• AngelicaB

Vi som börjar oktober med ÄL

Hej allihopa!

Startar denna tråd för oss som kommer fundera och undra om det kommer visa sig ett plus under denna månad! Har ett MA bakom mig och hoppas det finns några där ute som vill följas åt och diskutera tillsammans <3

Jag börjar diskussionen med frågan: hur många gånger har ni sex kring ÄL? Ska ha min antingen imorgon eller på onsdag!

• Svar på tråden Vi som börjar oktober med ÄL
  • AngelicaB
    Jooosen skrev 2017-10-02 21:31:14 följande:

Haha verkligen. Ser gravida överallt!! Många vänner är gravida eller har just fött. Precis.. man var på helspänn dagarna kring äl och allt kretsade kring en glad gubbe haha. Ja jag får äl sekret några dagar innan. Började komma idag. Sen brukar ja få värk i ena äggstocken. Känner du av?

Samma här, därför jag slutade nästan direkt, har en app bara för att se om det stämmer överens med vad jag känner. Åh spännande, har också sekretet att lita på. Har du din äl på fredag då? Och jag känner ägglossningen väldigt tydligt, får som kraftig mensvärk och de håller i sig i 2-4 timmar ca.
  • Let it Rain
    AngelicaB skrev 2017-10-02 21:18:29 följande:
    Okej! Hoppas allt går väl och att det tar sig för er! När har du bim?
    Jag hade just först mensen och vet ännu inte hur lång min cykel är. Går jag på hur det såg ut innan förlossningen så är det runt den 20 oktober. Har möjligen ÄL runt den 7 okt.
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 21:36:38 följande:

Samma här, därför jag slutade nästan direkt, har en app bara för att se om det stämmer överens med vad jag känner. Åh spännande, har också sekretet att lita på. Har du din äl på fredag då? Och jag känner ägglossningen väldigt tydligt, får som kraftig mensvärk och de håller i sig i 2-4 timmar ca.

Aa har också en app bara för att hålla noggorlunda koll. Däremot fattar jag inte vart livmodertappen sitter. Har försökt känna men är skitsvårt. Kanske är överkurs :) hoppas vi plussar. Då blir det en junibebbe! Vi får försöka tänka positivt!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • AngelicaB
    Jooosen skrev 2017-10-02 21:43:14 följande:

Aa har också en app bara för att hålla noggorlunda koll. Däremot fattar jag inte vart livmodertappen sitter. Har försökt känna men är skitsvårt. Kanske är överkurs :) hoppas vi plussar. Då blir det en junibebbe! Vi får försöka tänka positivt!

Haha vi är ganska lika! Har inte heller direkt funnit min, men de behöver man väl kanske inte haha! Ja, vi får säga att det är våran tur denna månaden! Vore så kul att ha någon att följas åt med :) får man fråga vart du bor?
  • Loomi

Hej! Jag hoppar gärna in här jag har högst fertilitet idag & imorgon enligt NC som jag tempar med så ÄL ca imorgon eller torsdag.

Andra försöket nu.. slutade med p-piller i augusti.

Har BIM 18/10.

När har ni andra ÄL/BIM? Barn sedan tidigare?

• AngelicaB
    Loomi skrev 2017-10-03 17:15:11 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här jag har högst fertilitet idag & imorgon enligt NC som jag tempar med så ÄL ca imorgon eller torsdag.

Har BIM 18/10.

Åh så kul med en till som hänger på här! Det är samma för mig, tempar inte men använder en app och känner av min äggloasning så tydligt. Ska bli spännande att döljas åt och se hur de går !
  • Imra

Hej alla! Försök nr 4 här!
    en till som har äl i oktober, eller jag hade äl i söndags 1 oktober. Fick positivt på äl-test både i lördags och i söndags. Min sambo var bortrest tills i söndags så vi fick mysa till det i söndags och igår.

Sista hade vi sex i en vecka sammanlagt, både innan och efter äl. ;)

Beräknad bim den 14 oktober, längtar så efter ett plus! :D

• AngelicaB

Har nu precis passerat äl, har haft sex två gånger. Natten till tisdag och natten till idag. Hur går det för er ? Har ni passerat äl?

• AngelicaB

Har nu precis passerat äl, har haft sex två gånger. Natten till tisdag och natten till idag. Hur går det för er ? Har ni passerat äl?

• AngelicaB
    Loomi skrev 2017-10-03 17:15:11 följande:

Har BIM 18/10.

Har bim 19-20/10 hoppas att vi blir några som plussar! Nu ska man bara ta sig igen 2 veckor av funderingar och tankar! Nej har inga barn sen innan, ett missfall bakom oss.
Svar på tråden Vi som börjar oktober med ÄL