Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Emmy85x3 skrev 2018-06-18 11:16:15 följande:

Igår kom hon En dag före beräknat. Vi mår bra och förlossningen kan jag inte klaga på... Bor på patienthotell nu och ska göra några dagar i våran egen bebisbubbla <3

Tack för allt stöd man har fått här inne och lycka till när det är dags för er, fina starka kvinnor <3

Åååh Grattis grattis grattis!!! <3
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-06-18 11:59:09 följande:

Så fort jag ätit ni förtiden får jag som kraftig värk i magen, typ mensvärk, sen måste jag springa på toa och göra nr 2, någon som haft det så?

Magvärken försvinner efter jag varit på toa.

Jag har det så också! Typ värkar i magen när jag ätit! Fick status nu, öppen 2 cm och livmodertappen mjuk men en liten bit kvar, så de gör säkert nån nytta!
  • evve88

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

• evve88

Ligger vaken och snosar på bebis huvud på bb avdelningen och skickar massa styrka till er som såååå snart är i mål!! Kämpa!! <3

• evve88
    EJL skrev 2018-06-21 07:10:54 följande:

Kl 23 kom värkarna som från klar himmel. 03:50 föddes vår andra son. Vad hände?! Allt gick fantastiskt. Nu håller jag tummarna för er andra, lite extra för er som gått över ett gäng dagar som jag gjorde- snart är det ni!

Grattis !!! :) <3
  • evve88
    Bubbel85 skrev 2018-06-22 09:18:58 följande:

Här blev det bebis inatt! :)

Åh stort Grattis <3 gick allt bra??
  • evve88
    Bubbel85 skrev 2018-06-22 19:16:03 följande:

Tack alla. Ja allt har verkligen gått så bra, så stor skillnad från min förra förlossning som hade en del komplikationer så minns inte så mycket av den.

Igår åkte vi in trots värkar bara var 6-12 minut, men vi vågade inte chansa när vi har 90min resväg. Väl på förlossningen var jag bara öppen 2cm. Åkte och köpte mat och tog in på patienthotellet och hade det lugnt och mysigt. Hade fått morfin som sovdos men när den inte hjälpte och värkarna tilltog vid 23.00 gick vi lugnt tillbaka till förlossningen 3 min bort. Väl där var jag öppen 3cm och skrevs in. Fick en fantastisk barnmorska, lustgas och senare ryggbedövning (varit så orolig att jag inte skulle hinna få den men nu planerade de in den redan när jag kom in). Lustgasen fungerade väldigt bra också. Smärtlindringen blev så bra att jag kunde småsova några gånger under natten. Allt flöt bara på såå lugnt och jag kände mig så trygg i situationen och kände att jag hade kontroll. Fick endast en liten bristning så bm sydde två stygn och jag har inte ont utan mår bra, kan sitta och gå på toa utan större problem. Varit orolig för att bebisen skulle bli stor men ut kom en tjej på 4020g och 52cm, samma vikt och längd som storasyster som kom innan bf. Amningen fungerar och vi har nu kommit hem och ska bara bara vara och njuta sv stunden. Ni som kämpar och väntar, snart är det er tur!

Åh vad skönt att höra att din förlossning gick så bra ! Låter exakt som min upplevelse, var också orolig för samma typ av förlossning som första men fick också en mycket bättre denna gången :) är helt förundrad hur jag kan sitta och kissa och allt liksom bara går så mycket lättare :) haha var också orolig för stor bebis! Ut kom en liten tjej på 3450 gram och också 52cm lång :) Grattis igen :) nu njuter vi <3
  • evve88

[quote=78823079][quote-nick]Kia82 skrev 2018-06-23 17:20:03 följande:[/quote-nick]Igår på midsommar kom äntligen våran lille kille. Efter vattenavgången kl 03.20 natten till fredag var det väldigt lugnt hela dagen bara lite småvärkar fram till kl 16 ca då det plötsligt poff började att komma värkar med 7-5 min mellanrum. Skrevs in på förlossningen 18.01. 19.30 satt jag och mannen i förlossningen väntrum och spelade kort med 2 min mellan värkarna (ville absolut inte ligga i sängen och ha ont längre än nödvändigt), tog väl en kvart så var det nere i 1 min mellan och 5 min senare kände jag att det var dags att gå till rummet och börja med lustgas. På de 30 metrarna till rummet fick jag tre rejäla värkar, krystvärkarna kom 20.15, då öppen 7 cm men gick att töja då jag var så mjuk. 20.17 var sonen född med en hand som kom först (Superman style ) och 20.25 var moderkakan framfödd. Det blev en trög start men gick fruktansvärt fort på slutet och sonen som vi trodde skulle vara stor efter att ha gått över 10 dagar visade sig vara min nästminsta bebis på 3775 gram och 53 cm.

Vi blev utskrivna kl 10 idag och är nu hemma, så skönt. [/

Stort Grattis!! :) äntligen!! min lilla kom också med handen först :p

• evve88
    Moorii skrev 2018-07-01 08:18:23 följande:

Bf+7 då och här har inte hänt något inatt. Vaknade nyss också, men 8 är helt klart sovmorgon så det är ok :) Misstänker att inget händer innan imorgon, så den stora frågan är.. Vara med i lottningen eller inte? Hur hade ni gjort?

Jag har blivit igångsatt båda mina förlossningar, första gick alldeles för fort och andra blev som en dröm! Jag hade nog vart med i lottningen, man vill ju bara ha ut bebis i slutet :)
  • evve88
    Moorii skrev 2018-07-02 12:12:24 följande:

Tack för dina peppande ord! Tårarna bara rinner här, så fruktansvärt trött på detta. Jag hoppas du har rätt i att det sätter igång av sig själv, men jag ställer in mig på igångsättning nästa måndag. Jag är tydligen inte kapabel att föda naturligt, känns så himla tråkigt bara. Usch, blev mycket mer förstörd av detta än jag trodde.

Lider med dig :/ kan inte föreställa mig att fortfarande gå gravid nu och vara så trött på det, har fått mina barn 39+1 och 38+4 och till och med DÅ har man ju vart less..

kämpa kämpa!!! Snart har du din lilla här <3
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-07-02 14:09:59 följande:

Igår 22.08 kom finaste prinsen till världen. Shit vilken pärs det är att föda barn men tur att man får den bästa presenten i världen.

Vi för ligga på eftervård då jag åkt på en infektion typiskt nog. Så får antibiotika men annars mår vi toppen!

Så nu ska jag aldrig mer föda barn, räcker med två friska och jag är sååååå klar med graviditeter

Grattis!:)) samma här, 2 är perfekt <3, nu är jag klar med allt som har med graviditeter att göra!
  • evve88
    Moorii skrev 2018-07-05 02:45:32 följande:

Det blev bebis inatt, helt otroligt! Ringde förlossningen, fast jag inte trodde det var på gång riktigt ännu och hon sa välkommen in. Tänkte först att vi väntar lite, men sen kom värkarna igång ordentligt, så svärmor fick skynda hem till oss! Vi fick rum på förlossningen och jag hade svinont och bad om epidural direkt :P bm bara, du kan väl ta lustgas så länge..onda ögat och sen kom läkaren rätt fort! Var öppen fyra då jag kom in, två-tre timmar senare var jag fullt öppen! Inte konstigt det gjorde ont. 01:55 kom hon äntligen ut, lilla tösen. Helt fantastiskt att få upp henne på magen <3 Sprack ingenting och mår jättebra. Grym förlossning!

Åh äntligen!! Stort Grattis <3
  • evve88
    Utvandraren2 skrev 2018-07-06 00:43:56 följande:

Äntligen!!!! :P

Hahahah de första jag åt med! :p
  • evve88
    Moorii skrev 2018-07-06 03:08:53 följande:

Haha! Jag hade sett fram emot ett glas rosévin, men var både för trött och hade/har en jobbig huvudvärk så det får vänta.. Någon mer som fått huvudvärk? Det spränger verkligen och inga tabletter hjälper, börjar få panik :(

Jag låg med migränliknande sprängande huvudvärk på ena sidan i 5 dagar efter förlossningen :/ eller de kom ett par tre dagar efter. Jag tog också eda, undra om det kan bero på den?? Tabletter hjälpte mig inte heller :/ drick mängder med vatten om du inte redan gör det! Jag grät mig till sömns flera kvällar pga den förbannade huvudvärken. Håll ut!!!
  • evve88
    Elvipe skrev 2018-07-06 06:20:55 följande:

Kan det vara en effekt av EDA som kommer o efterhand? Vet att den kan orsaka huvudvärk.

Själv vaknade jag 05.30 o kan inte somna om. Är så nervös inför min koll idag och så ängslig inför allt att tårarna bränner. Trodde inte att jag skulle bli såhär. Men kroppen är bara obehaglig nu. Jag orkar/vill ingenting längre. Googlar gångsättning och bara överöses av negativa saker som fruktansvärda värkar, akuta kejsarsnitt osv. Är fullkomligt livrädd för ks. Har haft problem med panikångest tidigare och känner att jag aldrig skulle överleva ett vaket ks. Är numer livrädd för en vanlig förlossning också. Så kände jag inte när jag snällt gick och fantiserade om bf datumet +/- enstaka dagar.

Vill bara att det här ska vara över NU. Samtidigt vet jag inte om jag törs bli igångsatt eller om jag vill/måste våga fortsätta vänta. Har sån inre stress över att bebis måste komma innan onsdag då barnvakterna till sonen åker.

Vill bara säga att jag blivit igångsatt 2 ggr och inget av det slutade med akut snitt utan allt gick fint <3 tänk på att en igångsättning sker under kontrollerade former och du kan säkert hinna få bedövning om du vill. Behöver inte alls va pest och pina! Men tyvärr är det ju bara dom historierna man läser. Lycka till <3
  • evve88

Bärsjal i trikå är guds gåva till människan :p bär Min lilla i den jämt så Har man händerna över till storebror och diverse sysslor! :) min lilla ska helst vara på mig hela tiden med :)

• evve88
    kindofnothing skrev 2018-07-27 20:47:02 följande:

Vi har en trikåsjal till detta barnet men hjälp mig. Den blir alltid för hård. Känns jättesvårt att få den lagom. Provade igår för andra ggn o hon riktigt knorrade i den o kräktes massa mjölk (händer iofs ibland annars också) o blev pärlig av svett, kändes som hon satt alldeles för tight. När jag googlat står det att den ska sitta som en tight t-shirt o isf gillar hon det inte... jag som verkligen trodde på dethär med själ.

Hade jätteproblem med den till första barnet med, knöt alltid för löst så de kändes som hob sjönk hela tiden. Jag knyter den stramt liksom, så den sitter på från början ganska hårt, sen töjer dom ju ut den när dom sitter. Ge de en stund även om hon knorrar, min spyr ibland när ja sätter henne om hon ätit men de hade hon gjort ändå om jag la henne upprätt, försök gå en stund och vagga henne lite i den så tror jag säkert hon accepterar den sen, var noga att benen ligger utmed din mage på sidorna.svettigt blir de tyvärr, men de är ju så varmt ute!

Tror inte du knyter för hårt, prova aningens lösare då. Testa testa hela tiden, så kommer du in i knytningen! Lovar! Hoppas hon accepterar den snart :)
Svar på tråden Bf juni 2018