• beme

Bf juni 2018

öland88 skrev 2017-10-07 16:00:20 följande:

Hej!

Idag säger jag hejdå till denna grupp. Blev missfall idag tyvärr. 

Önskar er andra lycka till! 

Åh nej, riktigt tråkigt att höra! :(
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • beme
    limegrön skrev 2017-10-08 18:45:30 följande:

Om det var en nid-blödning skulle jag haft en extremt sen ägglossning isf. Blödningen kom Dag 30 i cykeln och jag har en cykel på 28-29 dgr. Så trodde ju då att mensen kom som det skulle. Testade första gången med ett vanligt cb på BIM + 2 som visade mycket mycket svagt plus.

Är det inte bara så att dina gravidhormoner inte "slagit ut" fullt då och därför fick du en början på mensen sådär men inget mer?! Har hört (inte själv erfarat dock) att vissa får som en typ av mens vid tillfället dem skulle ha den under hela början av graviditeten.

Tror inte du ska behöva vara orolig, testen visar gravid oavsett om det var svagt eller ej. :) Kroppen hängde nog helt enkelt inte med i svängen med att fördröja/ta bort mensen när graviditeten blev. Du skulle sett mitt supersvaga plus, dock 8 dagar före BIM, men man fick nästan anstränga sig för att se det. ;) Ibland har man tydliga hormoner och ibland lite svagare. Kanske får testa igen om några dagar så borde det nog vara starkare?! :)
  • beme
    BF-lista

1/6 - Mayday85, 32 år, barn nr 1 

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5 

2/6 goosebumps, 31 år, barn nr 1

5-6/6 beme, 28 år, barn nr 1

7/6- Lindalängtar, 23 år barn nr 1

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2 

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2
  • beme

Har inte hänt något mer oväntat nu iaf, varken rött eller brunt, så nu har jag vågat mig på att boka tid hos BM och ska dit den 27/10, kommer då vara i v. 10 om allt flyter på enligt konstens alla regler. Drömmer

• beme
    limegrön skrev 2017-10-09 21:44:36 följande:
    Håller alla tummar att allt är som det ska och pyret mår bra.
    Tack Hjärta
  • beme
    limegrön skrev 2017-10-10 08:54:14 följande:

Såklart att det inte skulle vara såhär lätt att bli gravid . Missfall här... Så säger tack och hej..

Men va?! Fy va tråkigt.. :( Hoppas verkligen på bättre lycka nästa gång. :)
  • beme
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-10 06:57:34 följande:

Har allvarliga problem med att jag blir hungrig så snabbt, ibland när jag jobbar är vi borta på konferenser och även fast allt man gör då är äter så blir jag ändå hungrig hela tiden.. Sjukt störigt och så vill man ju inte avslöja sig.

Nu har illamåendet börjat komma igång också. Måste koncentrera mig nog för att inte tänka på konsistensen av det jag äter för då tappat jag matlusten.

Hotellfrukost idag, bet I ett bacon och kom fram till hur äckligt det är EGENTLIGEN.... haha. Sen blev det inte mer bacon.

Någon annan som är känslig på det sättet?

Jag är också hungrig jämt, eller det varierar väldigt under dagarna, mest lunchtid fram till kvällen, och äter jag inget, "för lite" (dvs lagom i mina mått) så blir jag hungrig direkt eller illamående. ^^ Väldigt komplext..

Borde väl ha med ökad ämnesomsättning men ändå minskad/långsam matsmältning att göra, eller vad tror ni?

Är galet känslig för lukter till och från, är det annars också men nu är det mkt värre, det i kombo med illamåendet är väldigt spännande ibland, haha! ;) Fryser nästan konstant, jag som annars alltid är galet varm har inte riktigt vant mig (sambon är dock både i chock och väldigt glad åt detta, som alltid tycker det är kallt). Värmen i bilen gör mig dock otroligt kräksjuk, haha, mkt dålig kombo! ^^
  • beme
    Joozzaan skrev 2017-10-11 09:46:47 följande:

Tycker inte testen blir starkare.. börjar bli orolig.

BIM +1 och ganska svaga streck fortfarande :/

Som jag förstått så stegrar väl plussen tydligare efter BIM? Typ var annan till var tredje dag. När plussade du första gången?
  • beme

Har senast dagarna känts som att en sytråd blivit trädd genom livmoderns övre kant och nu drar någon i sytråden mest hela tiden när jag står, går och ibland sitter. Lite stickande/dragande känsla bara på det stället, men det är inte trevligt. Någon som har koll på vad det beror på/haft lika dant?

I övrigt mår jag faktiskt riktigt bra, v. 13 imorgon och illamåendet har minskat så det inte märks av varken ofta eller mycket (just idag iaf, haha!). Gäller bara att jag äter regelbundet nu så håller det sig bra faktiskt. :) Känner mig inte direkt trött heller, men ganska deppig vilket inte alls är kul. Har känt mig deppig till och från mest hela graviditeten såhär långt faktiskt, men det kan ju ändra sig får jag hoppas. :P

• beme
    MaTik skrev 2017-11-15 08:39:48 följande:

Har också den där sytråden, men den sitter lite åt sidan. :) Jag läste nånstans att det var ligament som sträcks ut, men vet inte om det stämmer. Tror inte det är nåt farligt iaf.

Jag är en dag efter dig, går in i v 13 imorgon. Mitt illamående har också slutat (hade bara pyttelite). Tröttheten är kvar, men har blivit lite bättre, i söndags kväll var jag vaken till kl 23! :) Däremot får jag ofta huvudvärk och ont i magen (vanliga magen alltså, inte livmodern).

Va kul att vi är så nära varandra! :) När har du BF? Jag har eg. 29 maj enligt barnmorskan, men jag tar för givet att det blir i juni någon gång. ;)

Jag har också känt av lite mer på sidan och fick höra att det var ligamenten, men det här kändes annorlunda nu och obehagligare. Men sådan tur är känns det inte av just för stunden. :D Man får vara glad för det lilla. ;) Haha!

Jobbigt att du får både ont i huvud och mage, men är ganska vanligt under graviditet väl? I alla fall huvudvärk vad jag hört.
Svar på tråden Bf juni 2018