vilken vecka kom han i?

Själv har jag haft REJÄL värk i ryggen i många timmar idag, började runt 14 och nu är kl 18.30. Gick och la mig ett par timmar och då mindes jag plötsligt hur värkarna känns för jag fick rejält ont i magen och nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska tro för det onda i ryggen fortsätter och det molnar på rejält i nedre delen av magen. Det kom mer av slemproppen också. Antingen så är det dags nu eller så är det bara en ordentlig övning, vet inte riktigt vad jag ska tro faktiskt?
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-05-28 09:16:10 följande:

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

Huu ja, det känns igen. Jag har känt mig extremt trött de sista dagarna men ändå så vaknar jag i ottan varenda dag trots att jag inte alltid behöver och har så svårt att sova under dagarna. Jag har varit hemma ett par månader redan pga att jag fick en ytlig propp i benet tidigare och det gjorde fasligt ont när jag stod upp för länge (mer än en halvtimme ungefär).

Jag känner mig så lurad på allt det onda jag hade igår och inatt vaknade jag med världens tryck nedåt men icke att det ledde till något. 15 dagar kvar till bf.
  • Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-28 02:45:27 följande:

I vecka 35+4.

Det låter som att kroppen förbereder sig ordentligt för dig! :) Snart har alla ni era små hjärtan i famnen! Och jag blev såå förvånad över hur mjuka små bebisars hud är! :) Helt makalöst. Vill äta upp hans små fötter och händer.

Hur stor är han?

Jo, det verkar ju sannerligen så så hoppas att det inte dröjer allt för länge nu men är ändå inställd på att gå över.

Ja, dom är så små och mjuka, njut bara njut. ????
  • Kia82

Herrejisses vad jag är rastlös, är irriterad på allt och alla, vill knappt ens gå utanför dörren. Det enda jag vill är att få sova men det kan jag inte ens det. Har börjat att få ont i ryggen igen och har massor med förvärkar. Jag pallar inte mer! Jag känner mig som värsta gnälliga ungen speciellt eftersom jag har gjort det här så många gånger tidigare men det här har absolut varit den graviditeten som varit mest påfrestande så jag är tacksam att det är den sista, önskar bara att det kan dra igång snart.

• Kia82
    MaTik skrev 2018-05-29 08:00:23 följande:

Idag har jag bf!!! Känns helt knäppt, det var så länge sen jag blev gravid och det har hänt så mycket sen dess. Bebisen får gärna stanna inne några dagar till, jag mår bra i kroppen och vill fixa lite mer hemma. Dessutom är det för varmt att föda nu! Kanske tänker helt annorlunda när det gått ett par dagar. :)

Dagen med stort D! Jag födde i sån här värme för fyra år sedan, det var inte helt optimalt, lite svalare väder hade inte varit fel. Prick två veckor kvar till bf för mig idag, känns som en evighet.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-29 13:11:13 följande:

Födde också sommaren för 4 år sedan, 19 juli och shit vilken värme det var ja. Inte jättehärligt att ligga på BB i sån hetta... och tyvärr ser det väl inte ut att bli bättre denna gång... men känns ju hemskt att klaga ändå :) min sambo kom hem igår efter att ha varit borta i 5 dygn och jag har haft sådana känningar och varit så nervös att det varit på gång, sen när han väl klev innanför dörren så försvann allt!! Inte minsta känning alls - typiskt men jag kanske slappnade av eller nåt :)

Min tjej kom den 9 juli.

Nästan samma här, våran barnvakt var borta ett par dagar och då hade jag jättemycket känningar men dom försvann när jag fick veta att hon var hemma igen så det där är mycket psykologiskt.

Jag har sjukt mycket ont i skallen sen några dagar, jättejobbigt.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-29 13:11:13 följande:

Födde också sommaren för 4 år sedan, 19 juli och shit vilken värme det var ja. Inte jättehärligt att ligga på BB i sån hetta... och tyvärr ser det väl inte ut att bli bättre denna gång... men känns ju hemskt att klaga ändå :) min sambo kom hem igår efter att ha varit borta i 5 dygn och jag har haft sådana känningar och varit så nervös att det varit på gång, sen när han väl klev innanför dörren så försvann allt!! Inte minsta känning alls - typiskt men jag kanske slappnade av eller nåt :)

Min tjej kom den 9 juli.

Nästan samma här, våran barnvakt var borta ett par dagar och då hade jag jättemycket känningar men dom försvann när jag fick veta att hon var hemma igen så det där är mycket psykologiskt.

Jag har sjukt mycket ont i skallen sen några dagar, jättejobbigt.
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-05-29 13:34:57 följande:

Jag har 20 dagar kvar till bf nu. Har haft molande värk till och från igår och idag + att jag är så trött att jag inte vet vart jag ska vända mig, magen är sisådär också. Önskar att de kunde dra igång eller att man kunde trycka på en knapp för att starta ;)

Vad finns det för tidiga tecken på förlossningsstart egentligen?

Efter fyra barn så kan jag med säkerhet säga att de enda säkra tecknen är vattenavgång och värkar, tyvärr.
Svar på tråden Bf juni 2018