Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Någon mer än jag som är förstoppad? Har varit sen dag 1, men sen en vecka tillbaka (är nu i vecka 15) så har det blivit mycket värre. Sist gick det fyra dagar, nu har det gått tre efter det :( fick panik och tog en halv dulcolax, för sist tog jag en hel och fick tarmvred från helvetet. Men så desperat är jag alltså nu.. Hur gör ni andra? Det kan ju inte vara bra att gå så många dagar emellan tänker jag :/

• Moorii
    Krocki1 skrev 2018-01-01 09:42:29 följande:

Gott nytt år allihopa!

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 15, 14+2, mår rätt bra nu. Mår endast illa om det gått extremt långtid sedan jag ätit. Är ff lite trött på kvällarna. Brösten är väldigt spända endast på morgonen. Annars har jag inga symptom.

Längtar tills jag kan lyssna på hjärtat och kika på UL

Gott nytt år! :)

Jag är i vecka 16 (15+0) och mår väldigt bra! Lite trött fortfarande, illamående kommer nån enstaka gång med någon veckas mellanrum (kräktes första gången för två dagar sen!), och är väldigt förstoppad.. Ont i bröstvårtorna ibland. Annars inte så mycket. Jag lyssnar också med doppler, blir ungefär en gång i veckan. Minns inte att jag var så här orolig sist, men har gått igenom ännu ett missfall sen jag väntade min son så kanske är det. Känner lite sprattel ibland också, så härligt! Nästa sak att se fram emot är väl buffar/sparkar och rul 5/2. När har ni andra rul?
  • Moorii
    Lojsj92 skrev 2018-01-01 16:08:30 följande:

Jag har också varit förstoppad i flera veckor men nu den senaste veckan har det blivit mycket bättre, jag försöker äta a-fil med linfrö varje morgon samt att jag tar några torkade katrinplommon varje kväll. Detta plus att äta grovt bröd verkar ha hjälpt mig för det har lättat enormt! Prova det ett tag och se om det hjälper dig också :)

Jag får testa det! Minns att det var så här förra graviditeten med, och det blev ännu värre när jag började äta järntabletter.. Gruvar mig lite för det. Tack för tipsen!
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-01-04 20:30:39 följande:

Jag börjar känna bubbel och nå slags rörelser i magen (små fiskar), precis under naveln som jag tror är från bebben. :) Är i vecka 16. Känner ni nånting?

Vad härligt! :) Det är säkert bebis! Jag har känt sen vecka 13, men då var det bara nån enstaka gång. Nu känner jag lite kittel varje dag, känner igen det från förra graviditeten, så är hyfsat säker på att det är pyret :) Vecka 16 här med!
  • Moorii

Skönt att allt såg bra ut beme! :)

Måste fråga er omföderskor angående det här med svullen mage pga tarmar.. Fick det i förra graviditeten med, men upplevde då att det la sig nån gång efter vecka 13. Nu har jag sett ut som att jag är gravid i vecka 20 sen i vecka 12 och magen har inte gått ner alls. Magen blir större hela tiden också, men det mesta är ju inte bebismage (vecka 16 nu). Har det varit så för någon annan? När gick svullnaden över till bebismage?

• Moorii
    evve88 skrev 2018-01-05 22:57:58 följande:

Min är också mkt större denna gången än sist och tycker inte min heller har lagt sig nått efter den första svullnaden. Däremot är den stenhård på kvällarna så då känns de som riktig bebismage men känns sjukt att den är så stor redan?? Hur ska de sluta liksom... haha

Ja, den blir lite mer spänd på kvällarna! Haha, jadu, hoppas verkligen att det lugnar ner sig :P syns tydligt iallafall, fick kommentaren "väntar du en till?" från en förskolepedagog under min sons inskolning nu, och det känns som att det ska en del till för att en främling ska våga fälla den kommentaren :)
  • Moorii
    Bebis200012 skrev 2018-01-06 04:11:01 följande:

Hej alla lyckliga blivande föräldrar! Hoppar gärna in i den här tråden , har BF 30/6. Mitt andra barn men det va 8 år sedan nu???? Fick reda på för 2 v sedan att jag va gravid, har haft " mens" ända till nu så det känns lite som en chock att jag är 15+6 , va så klart orolig efter att jag blödigt regelbundet , men gjort två vul och alt såg perfekt ut va de kunde se och jag har inte " mens" längre! Min mage har blivit enorm på bara 2 v. Har haft problem med förstoppning hela livet så tänkte inte så mycket på att jag var uppsvälld, tills min sambo da att det var nog dags att göra ett gravtest, för jan tyckte jag va lite för stor för lite förstoppning????Försökt få syskon i 5 år men på grund av min endometrios sa gyn att mina chanser var väldigt små på naturlig väg! Intressant att läsa alla era inlägg och längtar bara mera???? Rul har jag den 5/2! Allt jar gått så fort att det är svårt stt ta in, de positiva är Att väntan inte blir så lång. ????

Oj, vad roligt, grattis! :D måste verkligen kommit dom en chock! Måste fråga, hur säker är du på bf-datumet? Jag är i 15+5 och har bf 24/6, du borde rimligen ha bf innan mig då tänker jag :)
  • Moorii

Måste bara visa... Min mage i 15+5. Kanske bara jag som tycker den är stor?

• Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-06 12:11:52 följande:

Fin!

Jag är i v 17+2 och ser mest lite småfet ut. Men du hade barn tidigare va? Förstått att det är stor skillnad då. Hellre bebisbula än fläskmage:)

Tack! Ja, har en liten son på 17 månader. Har också hört att magen kommer tidigare, men det här var jag ändå inte riktigt beredd på! Haha, ja kanske det. Känns dock som fläskmage för det mesta :P
  • Moorii
    SofieJ skrev 2018-01-06 12:30:32 följande:

Åh vad fin :) så stor är inte jag i 17+2, men med mitt första. Har dock lite mer hull än du också.

Tack! Inte så konstigt om det är din första, men den kommer snart :)
Svar på tråden Bf juni 2018