Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

evve88 skrev 2018-06-19 22:07:08 följande:

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

Åh Grattis
  • Krocki1
    Orolig över barn skrev 2018-06-21 07:13:22 följande:

Fy va tråkig ... morgon igen...

Varje morgon vaknar jag med insikten nähä ingen bebis än ...

Har en känsla att den här förlossningen kan inte starta på morgon/förmiddag - och varje morgon blir jag såååå förbannad... BF+2 idag, har tid hos MVC kl 10. Jag som sa hejdå förra gången med tanken att vi ses på efterkontroll :( så besviken

Jag känner precis som du. Besviken varje morgon.

Grattis alla nyblivna mammor!
  • Krocki1

Jag har BF 30 juni,

Men min etta kom tio dagar för tidigt och jag hade hoppats att denna lilla parvel oxå ville komma tidigare.

• Krocki1

Jag gjorde en hinnsvepning förra torsdagen, då sa Bm att den mesta av min slempropp nog hade gått.

Ett finger fick hon in.

Igår gjorde en annan Bm en hinnsvepning, två fingrar fick hon in och gjorde en rejäl.

Kände inget efter åt, men idag kom en rejäl klump med ?slem? typ större än slemproppen vid förra graviditeten.

Jag känner mig lite svullen och tung i underlivet men ingenting annat.

Nästs fredag har jag tid till Bm igen.

OM inget hänt innan det så tänker jag begära en igångsättnings tid, tror ni man kan få det

?

• Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-21 20:35:40 följande:

Bebisen gräver med händerna vid "utgången" ikväll, det gör till och med ont och känner mensliknande värk i samband med det. Någon annan som känner samma? Vill ju gärna tro att hon försöker gräva sig ut :D

Inte riktigt men känner mig tung där nere.

Men kan ändå förstå känslan hihi.
  • Krocki1

Från när slemproppen har gått till förlossningen startat, Hur lång tid har det tagit för er?

Min första graviditet tog det ett dygn innan värkarna kommer.

Få se om jag får en midsommarbebis eller om han vill vänta ett tag till.

• Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-21 21:03:08 följande:

Att känna sig tung är väl bra, det måste ju betyda ruckbar eller fixerad? Ja, lite märkligt är det allt ^^

Min lille är fixerad.

Hur ligger din?
  • Krocki1
    kindofnothing skrev 2018-06-21 21:40:15 följande:

Hade ni kunnat ta Alvedon för tredje kvällen i rad? Första tog jag det för att se om värkarna avstannade (vilket de gjorde) men efter det här jag haft en sjukkänsla i kroppen, nästa som influensa. Huvudvärk, muskelvärk i överkroppen o ja känt mig krasslig. Tog Alvedon för att kunna somna igår o funderar på att göra samma ikväll. Men tre dagar på raden. Vågar man det? Brukar väldigt sällan ta värktabletter annars.

Det är säkert ingen fara, men man kan ju alltid ringa 1177 om man blir osäker. :)

Trist att värkarna stannade av.
  • Krocki1

Någon mer som har svårt att fixa barnvakt inför förlossningen?

Jag känner mig jobbig och i vägen när jag ska kolla vilka som är hemma och eventuellt kan ta vår dotter när

Vi åker in. :(

Jag vill helst slippa föda själv så hoppas ngn släkting kan hjälpa till. De bor visserligen några mil bort men får ta hjälp av en granne ifall vi behöver åka in.

• Krocki1
    Orolig över barn skrev 2018-06-22 10:08:27 följande:

Vi kunde inte lösa det - har varken släkt eller vänner. Flyttade hit för 2 månader sedan så grannarna känner vi knappt. Försökte hitta en barnvakt genom företaget myNanny men det funkade inte så bra med vår lille son (2 år). Så för mig är det bara att föda själv...

Men det har jag accepterat. Jag är nu mer bekymrad över att jag har passerat BF och vi bara växer och växer men inget tyder på att förlossningen närmar sig. Jag menar det måste vara viss skillnad mellan att föda ett barn som är 3-3,5 kilo och att föda ett barn som är 4-5 kilo. Och min zebra mage blir inte heller snyggare av det...

Vad starkt av dig att du har accepterat att föda själv.

<3
Svar på tråden Bf juni 2018