Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

beme skrev 2018-02-03 22:14:41 följande:

På vilket sätt är era partners aktiva i graviditeten? Visar dom självmant engagemang, nyfikenhet och är förväntansfulla över förändringen som sker, eller finns det vissa som bara är och åker med bredvid?

Har ni barn sedan innan, eller är det ert första barn?

Detta är mitt andra barn, har en 2 årig tjej sen innan. Min man är inte alls lika intresserad denna gång. Tror mest pga vår tös som tar mest uppmärksamhet.

Jag har tom frågat ifall han vet vilken vecka jag är i,
  • Krocki1
    Bubbel85 skrev 2018-02-07 11:28:11 följande:

Hjälp.. Vad är nu detta? Ligger just nu på ett vilorum på jobbet. Från ingenstans blev jag någon halvtimme efter frukost jätteyr, illamående och nästan svimfärdig. Känns också lite grusigt/konstigt i ögonen men har ingen huvudvärk. Åt havregröt med hela korn, sylt, frukt, nötter, juice, vatten och kaffe till frukost så frukosten var ju bra så blodsockret borde inte dippa så tycker jag. Har lite lågt men ändå ok järnvärde, bra blodtryck och inga fel på urinprov (kollade det förra veckan). Bebisen har sparkat ovanligt mycket i natt och nu på förmiddagen. Någon som varit med om liknande? Är i v.22+1

Vad skönt att ni har ett vilorum och att du kan gå undan.

Jag har inte varit med om det. Hoppas det känns bättre snart :)
  • Krocki1

Igår kväll när jag skulle lägga mig så blödde jag när jag var på toa, färskt blod rann ner i toaletten. När jag torkade mig sp var det såklart blod där också även små blodklumpar i. Sen slutade det, bara lite brunt i trosskyddet imorse.

Som tur är har jag UL imorgon. Annans hade jag åkt in men av erfarenhet så kan jag inte sitta på akuten med min två åring idag. Så väntan till imorgon är lång men ligger mest och vilar.

Jag undrar om det är farligt att moderkakan är fram och att tjejen kryper över mig osv och är inte så försiktig.

• Krocki1

Allt såg jättebra ut. Han mår bra där inne och växer precis som han ska.

Att jag fick blödningen berodde nog på att moderkakan och livmodern skavde i varandra så blev det en blåmärke som sen blödde ut.

Men nu har moderkakan flyttat på sig, mkt bra, då kan jag föda vaginalt.

• Krocki1
    Bubbel85 skrev 2018-02-08 21:44:43 följande:

Vad skönt att höra, har tänkt på dig idag!

Tack vad söta ni är. <3
    SofieJ skrev 2018-02-08 21:54:41 följande:

Åh vad bra! Skönt att få det ur världen :)

• Krocki1
    kindofnothing skrev 2018-02-09 07:49:09 följande:

Skönt att allt såg bra ut Krocki1 :)

Ni som fått Trombyl (vi var väl några).. vilken styrka har ni fått? Jag har 160 mg.

Jag äter 75 oxå.
  • Krocki1

Mysigt med alla rörelser i gruppen

Jag börjar känna lite mer nu, jag har moderkakan fram v 22+3

Jag känner mest några cm under naveln, att han pickar lite eller hur jag ska förklara.

Jag har börjat få väldigt ont under högra bröstet, typ övre revben. Har mest ont på jobbet, sitter mestadels på kontorsstol.

Ngn Annan som känner igen?

• Krocki1

Jag börjar bli ?irriterad? på min lilla bäbis. Han rör sig inte så mkt och gör sin mamma orolig. Jag är i vecka 25+2, med moderkakan fram. Man ska ju börja känna bebisen varje dag nu.

När ska jag få de riktiga kickarna? Eller att han rör sig så magen rör på sig.

Jag kan känna honom max en gång per dag typ en liten kick/fladder.

Har ni tips på att få er bebis att röra sig?

• Krocki1
    Moorii skrev 2018-03-20 07:00:55 följande:

Jag har denna gång moderkakan i bakvägg, men bebisen började inte sparka på riktigt ändå förrän i vecka 24! Sen har jag fått lugna bebisar, det kanske din också är? Det hjälper ju inte oron, det vet jag, för oavsett vill man få livstecken och gärna ofta. Med sonen hade jag moderkakan i framvägg och då upplevde jag mindre rörelser än nu och det var nog närmare vecka 30 som han började "leva om". Hoppas din bebis kommer igång snart!

Skönt att veta att inte alla bebisar kör fullt ös i magen, fast man skulle vilja det. Hoppas att han kommer igång snart :)

Hur känner ni som känner att bebisen har hicka?
Svar på tråden Bf juni 2018