Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Lindalängtar skrev 2018-04-25 08:32:02 följande:

Nu har jag inte skrivit här sen de allra första veckorna av graviditeten o är nu i v. 34 tiden går fort ändå! Var hos BM igår och magen hade skjutit i höjden så hon skickade remiss för TUL. Är inte den nervösa typen men att behöva komma till en ny praktikplats nästa vecka höggravid med besök hos BM inplanerade o antagligen ett TUL i nära anslutning känns riktigt jobbigt! De skulle dessutom skicka tiden med brev annars kanske man kunde fått TUL i denna veckan. Samtidigt känner man sig så dum som oroar sig över så ytliga saker när det är mig och mitt barns välmående det handlar om. Det konstiga är att det inte oroar mig att något ska va fel på barnet eller mig men är riktigt glad att de väljer att kolla upp direkt såklart.

Förstår , man vill ju aldrig krångla till det!! Vad var ditt SF mått?
  • evve88

Nån mer vars mage krånglar? Har magknip titt som tätt och molande värk och är för de mesta motsatsen till förstoppad...

• evve88
    Kia82 skrev 2018-04-25 19:30:11 följande:

Här är en till krångelmage. De senaste dagarna har det samma hänt mig men har för mig att magen har blivit så framåt slutet med de andra barnen också.

Jag tycker även att man bara på några dagar känner en stor skillnad på storleken på bebisen och hur den rör sig och den lille busen som vid förra bm-besöket lagt sig så fint med huvudet neråt tog sig upp och började att snurra som en propeller efter några dagar. Tycker att det är svårt att känna hur han ligger nu då jag har extremt mycket förvärkar/sammandragningar så magen är nästan konstant mer eller mindre hård.

Ja de kanske är så!! Trodde de mer var sista dagarna innan förlossning typ :p med sonen var jag inte alls dålig i magen!

Skönt att höra att nån mer har mycket sammandragningar och förvärkar. Har svårt att dra ner på tempo eller de har man ju tvingats göra men man vill ju fortfarande så mycket. Soeciellt nu på våren med trädgård och allt! Men så fort jag grejar känns de i magen!
  • evve88
    Utvandraren2 skrev 2018-05-02 15:01:20 följande:

Det har känts rejält mycket trängre i magen de senaste dagarna, och idag är det nytt rekord. Känns som hon ligger och trycker ut. Fick bara i mig en macka till lunch, sen var det fullt. Någon som har/har haft samma känsla?

Tycke också de känns trångt, sonen hade fixerat sig vid detta laget, då tyckte jag det lättade lite! Nu känns de som att hon ligger uppe vid lungorna typ :p känner Inter heller sparkar så mycket, mest svepande rörelser? Börjar nog bli trångt :p
  • evve88

Var hos bm idag igen. Alla värden var super. Alltid lika skönt :) vad har ni för SF mått nu? Mitt började gå nedåt men var normalt sa hon :) lillan ligger i tvärläge och verkar inte ha några planer på att vända sig nedåt. Börjar bli läskigt trångt däruppe där hon ligger så hoppas verkligen hon vänder sig snart! Hur ligger era små?

• evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-04 12:10:55 följande:

Vår bebis ligger i säte och har gjort det i typ 10 v, verkar också tycka det är toppen och har inga planer på att vända på sig. Hoppas verkligen det sker för jag är helt osugen på ett KS. Är i v 34+1 så tid finns än, hoppas!!!!

Haha Nää exakt våran har legat med huvudet åt sidan och benen snett uppåt i snart 8 vedkor, känns som att ju längre dom ligger på ett sätt desto mindre är chansen ath dom vänder sig :p Bm sa att hon får 4 vedkor på sig annaes kan de bli vändningsförsök. Är inte så sugen på det!! Hoppas våra små hinner lägga sig med huvudet ner :)
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-04 11:46:35 följande:

Jag har nästa bm-tid på tisdag, är i vecka 35+0 då, det börjar att närma sig och det ska bli så skönt att bli av med kulan. Förra besöket då jag var i vecka 33+2 så låg jag på 33 cm och alla värden var också normala. Då låg han med huvudet neråt och borde göra fortfarande då det är ett ständigt tryck på min blåsa och det blir många toalettbesök. Med mina andra barn har Sf-måttet slutat på 36-37 cm så har lite kvar att växa.

Ja eller Hue längtar man! Men då är du långt gången, bara upploppet kvar! :)) jag är i v 32+1 idag så lite efter :) men visst längtar man som en galning nu!! Skönt Att han ligger med huvudet ner :))
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-05 21:57:04 följande:

Jovisst, bara upploppet kvar men det känns drygt, sista månaden brukar kännas evighetslång. I eftermiddags började jag att få ordentliga sammandragningar som har fortsatt i flera timmar nu och dom känns ordentligt, inget trevligt alls. Hoppas att det går att sova inatt.

Jasså? Har du haft mycket hela graviditeten? Hoppas det lugnar sig så att du får sova <3
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-05 22:28:18 följande:

Jag har haft en del sammandragningar men det är ju väldigt vanligt när man är omföderska så det är inget som jag reagerat på. Nu däremot så har dom gjort riktigt ont i flera timmar. Jag ska lägga mig nu så får jag hoppas att det lugnar sig.

Ja jag hade knappt några alls med sonen men nu blir ofta magen Stenhård och de känns som att den jobbar mycket mer.. provat att ta alvedon antar jag? Håller tummarna! Du får väl ringa in till förlossningen om de blir värre. Kram
  • evve88
    MaTik skrev 2018-05-07 15:36:16 följande:

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

Jag gjorde TUL förra graviditeten för ath dom misstänkte att han var för liten, visade sig att han skulle va 21% större än normalt :p fick göra ett TUL till närmare förlossningen, fortfarande 21% större. Dom sa att han redan då i v 36-37 vägde över 4 kg. Sen när han kom i v 40 vägde han 3700 så helt normalt. Så litar inte riktigt på de där TUL ultraljuden :) men de säher dom ju själva att de är svårt att beräkna :) Hoppas de gick bra igår!
Svar på tråden Bf juni 2018