Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Vet hur jobbigt det är med pulsen Elvipe, riktigt obehagligt. Jobbigt att du inte kunde sova så bra :/ Men vad störande! Jag hade underlättat så mycket som möjligt för den som är höggravid, tråkigt att de inte förstår läget. Hoppas det går bra ändå!

Tack, jag hoppas det. Kom lite mer av vad jag tror är slemproppen nyss, så får se vad som händer. Ska till bm idag så ska höra med henne vad hon tror.

• Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-28 09:55:33 följande:

Ja det blir min tredje hinnsvepning, för visa fungerar det direkt för vissa efter två ggr osv, för vissa aldrig.

Efter förra veckans gick slemproppen iaf. Har inte så hög förväntningar men vill iaf testa igen.

Jag gör allt för att bebisen ska komma jag har världens sämsta tålamod.

Du kan ju iaf be barnmorskan kolla om du verkar redo i underlivet för en förslossning.

Om jag hade varit helt omogen så hade jag slutat ?vänta? och bara gillat läget ett tag till. Men nu vet jag att kroppen är mogen iaf.

Aha, ok! Ja, nog vill man testa det som går för att hjälpa det hela på traven :)

Jamen precis! Hade varit skönt att få en lägesuppdatering och se om något hänt. Är jag helt omogen isåfall så känns det ju mer motiverat att bli igångsatt på måndag om jag lottas till grupp A, men verkar det vara på gång så hoppar jag nog det. Hoppas på tredje gången gillt för dig imorgon då :D
  • Moorii

Blir så trött på mig själv att jag är så feg! Var precis hos bm, hon gjorde bara det vanliga, mätte och klämde, nämnde inget om hinnsvepning eller koll, så jag sa inget om det.. Fortfarande hög och rörlig såklart också. Blä. Nä, nu blir det att åka hem, sen havet.

• Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-28 16:49:31 följande:

Min förra Bm sa aldrig något om det heller, men denna gång frågade jag själv.

När vet du vilken grupp du lottas till?

Nä, det är väl så att man får fråga. Jaja, inte säkert det hade fungerat ändå..

Ska till östra på måndag kl 10, svara på några frågor och skriva på papper att jag går med på att delta i studien, sen slumpas man in i en grupp via datorn. Blir då antingen igångsättning samma dag eller dagen efter. Kommer garanterat hamna i grupp B.. Inte alls bitter :P

Hur har du haft det idag?
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-28 20:17:01 följande:

Ah okey det är då det bestäms. Spännande! snopet bara att behöva packa med sig allt om man sen måste åka hem igen.

Idag har det varit fruktansvärt. Fick psykbryt nu ikväll pga värmen, kliar i hela kroppen och fötter och rygg värker. Fick massage nyss och nu ligger jag i sovrummet med ac på.

Man känner sig verkligen fängslad i sin egen kropp

Har ni haft det tok varmt i Göteborg oxå?

Japp. Nä, inte så jättekul faktiskt :/ är det pga tid först dagen efter är det väl ok, men inte för att antagligen behöva vänta en vecka till..

Åh, fy vad jobbigt :( Vet precis vad du menar med fången i sin egen kropp, så har jag känt idag med. Sa till min man förut att jag bara vill känna mig lätt igen, att tex kunna gå uppför en liten backe utan att bli helt slut. Har lånat ut min kropp tillräckligt länge nu, vill bara ha den tillbaka.

Ganska lika här, fick nyss vadmassage och sitter nu i soffan med fläkten på. Märkte förresten att min ena vrist är mer svullen än den andra, är det något du märkt av? Om du har svullna vrister dvs.

Ja, 26 grader, alldeles tillräckligt. Det var fantastiskt att svalka sig i havet dock. Som tur är så älskar sonen att bada så vi var i vattnet större delen av tiden. Jag var inte den enda höggravida där heller, om man säger så ^^

Nu får de här små liven ta och göra entré snart tycker jag..!
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-28 21:11:59 följande:

Så lyxigt med massage

Ja den vänstra foten är alltid mer svullen på mig än den högra, har varit så hela tiden.

Hua, jag är värsta badkrukan. Men kan tänka mig att det svalkar lite mer vid havet.

Hoppas ni kan sova i natt. Jag ska försöka nu.

Ja, fast får alltid fråga numera, han är nog rätt less..

Jaså, då behöver jag kanske inte oroa mig över blodpropp eller så. Min pappa hade en för ett par år sen, har varit lite orolig sen dess.

Jaså, ja då kanske det inte hade varit någon höjdare med havet för din del. Min man är badkruka, men till och med han doppade sig :) 19 grader i vattnet, helt ok.

Jag somnade nog kvart över nio och tack och lov fick jag sovmorgon idag, för sonen vaknade halv fem.. Hur har du sovit? Känt något inatt?
  • Moorii
    wibblywobbly skrev 2018-06-29 15:12:23 följande:

Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)

Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..

Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.

Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.

Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.

Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.

Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)

Grattis till er lilla flicka! :) Såklart jobbigt när det inte riktigt blir som man tänkt, men skönt att höra att ni alla mår bra <3
  • Moorii
    Orolig över barn skrev 2018-06-29 17:20:31 följande:

Här blev det bebis i natt. Jag fattar inte att det kan gå så snabbt !

Men hoppsan! Grattis till bebis :D

Då var det fostervatten som läckte? Kom det värkar senare?
  • Moorii

Nu hade det kommit blod i trosan när jag gick på toaletten. Är det teckenblödning det kallas? Har hört att förlossningen kan börja ganska snart efter det, men att det också kan ta lång tid. Spännande hur som helst, då jag aldrig fick några tecken alls med sonen! Börjat känna ett tryck neråt också. Hoppas, hoppas det händer något nu.

• Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-29 21:02:17 följande:

I natt hade jag lite molvärk, första gången på en vecka. Lite blodstrimor i flytningarna.

8.30 var jag hos Bm och gjorde en riktig rejäl hinnsvepning, kändes som hon aldrig ville sluta, haha.

Sen har jag haft pytte lite blödning ff molvärk och har rikigg ont i ryggen. Men det är ingen mensvärk smärta utan bara smärta.

Har du fått någon mer blödning? Värkar?

På onsdag har jag fått en tid för samtal om igångsättning.min Bm sa att jag skulle ta med mig en väska ifall de ville behålla mig om de har en lucka.

Hon tror att det räcker med att ta hål på fosterhinnorna för att förlossningen ska sätta igång.

Men hoppas såklart att han kommer i helgen, då kommer svärmor hit som avlastning för dottern. :)

Vad bra att hon gjorde en ordentlig hinnsvepning :) hoppas det sätter igång något! Hoppas också du slipper vänta till onsdag. Hur mycket över är du då?

Ingen mer blödning, men fick täta och onda värkar nästan direkt efter, så pass att jag sa till mannen att jag ångrar mig, här ska inte födas några barn :P

Bestämde oss för att ringa förlossningen och höra vad de tyckte, och koordinatorn tyckte det lät som att jag iallafall borde åka in och kolla för säkerhets skull, så vi var nyss där, men åker hem igen nu.. Tappen hade minskat med två cm och hon fick in ett finger, så hon trodde inte det var jättelänge kvar. Skämdes en del för det kändes som jag tog upp deras tid i onödan, men de var väldigt trevliga ändå och sa att jag skulle ringa igen om jag får två onda värkar på tio minuter, eller om vattnet går. Fick med starka smärtstillande också ifall det blir jobbiga värkar inatt. Bara att vänta nu då..
Svar på tråden Bf juni 2018