• Kia82

Bf juni 2018

Utvandraren2 skrev 2018-06-05 22:01:05 följande:

Fick en liten babyshower nyss! Hon jag överraskade i söndags kom plötsligt hit med sambo, muffins och presenter!!! :D Och öl till min sambo! xD

De tror båda att det blir före bf, då min mage är så långt ner. Den har verkligen sjunkit ned den senaste veckan. Jag vet inte vad jag ska tro. Jobbar två halvdagar till, sen ska jag stressa ned och ligga i soffan och peta mig i naveln (om jag haft någon!) Så hoppas hon håller sig i magen en vecka till åtminstone...

Vad mysigt!

Själv så avtog det onda lagom till att jag gick och la mig igår och ersattes av värsta halsbrännan så jag har varit upp ett antal gånger inatt och spytt. Min mun/läppar ser alldeles svullna ut idag så om man kan se det som ett tecken som jag tidigare läst så är det ju bra. Denna morgon har det blivit en färdknäpp men tror knappast att det leder till något, det var mest för att mannen ville försöka göra lite nytta. XD Så uttråkad och så less och tycker så synd om min familj som har världens tråkigaste mamma och fru som inte orkar och känner för att göra någonting. Sätt igång nu då!
  • Kia82

Har massor med ilande och tryck neråt, ont som bara den i svanken och ljumskarna och förvärkar som bara den. Våndas bara av tanken på att behöva gå såhär till i nästa vecka. Min tapp är nästintill helt utplånad men jag är bara öppen för knappt två fingrar och har klappat lillemannen på huvudet flera gånger idag så lägre än såhär kommer han inte i nuläget. Förstår att det kommer att gå i en rasande fart när värkarna väl sätter fart och det gör mig väldigt orolig och jag har därför fått ett hiskerligt humör och har jättesvårt för att slappna av.

Bm-besök imorgonbitti.

• Kia82
    evve88 skrev 2018-06-06 16:14:04 följande:

Nämen Gud kan du känna han? Vad häftigt :) ja de kommer nog gå fort då :) Mysigt med bm besök med, uppdatera vad som sa! Kanske kan få hinnsvepning?

Mitt besök är inte förrän på tisdag :/ känns som evigheter dit!

Helt ärligt så är jag inte så säker på att jag ens vågar be om det, tänk om det drar igång direkt och så ska jag få hem mannen som jobbar 20-30 min bort samt att vi ska hämta barn på två olika förskolor, få hit barnvakt och köra 45 min till sjukhuset. Hjälp! Önskar att alla bara kunde vara hemma. :-S
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-07 00:01:24 följande:

Idag vaknade jag med värk i ryggen, tänkte inte mer på det annat än att jag trodde jag legat dumt inatt. Har haft sammandragningar till och från hela dagen och nu ikväll höll min ischias på att ta död på mig Men sen började bebisen röra på sig och långt ner, kännas nästan som att den är på väg ut och det är jätteobehagligt :'( vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men hoppas jag slipper liknande den tid som är kvar... Någon som känt/känner liknande?

Ont i ryggen check! Flera morgnar när jag rest mig ur sängen (är under nätterna också då det är ett ständigt rännande på toaletten) har det känts som om bebisen ska trilla ut, världens tryck neråt. Obehagligt är bara förnamnet. Allt jag behöver är lite värkar, det är väl för sjutton inte för mycket begärt!!?

Om två timmar ska jag till bm. 5 dagar till bf.
  • Kia82

Bm avklarat. Alla värden bra, nu är det bara till att vänta... Ingen hinnsvepning gjordes, frågade inte ens om det. Det är väldigt vanligt med utdragna förvärkar och falska värkar som flerföderska så eftersom det varit så vid tre tillfällen nu så borde det snart komma igång på riktigt. Fick rejält ont i ryggen så fort jag kom hem så nu lever jag på hoppet. Fick en ny tid om 10 dagar, hoppas verkligen inte att den kommer att behövas.

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-07 16:07:16 följande:

Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2

Jag hade också minskat lite i SF-mått men det är inget ovanligt när magen sjunker.

V. 39+2
  • Kia82

Blev så hungrig igår att jag fick gå och göra kvällsmackor (äter aldrig något annat än ev gottis på kvällarna annars) och är vrålhungrig nu direkt på morgonen. Håller tummarna stenhårt för att det är kroppen som laddar inför förlossningsstarten.

Lite ont i magen typ molvärk känns av idag, har varit på toaletten 5 gånger inatt och det där morgonpigga som jag haft i ett par månader nu har de senaste dagarna/veckan bytats ut mot en enorm trötthet.

Bf-4 idag.

• Kia82

[quote=78777139][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2018-06-08 07:22:51 följande:[/quote-nick]

Haha, ja ett jävla tjat om den där magen hela tiden!! Jag har varit rätt liten men nu av förklarliga skäl så har den ju växt på sig och alla bara NU syns det verkligen att du är gravid!!

No shit, ska ju ha barn inom en vecka!! Konstigt vore väl annars???

Ska bli skönt med fokus på bebisen och inte på en själv framöver!

[/

Håller med fast här är det inte så mycket nu annat än att pedagogerna på min dotters förskola igår konstaterade att det fortfarande inte kommit någon bebis... Nähä, har det inte!!?

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-08 07:48:10 följande:

Min pappa skojade friskt ( såklart med glimten i ögat men den glimten blir ju rätt tröttsam tillslut) om min tjocka mage tills jag tog fram måttbandet och han upptäckte att hans midjemått var 5cm större än mitt, och då har han ändå ingen stor mage direkt utan mest lite 60årsgubbig liksom. Så fick man tyst på honom och jag använder det ofta som referens när folk bara måste kläcka någon kommentar om min mage då majoriteten av de varit större än min pappa. Tystnaden som uppstår.. å den tystnaden :P

Min pappa har kommenterat min mage i ett par månaders tid. -Det ser ju ut som om hon ska spricka/föda när som helst osv. Jag var så arg på honom tidigare för det är normalt att magen blåser upp sig tidigare när man fött så många barn som jag har gjort men det är mest luft och mitt SF-mått ser nu ut att sluta på detsamma som med mina andra barn dvs 36 cm och mina barn är inga minipluttar precis.
  • Kia82
    EJL skrev 2018-06-08 11:45:41 följande:

Med första vaknade jag en morgon, ställde mig upp bredvid sängen och det var som en explosion av vatten. Var helt oväntat. Det kan hända! Värkarna kom först 12 h senare.

Min etta startade likadant (13 år sedan). Hon föddes morgonen efter, kom in till förlossningen och var 9 cm öppen och hade såå ont och bm tog mig inte ens på allvar och trodde att jag hade många timmar kvar. Tji gick hon när jag plötsligt fick krystvärkar och undersöktes.

Jag har haft ett enormt ont tryck nertill och en nästintill konstant stenhård mage nu i omkring två timmars tid, har även varit på toaletten två gånger under denna tid med rejält magras. Ringde nyss min mamma som ska vara barnvakt sen för jag har haft en märklig känsla i kroppen sen jag vaknade och kanske kanske att något är i startgroparna? Önskar så att vattnet bara kunde gå så att man vet säkert men så lätt ska man väl inte få det. Med mina två sista har vattnet gått bara några minuter innan födseln och med de två första hemma som första startskott.

Efterlyser vatten eller rejäla värkar här tack.
Svar på tråden Bf juni 2018