Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Bf juni 2018

Köper inga kläder. Mest prylar. Babyvakt, vagga, barnvagn och babyskydd mm. Har dock beställt grejer så jag kan sy ett babynest.

• Workingmom
    beme skrev 2018-02-03 22:14:41 följande:

På vilket sätt är era partners aktiva i graviditeten? Visar dom självmant engagemang, nyfikenhet och är förväntansfulla över förändringen som sker, eller finns det vissa som bara är och åker med bredvid?

Har ni barn sedan innan, eller är det ert första barn?

Med min fd sambo var det knappt något engagemang alls. Inte innan barnen kom och inte efter. Tänkte inte så mycket på det då.

Men nu är det en helt annan grej, (med ny man) han ser mig på ett helt annan sätt. Köper grejer, eller säger KÖP! Om jag hittar något Han tar på mig ofta, inte bara magen, hela mig. Något som jag tycker är viktigt är att man bekräftar varandra i upp och nedgångar. Att få höra att man är sexig trots en växande mage kan man inte få nog av

Idag ska vi köpa en vagga på hjul, så den lätt kan styras mellan oss i sovrummet om nätterna.

Det var 7 år sedan sist jag hade en liten bebis i huset. Fick första barnet när jag var 23. Vilken skillnad att vänta barn vid 34!! Känner mig trygg och redo inför detta till 100%
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-14 15:28:53 följande:

Jag är i vecka 22 nu (21+2) och har blivit så himla trött! Var ju det i början, men nu tycker jag det är konstigt, så här sent. Blir liksom så trött att jag somnar sittandes ibland. Någon annan som är så trött?

Äter du något kosttillskott eller något annat?
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-15 17:41:49 följande:

Äter gravidtablett varje dag och niferex en varannan dag, började med det i fredags. Hade då hb på 111, så inte jättelågt.

Niferex?

Jag äter gravid kvinna. Men känner mig piggar än vanligt.

Jobbar du fullt?

Sover du bra på nätterna?
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-15 21:17:28 följande:

Ja, det var den jag menade. Niferex är järntablett, något man börjar ta när hb är runt 110. Jobbar fullt, sover bra när inte sonen vaknar, vilket han gör ca 3-4 ggr per natt, men så har det varit sen innan jag blev gravid. Vet inte vad det kan vara, men jag hoppas att det ska bli bättre när hb går upp!

Ja, då får rådfråga BM när du är där nästa gång. Annars är väl det bara en av mängden graviditetskrämpor man kan få.

Jag har aldrig varit trött (4 graviditeter) på det viset. Men det blir ruskigt tidiga kvällar nuförtiden
  • Workingmom

[quote=78496770][quote-nick]Freya18 skrev 2018-02-23 20:39:25 följande:[/quote-nick]Har ni haft en stadig ökning av vikten? Jag vet inte om jag ökar för snabbt eller inte? Vet inte vad som är "normalt". Står så olika när man Googlar efter info.

Nu när mina socker-cravings kickade igång så gick jag upp nåt kilo lite snabbare. Men nu har jag ätit bönsallad och massa avokado med keso för att kompensera! Haha.

Jag är nog på 10 kilo plus jag med. Önskar att jag orkade promenera mera men det är så kallt och jag jobbar nästan 10 timmar per dag numera gör att hinna klart innan bebis kommer

• Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-24 07:18:06 följande:

Jag har tydligen också socker cravings under mina graviditeter, samma förra gången.. Inte så nöjd över det! Började på ca 49 och vägde nästan 57 förra veckan, så 8 kg upp i vecka 23. Gick upp nästan 20 förra gången, så hoppas det inte blir mer än det iallafall :S

Gick upp 16 med 1:a (slutade med godis då jag blev gravid, typ som att sluta röka)

28 kg med 2:a (sket i allt, dessutom var det en snuskigt varm sommar)

3:e minns jag inte..

Men har bestämt att inte gå upp så mycket denna gång, det är onödigt.

Dock äter jag säkert godis varje dag. Men har slutat med kvällsfika då jag lix går isäng så tidigt
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-24 10:22:23 följande:

Jo, helt klart onödigt! Äter inte så mycket i övrigt, största måltiden är lunchen, iallafall då jag jobbar. Haha, samma här, lägger mig typ halv tio varje kväll. Somnat i soffan de senaste två dagarna med.. Skulle bara vilja få sova ut en enda dag, det hade varit drömmen!

Det är inte lätt att sova med en växande mage. Men min erfarenhet säger mig att det inte brukar bli nå mer sömn när bebisen väl kommit ut. Så passa på att njuta. Helt ok att somna i soffan tycker jag
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-25 08:20:13 följande:

Nej, verkligen inte.. Slog mig på riktigt igår att vi kommer ha en spädis här snart igen, med allt vad det innebär med amning och blöjbyte tio gånger om dagen. Och så en nästan två-åring på det! Gah :P Men ska väl överleva det med, hoppas jag. Ska verkligen passa på att njuta, dels av sömn (nåja, sonen vaknade halv fem idag, inget ovanligt) men också av de pauser på dagen som inte kommer existera om några månader..

Ellerhur! Det var 7 år sedan sist jag hade en liten spädis. Både längtar och inte. Fattar ibland lixom inte vad jag gett mig in på.

"Ska jag börja om?!?"

Men oftast kommer en våg av längtan. Mest när jag sytt något bebisplagg eller annat. Äntligen ska jag få sy till min bebis och inte någon annans.

Dessutom ska min sambos (blivande man, men vi gifter oss i hemlighet) storasyster få barn även detta år, hon är 10 veckor efter oss och även det är lycka!

Så mycket roligt detta år!!
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-25 16:54:34 följande:

Spännande med en liten igen efter så lång tid! Åh, vad roligt att du syr själv! Jag önskar att jag kunde, men det är inte en av mina talanger tyvärr.. Får hitta andra som syr helt enkelt :)

Kul! Min storebror och fru ska ha två veckor efter mig, en stor överraskning, och en glad sådan förstås :D En kollega ska ha en månad innan mig också, plus att min mans bror och fru ska ha tre veckor innan oss, också det en stor överraskning, då de deklarerat att det inte blir fler barn.. Men där ser man :) Definitivt ett år med mycket att se fram emot!

Trodde inte heller jag kunde förrän jag provat. Nu har jag ett syrum och kläder i en liten gårdsbod, samt säljer via Facebook och instagram i en liten skala. Men helt överkomligt med tanke på allt annat man ska hinna med
Svar på tråden Bf juni 2018