kindofnothing skrev 2018-07-27 20:47:02 följande:
Vi har en trikåsjal till detta barnet men hjälp mig. Den blir alltid för hård. Känns jättesvårt att få den lagom. Provade igår för andra ggn o hon riktigt knorrade i den o kräktes massa mjölk (händer iofs ibland annars också) o blev pärlig av svett, kändes som hon satt alldeles för tight. När jag googlat står det att den ska sitta som en tight t-shirt o isf gillar hon det inte... jag som verkligen trodde på dethär med själ.
Hade jätteproblem med den till första barnet med, knöt alltid för löst så de kändes som hob sjönk hela tiden. Jag knyter den stramt liksom, så den sitter på från början ganska hårt, sen töjer dom ju ut den när dom sitter. Ge de en stund även om hon knorrar, min spyr ibland när ja sätter henne om hon ätit men de hade hon gjort ändå om jag la henne upprätt, försök gå en stund och vagga henne lite i den så tror jag säkert hon accepterar den sen, var noga att benen ligger utmed din mage på sidorna.svettigt blir de tyvärr, men de är ju så varmt ute!
Tror inte du knyter för hårt, prova aningens lösare då. Testa testa hela tiden, så kommer du in i knytningen! Lovar! Hoppas hon accepterar den snart :)