Bf juni 2018
Snart är det dags! Nu trycker det på neråt kan jag lova. Det spänner och toabesöken blir allt med frekventa.
25 dagar kvar och jag känner lugnet. Är ikapp på jobbet och kan unna mig kortare dagar (8 timmar) helt fantastiskt!
Snart är det dags! Nu trycker det på neråt kan jag lova. Det spänner och toabesöken blir allt med frekventa.
25 dagar kvar och jag känner lugnet. Är ikapp på jobbet och kan unna mig kortare dagar (8 timmar) helt fantastiskt!
Stämmer nog med magen. Dock inte med hjärtljud. Mina har legat högt. Mellan 145-160
Magen är mer rätt fram.
Samma mått som mitt förstfödda barn så det blir nog en 3 kg ??
Bf 9 juni.
Har hemska stickningar under vänstra bröstet av och till. Väldigt irriterande.
Inte så mycket känningar i övrigt. Går bara på toa en gång på morgonen, ibland ingen gång..
Här har pojken tittat ut redan!! :D Han bestämde sig att nu var det dags helt enkelt.
Kl. 5 på lördagen knäppte det till i underlivet och jag anade direkt att det är fostervattnet som är på väg ut. Direkt när jag ställde mig upp så forsade vattnet och jag stod i en stor pöl och gapar på maken att jag är inte redo!! Maken ser skapligt förvirrad ut och stirrar på mig. Haha.
Kom in till förlossningen halv 6 och direkt började värkarna mola på. Dom sa att värkarbetet var mycket effektivt och bra. Men när jag kände att ryggsmärtan blev för mycket att hantera så ville jag ha epidural och den sattes kl. 10. Jätte bra narkosläkare och jag kände inte när nålen sattes. Sen blev det nå otroligt skönt att få ta värkarna i lugn och ro och ryggen kändes helt okej. Satt och studsade på en boll och vandrade med gåbordet för att underlätta processen och runt 13-14 (?) var jag öppen 10 cm. Trodde att det skulle gå undan efter det, men nää ingeting hände. Mådde hur bra som helst, men fick inga krystvärkar så då fick dom stänga av epiduralen.. jag fick ångest och var livrädd för smärtan som skulle dyka upp igen. Och ja, ont fick man, men det gick bra ändå.
Dom berömda krystvärkarna fick jag aldrig. Så varje gång jag fick en vanlig värk så fick jag träna på att krysta ändå. Höll på hur länge som helst (osäker på tiden, men runt 2 timmar?). Till slut fick jag bajsnödighetskänslan och det var tydligen bra! Efter många olika förlossningsställningar och precis innan sugklockan skulle komma till användning så kom han ut. :D Hua vilken känsla!! Och personalen var så söta och sa hela tiden hur otroligt duktig jag var och att jag orkade kämpa!
Vi blir kvar minst en vecka på avd 69 för att se hur han utvecklas. Just nu mår han otroligt bra! Känns så overkligt att få vara förälder till en sån guldklimp! Vilken resa. <3
Jobbar nog mer än 100% för att få det lugnare sen.. men tack å lov så har jag ett jobb där jah sitter ner.
Behöver bara knalla till skrivaren och hämta papper emellanåt. Är jag bara kissad så går det bra
Min mage är så liten så jag tror de beräknat fel
Räknar med 4 veckor bort fast jag har 12 dagar!
Bf 9/6
SF 36
Hjärtljud 146-166
110/60
Vikt + 14
Någon som börjat få mjölk? Eller känner livmodertappen?
Mina läcker endel! Kände livmodertappen långt ner för nån vecka (tror de var den!??) sen men nu känner jag den inte längre?? Kan den dra tillbaka sig?
Ja de kommer lite. Men tappen har jag inte känt efter. Hur vet jag att de är den ens?
Ja jag har ingen aning, ver att den flyttade sig längre nee efter första förlossningen så har alltid känt livmodern tydligt. Men konstigt att den bara försvann nu? Eller så är den mjuk så att ja inte direkt känner att de är den? För när ja kände den så var den hård.. hoppas hoppas den har utplånats :)
Vad härligt :) hoppas de är på g!! När äe nästa bm besök? Tänker om du kanske till och med är öppen nått :)