Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Emmy85x3 skrev 2018-06-16 18:56:04 följande:

Bilutställning, cruising och fylla år va visst ett bra sätt att få fart på grejerna. Har känningar som känns rätt bra bra i ryggen och magen drar ihop sig och börjar kännas. Har tagit Alvedon för att få bort eventuella lurvärkar, men den hjälpte inte! Kan va på riktigt nu, håll tummarna Jag uppdaterar när tillfälle ges.

Ojoj, spännande! :D Håller tummarna!!
  • Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 08:40:58 följande:

Följer er tjejer och hoppas ni kommer i mål snart, jobbigt att bara vänta! Vi har kommit hem och kämpar på med amningen, inte helt lätt men antar vi kommer på knepet snart:) Galet hur man kan älska en liten varelse så mycket..

Kram på er!

Vad skönt att vara hemma! Amningen är tuff, det hade jag svårast med av allt. Ge det 2-3 veckor, då började läget stabilisera sig :) En stadig amningskudde var räddningen för mig! Underbart att få mysa med liten bebis, längtar så mycket!
  • Moorii

En vecka kvar till BF, fortfarande inget som tyder på att något skulle hända nån gång snart. Lillan var lite lugnare i magen igår, så pass att jag fick buffa på henne ett par gånger för att vara säker på att hon fortfarande levde. Idag är hon dock igång igen, så hon kanske bara hade en lugnare dag.. Seg helg då mannen jobbar till sju båda dagarna, hatar verkligen det. Så tung i kroppen nu, orkar ungefär ingenting och så har man en vilde som aldrig sitter still. Snälla lilla bebis, komsi komsi!

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-17 20:52:57 följande:

Sitter och klockar värkar, har senaste timmen haft omkring 7 min emellan och dom varar i lite drygt en minut men gör inte särskilt ont än.

Spännande! Hoppas verkligen det kickar igång nu!
  • Moorii
    FairyL skrev 2018-06-17 21:28:23 följande:

Jag åkte in för en koll pga två mindre blödningar imorse och några timmar senare blev det akut snitt, och jag har blivit mamma!!! Pojken är lite liten och har lågt blodsocker så vi får vara på BB och får lite extra behandlingar.

Oj! Grattis till pojken! <3 Hur kommer det sig att det blev akut snitt, om du vill säga?
  • Moorii
    Emmy85x3 skrev 2018-06-18 11:16:15 följande:

Igår kom hon En dag före beräknat. Vi mår bra och förlossningen kan jag inte klaga på... Bor på patienthotell nu och ska göra några dagar i våran egen bebisbubbla <3

Tack för allt stöd man har fått här inne och lycka till när det är dags för er, fina starka kvinnor <3

Grattis, vad härligt! Mys och må gott nu <3
  • Moorii

Skickade mail om att vara med i studien om tidigare igångsättning förut, fick till svar nu att jag ska ringa om en vecka. Hoppas det sätter igång innan dess förstås, men finns ju en chans att få igångsättning en vecka tidigare och den tar jag gärna isåfall!

• Moorii
    kindofnothing skrev 2018-06-18 18:47:47 följande:

När har/hade du bf? Enligt vår bm kan man välja att delta men sen hoppa av ändå.. Jag är lite tveksam, rädd för en "forcerad onaturlig" förlossning om man blir igångsatt.

Jag har bf på söndag, 24/6. Ja, precis, det tycker jag är rätt skönt ändå. Jag gick över med sonen, blev igångsatt bf +12 pga lite fostervatten, men var då helt omogen, tog närmare ett dygn enbart för att utplåna tappen.. Så misstänker att det inte kommer gå fortare denna gång, då kan jag lika gärna bli igångsatt efter en vecka som efter två veckor. Hade ju helst sett att det kom igång av sig själv, men sån tur har jag nog inte.. :(
  • Moorii

Vad ni kämpar på alla! Så många som är så nära nu verkar det som.

Fem dagar kvar till BF idag. Igår blev jag jättevarm på kvällen och fick en förvärk som gjorde ganska ont, fick upp förhoppningen lite.. Men icke, hände inget mer efter det. Idag fyller förvisso min mamma år så bebis kan gärna vänta till imorgon ändå :) Får fördriva tiden med att städa och fixa iordning i lägenheten, det behövs verkligen.

• Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-19 11:35:29 följande:

BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.

Jag hade också så för någon dag sen, att jag fick knuffa på bebisen för att få respons, men så nästa dag var hon som vanligt igen. Hon rör sig inte jättemycket, men tillräckligt för att jag inte ska bli orolig ändå, det är ungefär samma som det varit under hela graviditeten. Men känner du minskade rörelser så är det bättre du hör av dig en gång för mycket än en gång för lite!
Svar på tråden Bf juni 2018