Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Bf juni 2018

annabellelee skrev 2018-06-12 05:03:08 följande:

Hej! Jag hoppar in, för jag måste skriva av mig. Hade bf igår, men första barnet kom en vecka "för tidigt" så jag hade räknat med att denne skulle göra samma. Det känns redan som jag gått en vecka över tiden.

Har inte sovit ordentligt på flera månader, kan inte träna längre, svettas som en gris, är stor som ett kylskåp och sjukt rastlös. Hur länge ska detta hålla på?!

Hej, så hade jag med min första också. Fick 5 dgr före bf och var helt säker på att andra skulle komma före bf han med. Men gick över 14 dgr!

Å andra sidan rörde jag på mig mer med första, promenerade en mil samma dag som jag födde och gick inte upp nämnvärt.

Med andra rörde jag mig knappt, det var varmt och mitt i sommaren och jag gick upp 28 kilo!

Man var så less så less!

Denna gång tror jag att min beräkning innan UL är mer rätt. Hade beräknat 19/6 efter blödningar och samlag.

Men UL flyttade mig till 9/6 och nu är jag isf 3 dgr över tiden.

Fan så less denna gång med! Har så ont från och till men inga tecken på att bebis vill ut!

Ska till BM idag, hoppas hon vill gå in och känna lite!
  • Workingmom

Vad kan man ta/äta för att få tömma tarmen.

Känns som att det är den som gör att jag har så ont just nu

Även om jag var på toa 2 ggr igår (

• Workingmom

Var hos BM idag och hon var in och kände. Dock kom hon inte åt tappen då huvudet är sååå långt ner, han kunde typ kupa handen runt huvudet!

Så jag har ingen aning hur snabbt de här kommer gå när det väl sätter igång.

Varje prutt gör så att magen smärtar enormt! Idag har jag stundtals stått på jobbet för att jag haft ont när jag sitter.

Känns som att en tarmtömning vore på sin plats!

Men ställer in mig på att det inte blir besök på BB denna vecka heller

Bf -3 idag!

• Workingmom

Ingen bebis i natt. Pew!

Idag är det skolavslutning så jag laddar för det.

Igår kväll var min man in och kände på livmodertappen. Oj vad han grejade innan han tillslut: "men här är det något!, känns som ett moget hallon"

Tack! Sen blev det färdknäppen! Haha! Dock inte så skönt när bebis ligger så långt ner

Jag vill ha bebis denna vecka! Inte på midsommar

Kom nu lilla plutt!! Jag ger upp snart Kan man det??

• Workingmom
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-13 06:36:49 följande:

BF idag! Känns helt otroligt, tiden har gått sååå fort:) Sista hinnsvepningen idag innan inskrivning för snitt imorgon. Känner mig så sjukt opepp på snitt, vill verkligen försöka föda i sätesbjudning men eftersom jag inte ska gå över tiden får det väl bli så. Viktigast är att bebis kommer ut och mår bra.

Kämpa på tjejer, inte långt kvar för någon av oss nu!

Så härligt ändå att ha ett datum! Hoppas allt går bra. Imorgon har du din lilla
  • Workingmom
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:06:25 följande:

Blir nästan avundsjuk på dig workingmom som har snittid imorgon :-* Själ v har jag 2 nätter denna veckan som vart förstörda av värkar utan resultat :-| natten till måndag och natten till idag, förvisso är nattens smärtor kvar och kommer och går. Jag vågar ändå inte hoppas! Hur är de där med tappen, kände igår och den känns som en överläpp. Vad betyder det?

Bf på måndag

Är den hård som en "nästipp" är den omogen. Ska vara mjuk, som du säger, som en överläpp. Alt ett moget hallon.

Men vad det säger vet jag egentligen inte då allt är individuellt på hur snabbt den sen går från omogen till mogen för att utplånas helt.

Kan ju vara veckor, dagar eller timmar :-/
  • Workingmom

Inget här heller. Gårdagens smärtor är som borta!

Trycker en pizza ikväll och försöker se det positiva i det hela.

Jag hinner med jobbet! Yey! Sista deklarationerna inne på fredag. Sen ska jag deppa om bebis inte vill komma.

Vill fira midsommar utan mage!

• Workingmom
    Lojsj92 skrev 2018-06-14 05:35:58 följande:

I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)

Grattis till bebis! Pannbjudning lät inget vidare
  • Workingmom

Grattis sjuttiosjuan!

Min man var in å pillade på tappen igen. Fick in fingret. Jag tyckte han skulle dra lite men han vågade inte.

Vill ha bebis nu!!!

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-15 06:23:07 följande:

Trodde att det var på gång igår IGEN, jag kommer alltså inte att ta det på allvar när det väl är på riktigt.

Hade sjukt ont i ryggen för andra dagen i rad igår och på kvällen lossade en stor bit av slemmisen och jag fick ont nertill i magen. Jag var helt hundra på att det var dags, låg och kände efter värkar länge innan jag somnade och vaknade och somnade minst hundra gånger, trots det så känner jag mig oförskämt pigg denna morgon när jag vaknade innan kl 6. Bebis hade kasat ner på något sätt så de kändes som om han försökte att fly ut genom min ljumske typ, så jäkla ont gjorde det men nu är allt bra igen. Gick upp och dansade runt lite så att han la sig rätt igen.

Idag är dagen då jag sen flera månader trott att lillen ska födas, på storebrors födelsedag. Dock är här är hur lugnt som helst så det blir väl inte så heller (låter jag inte lite uppgiven?). Blev lite irriterad på mannen som inte gick med på någon färdknäpp igår just pga att det är sonens dag idag, det hade ju liksom inte spelat någon roll i mitt tycke.

Snälla bebis kom nu.

Förstår förtvivlan! Känner mig också sjukt less. Igår natt var jag vaken nån timma vid midnatt. Satt en stund och grät på kökssoffan för jag tyckte så synd om mig själv.

Inatt drömde jag att våra kaniner fick bebisar

När ska det vara min tur??

Hur långt över är du nu Kia??

Bf-5
Svar på tråden Bf juni 2018