Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2018-06-22 19:16:03 följande:

Tack alla. Ja allt har verkligen gått så bra, så stor skillnad från min förra förlossning som hade en del komplikationer så minns inte så mycket av den.

Igår åkte vi in trots värkar bara var 6-12 minut, men vi vågade inte chansa när vi har 90min resväg. Väl på förlossningen var jag bara öppen 2cm. Åkte och köpte mat och tog in på patienthotellet och hade det lugnt och mysigt. Hade fått morfin som sovdos men när den inte hjälpte och värkarna tilltog vid 23.00 gick vi lugnt tillbaka till förlossningen 3 min bort. Väl där var jag öppen 3cm och skrevs in. Fick en fantastisk barnmorska, lustgas och senare ryggbedövning (varit så orolig att jag inte skulle hinna få den men nu planerade de in den redan när jag kom in). Lustgasen fungerade väldigt bra också. Smärtlindringen blev så bra att jag kunde småsova några gånger under natten. Allt flöt bara på såå lugnt och jag kände mig så trygg i situationen och kände att jag hade kontroll. Fick endast en liten bristning så bm sydde två stygn och jag har inte ont utan mår bra, kan sitta och gå på toa utan större problem. Varit orolig för att bebisen skulle bli stor men ut kom en tjej på 4020g och 52cm, samma vikt och längd som storasyster som kom innan bf. Amningen fungerar och vi har nu kommit hem och ska bara bara vara och njuta sv stunden. Ni som kämpar och väntar, snart är det er tur!

Låter som en jättebra förlossning! Så skönt att allt flöt på så bra <3 Ja, njut för fullt nu! Längtar så himla mycket tills det är dags för oss!
  • Moorii

Har väntat på denna uppdatering, stort grattis Kia82! :D Vad skönt att höra att det gick så pass bra till slut! <3

• Moorii
    Orolig över barn skrev 2018-06-23 16:42:56 följande:

Hur går det för er?

Ja, här är det bf imorgon och ingen skillnad mot hur det känts tidigare. Känner mest att detta kommer bli långdraget som förra gången.. Jag får helt enkelt hoppas på att jag lottas in i gruppen som sätts igång på +8, isåfall blir det bebis nästa måndag!
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-23 20:14:15 följande:

Hoppas att det snart kommer igång för dig, håller tummar och tår.

Tack så mycket! :)
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-23 23:46:48 följande:

Bf-2 här imorgon. Första barnet kom i 40+5. Fick veta idag också att svärisarna tydligen åker till sin semesterbostad i Spanien samma dag som jag gått över 14 dagar (OM) nu detta skulle ske. (Peppar peppar). De bor nära oss och det är även de som är tilltänkt och given barnvakt när vi åker in. Visste att de skulle åka men trodde inte att de bokat så tätt inpå. Går jag över 14 dagar så blir det igångsättning samma dag de planerar att resa och då har vi ingen alls där det känns bekvämt att lämna storebror :/ Känns som många går över ännu längre med andra barnet? Jag vill SÅ gärna att den här bebisen dyker upp nu kommande vecka!

Vi har samma problem :/ svärisarna åker till rhodos på bf +14. Sa det till dom igår, det hade de inte tänkt på alls. Vi har inte heller någon självklar annan som kan ta honom, vare sig som är ledig eller som sonen känner särskilt bra. Vi får hoppas på att våra bebisar vill titta ut tidigare än så helt enkelt!
  • Moorii

Bf idag. Även om det kanske tar två veckor till så är det ändå skönt att ha kommit hit. Nu blir det inte längre än så iallafall!

• Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-24 11:10:08 följande:

Usch jag vet hur ni känner. Jag ställde in mig på att gå till bf+14 bara för att inte bli allt för besviken. Men är det nån i vår grupp som gjort det? Tror längsta gått till bf+12 eller jag kanske har fel. Hursomhelst sa läkaren jag pratade med när jag var i 40+0 att andelen som går så långt som till 42+0 är endast mellan 3-7%. Så det är inte stor sannolikhet att ni ska gå så långt men förstår att ni ställer in er på det. Håller tummarna att det kommer igång när ni minst anar det. Jag hade inga känningar alls innan mensvärken kom plötsligt och värkarna startade 2h senare så det kan bli bebis närsomhelst :)

Är det så få? Jag skulle gått så långt om jag inte hade bliv öit igångsatt på bf+12 med sonen, så det är väl mycket därför jag tror att det blir samma del här gången. Men har lite mensvärk idag iallafall, alltid nåt :)
  • Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-24 11:10:08 följande:

Usch jag vet hur ni känner. Jag ställde in mig på att gå till bf+14 bara för att inte bli allt för besviken. Men är det nån i vår grupp som gjort det? Tror längsta gått till bf+12 eller jag kanske har fel. Hursomhelst sa läkaren jag pratade med när jag var i 40+0 att andelen som går så långt som till 42+0 är endast mellan 3-7%. Så det är inte stor sannolikhet att ni ska gå så långt men förstår att ni ställer in er på det. Håller tummarna att det kommer igång när ni minst anar det. Jag hade inga känningar alls innan mensvärken kom plötsligt och värkarna startade 2h senare så det kan bli bebis närsomhelst :)

Tack för peppen förresten! :)
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-25 07:41:44 följande:

God morgon tjejer.

Jag har börjat sluta bli besviken varje morgon nu för att inget startat på natten.

Tror ni att det hjälper att vara mer aktiv för att starta förlossningen? Ut och gå i den mån det går osv?

Förra graviditeten var jag mkt mer aktiv och hon kom 10

Dagar tidigare. Denna har jag varit ?duktigare? i hemmet men vilat massor.

Jag ska ringa min Bm idag för att se om man kan få en igång sättningstid nästa vecka. Om sånt är möjligt.

Mina krämpor börjar göra mig deppig, inte likt mig.

Jag har inte riktigt kommit till besvikelsen ännu, bf+1 idag och eftersom sonen kom på bf +13 efter igångsättning så är det fortfarande "tidigt" i mina ögon. Men jag vet precis hur det känns! Jag har börjat känna lite smärta där nere, men det är inte värkar, vet inte riktigt vad det är.. Ömmar gör det hela tiden. En del av mig tror att det kommer komma igång av sig själv, en annan del ställer in sig på det värsta.

Om en timme ska jag ringa en bm angående swepi-studien och hoppas på igångsättning om en vecka.. Men får jag nog inte veta förrän typ dagen innan misstänker jag :/

Jag har fått höra att det inte är så bra att springa i trappor och röra på sig mycket eftersom man behöver energin till förlossningen och att bebisen ändå inte kommer förrän den är redo. Men det är bara vad jag hört, känns som alla säger så olika!

Har du mycket ont nu?
  • Moorii

Så, nu har jag fått en tid nästa måndag på östra. Väl där lottas jag slumpmässigt till antingen grupp A eller B. Hamnar jag i grupp A så ringer bm förlossningen direkt och kollar om det finns plats, annars får man tid dagen efter. Grupp B blir igångsättning som vanligt 42+0 om inget hänt innan dess. Hoppas verkligen att jag hamnar i grupp A! Eller, om man nu får hoppas så är det väl så att jag mest av allt hoppas att det startar av sig själv innan dess..

Svar på tråden Bf juni 2018