Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-06-06 07:22:46 följande:

Vad mysigt!

Själv så avtog det onda lagom till att jag gick och la mig igår och ersattes av värsta halsbrännan så jag har varit upp ett antal gånger inatt och spytt. Min mun/läppar ser alldeles svullna ut idag så om man kan se det som ett tecken som jag tidigare läst så är det ju bra. Denna morgon har det blivit en färdknäpp men tror knappast att det leder till något, det var mest för att mannen ville försöka göra lite nytta. XD Så uttråkad och så less och tycker så synd om min familj som har världens tråkigaste mamma och fru som inte orkar och känner för att göra någonting. Sätt igång nu då!

Har oxå försökt få min man att förstå det där med färdknäppen..

Men av tidigare erfarenhet så funkar det dåligt. Men ingen skada skedd )

3 dgr kvar till Bf, men vem räknar !
  • Workingmom

Bf imorgon och ingen bebis i sikte.

Får man ge upp nu?

Har inga tecken på att den vill ut.

Inga ömmande bröst, förvärkar eller annat.

Har bara ont i svanken för att kroppen är trött. Ont under bröstet för att någon nerv klämmer och gör mig formligen tokig av att det sticker och kliar HELA tiden!

Less på alla som tjatar om att man är hemma fortfarande, att man är en tjockis, att magen ser ut att ha sjunkit så nu är det nog på G.. less less less på folk som ska tycka en massa.

Idag vill jag helst stanna hemma i min syhörna och bara skapa en massa och få vara ifred!

• Workingmom
    evve88 skrev 2018-06-08 07:31:26 följande:

Haha ja men exakt så tänker jag med!? När dom säger

-NU är den veekligen stor!!! Jo men vad förväntar du dig ? När skulle den va stor annars? Efter förlossningen? Ja ska liksom ha om 10 dagar.. fattar inte hur roll tänker. Roligaste var när en gubbe med vääääääärldens ölmage frågade mig -hur går det med den där tjocka magen i värmen?

- jo tack som frågar , hur går de själv? Hade jag lust att svara men kunde inte med :p

Det gjorde jag. Dock kände jag mannen i fråga.

Brukar även säga att "jag nog mest troligt väger mindre än dig ändå"

En full man, ung man, kom fram till mig på macken och var ruskigt nära på att lägga sin hand på min mage. Men jag såg att han hejdade sig.

Han sa "du har en stor mage"

"Nähä" svarade jag

"Riktigt snyggt" sa han tillbaka och de var då jag kände spritlukten.

Hade han lagt sin hand på min mage hade jag slagit till honom.. bara av ren reflex.
  • Workingmom

Ingen bebis ännu.

Bf idag.

Blir staden för att inhandla det sista till bebis och presenter till pedagogerna i förskoleklass.

Sen hem och kalasa svärfar som fyllt år..

Måste fyllda tiden så väntan inte blir så lång.

Tur jag har mycket kvar att göra på jobbet än så att dagarna går undan!

• Workingmom

Trycker på som tusan neråt när bebis rör sig. Känns som att jag skulle känna dennes huvud om jag satte handen mellan benen ?!?

Huvudet har varit fixerat/fast i två veckor nu. De må vara min 4:e men jag kan inte allt ändå.

Någon som vet hur länge det är fixerat tills det att bebis kommer?? Man tänker ju att det inte borde vara långt kvar :-/

Inga värkar, bara molande värk. Ischias i benen som gör att det är svårt att sova. Samt en hel del sammandragningar.

Kom nu bebis!

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-10 08:24:37 följande:

Du har som mig då, obehagligt som bara den.

Min har också varit fixerad länge nu men han verkar trivas bra där inne och man kan gå länge även med fixerade barn, tyvärr.

Jaså, du har också fött flera, kul med någon mer, väntar själv femte här.

När är du beräknad?

Misstänkte att det var så.. tänker varje gång den bökar för fult att hen ska ta i mer så vattenballongen spricker

Men icke de.

Jag hade Bf igår. I samma stund som jag vill att bebis ska komma ut så vill jag ändå inte det när det är en del saker kvar på jobbet som måste vara inne senast fredag. Jobbar som redovisningskonsult och sista dag för moms är på tis och sista dag för deklarationer med uppskov på fredag.. :-/

Men de ska nog gå bra. Har inget hänt imorgon har jag ändå förhoppning att kunna jobba massor imorgon

När har du Bf?
  • Workingmom

Vaknar som vanligt och känner mig ogravid.

Inte kissnödig, inga sparkar och kan nästan ligga i framstupa sidoläge

Då idag ska jag jobba utav bara tusan, få bort en massa måsten och stressmoment.

Skicka barnen till skolan och sedan till deras pappa för pappavecka.

Alltid motigt att inte få ha dom hos en

Men på onsdag blir det skolavslutning och min äldsta son ska dansa medan resten av klassen sjunger. Vem vill missa det?!

Så bebis kan få stanna i magen några dagar till, tack.

Bf -2

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-11 12:14:18 följande:

Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??

Jag jag mår illa av och till. Men jag tror att det är pga sömnbristen.

Mår mer illa ju mindre sömn jag fått
  • Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-11 11:48:12 följande:

Men du ska ändå vara glad att du mår så pass bra.

Jobbigt med olika veckor men du får se det som en chans att ladda dina mammabatterier och bli en ännu bättre mamma när dom väl är hos dig igen.

Imorgon är det skolavslutning för mina äldsta här och jag har verkligen noll motivation till att ens orka gå dit så får sällskap av min mamma då jag måste ha mina två yngsta med också. Vaggar fram som en anka och är så trött på allt nu...

Tyvärr är det bara på morgonen jag mår så bra..

För natten och när man ska till och somna är det jobbigt med stickningar under bröstet, piller i ben och smärta i rygg och mage.

På något vis får man förhoppning om att nu är det nog nära.

Men känslan på morgonen är så tråkig..
  • Workingmom

Haha, var bara tvungen att gå in och läsa lite i gruppen "Bf i maj" och ser att många har fått..

En skriver att bebisen är 3 veckor och att tiden går så fort. Hoppas så att den kunde göra det nu istället

Svar på tråden Bf juni 2018