• kattnos

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej! Jag har idag efter många misslyckade försök hemma äntligen plussat efter vår första IVF-behandling. Man kan inte tro att det är sant men visst är det fantastiskt! <3 Vi gjorde FET eftersom jag riskerade att bli överstimulerad. Så glad!

• kattnos
    ijo skrev 2017-11-11 22:53:29 följande:
    Så kul, grattis!! :) Hade du testdag idag eller när är den? :)
    Tack! Jag fick ingen riktig testdag eftersom jag är med i en studie. I onsdags tog jag ett blodprov för att mäta Hcg-halten och detta skulle jag ha fått svar på i fredags. Men posten har väl klantat sig för sköterskan ringde och sa att det inte kommit fram än :( Hon skulle ringa mig på måndag istället men sa att jag kunde ta ett hemma-test i helgen så då gjorde jag det :) Det var på rd 14 med en blasto.
  • kattnos
    royce skrev 2017-11-15 09:07:03 följande:
    pigan86 skrev 2017-11-15 07:40:47 följande:Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna även för er. Kram och ett stort lycka till <3

Tack! :) jag tog ett till test idag bara för att kontrollera. Ett CB-digital som sa Gravid 2-3 veckor, vilket stämmer exakt då det idag är 2 veckor sedan ET.
    Pratade med kliniken som bekräftade det ni säger, jag ska sluta med Lutinus efter att jag tagit den sista på måndag. Men de ville också att jag ska testa igen då och meddela resultatet.
    Känns helt overkligt det här! Efter tre års försök är det första plusset vi ser! :)

Så underbart! Vi har också plussat för första gången, jag köpte ett clearblue med plus el minus. Men jag vågade inte tro på det så dagen efter tog jag ett RFSL som jag tagit så många gånger förr och aldrig aldrig fått se mer än ett streck.. men denna gången var det två klara streck som dök upp nästan genast! Överlycklig!

Har ni alla som nyligen plussat fått tid för UL än? Jag fick tid 6/12!
  • kattnos
    alade skrev 2017-11-15 08:36:55 följande:
    Jag slutade på testdagen, efter att ha pratat med reproduktionscentrum. Tvärt. Fick en liten blödning samma kväll, men de försäkrade mig om att det var ren slump. Blödde igen några veckor senare. Men allt har gått bra och jag är i vecka 27 nu. :)
    Så skönt att höra, oron för missfall finns ju även om jag försöker att inte tänka på det utan bara njuta. Snart slutspurten för dig då! :)
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:49:31 följande:

Hej! Då hoppar jag också in här!

Testdag idag och det visade två tydliga streck.

Vi gjorde FET i ostimulerad cykel (tror jag, tog bara ägglossningssprutan :) ) med en 5-6 dagars balstocyst. Den har legat i frysen i två år sen vårt äggplock vi gjorde då. Då för två år sen gjorde vi ET med 2dagars 4celligt och har idag vår dotter på snart 1,5 år.

Känns helt otroligt att vi är gravida igen. Men än är det lång tid kvar, allt kan hända. Men försöker tänka positiv även om det finns en riskbild.

Får läsa in mig i tråden. Kul att det finns en gravidtråd för oss ivfare :)

Åh, men grattis!! Vet att vi har följts lite i andra ivf-tråd(ar?), roligt att du också fick ett plus! Jag gjorde också FET ostimulerat men med ÄL-spruta och satte in en 5-dagars blasto.

En riskbild finns det ju alltid men jag försöker tänka att det är bättre att vara lycklig nu och ta skiten om den händer, än att inte ha vågat glädjas åtminstone en gång. :)
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-16 07:09:55 följande:
    Ja jag känner igen ditt alias!

Håller med, det låter sunt. Nu väntar vi bebis och inte missfall :)

Kul! Har du haft testdag?
    Ja, absolut. Och händer något så får man ta det då helt enkelt.

Jag hade testdag i söndags men testade lördag på morgonen och söndag på em, tydliga plus båda gångerna. Tog även ett hCG-blodprov som jag fick svar på i måndags som också var positivt :)
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-16 07:59:50 följande:
    Haha ja, jag ska testa om några dagar med digitalt test tänkte jag :) haha!

När ska du till kliniken för kontroll?
    Ja det kanske är lika bra :) Jag har symptom men bara då och då och ganska diffusa än så länge så det känns ganska overkligt.

Jag ska dit den 6/12 så det är ett tag kvar! Men ska på inskrivning på mvc 27/11 så det är första anhalten :) Har du ringt och berättat?
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-16 11:49:12 följande:
    Ok! Vi ska på kontroll 7/12 och inskrivning 15/12. Har pratat med dem nu på fm.

Vilken vecka är du i nu?

Jag är i 4+4 :)
    Härligt! Om jag räknar rätt så är jag i V 5+3. Då har jag räknat från senaste mens. Jag fick omslag på ÄL-stickan och tog ÄL-spruta på dag 14 och fick tillbaka sex dagar efter det. Det är lite svårt att veta hur man ska räkna i och med IVF:en tycker jag men jag hade ju en "normallång" cykel så det borde väl bli rätt?
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-16 16:00:28 följande:
    När jag ringde kliniken idag sa de att jag var i 4+4, och inte i 4+2 som jag räknat ut utifrån min mens. Så det kan variera i vårt fall :)

En vecka nästan exakt på oss då:) yeeey! Mitt bf är 21/7
    Jag tänkte faktiskt inte på att fråga.. men inser att jag kommer vara i V 9 när min kontroll blir, känns ganska sent. Fast då kanske man kan se lite mer å andra sidan :)

Känner du av några symptom än? Jag har inte jättemycket faktiskt, de kommer och går. Men så länge jag ändå är gravid så klagar jag inte! Mycket kan ju ändras från dag till dag. Men det känns som att vissa känner så mycket, direkt liksom. Då känner jag mig lite "onormal" som fortf mestadels mår bra, haha..
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-17 16:18:51 följande:
    Ja precis :) vi kommer vara i v8 då.

Nja svårt det där med symptom! Jag känner mig lite uppsvullen idag, stramar i magen, men inget annat. Och det kan ju vara vad som helst! ;) skönt att må bra! Illamåendet kommer var så säker!
    Nej men säg inte så - jag slipper gärna illamående om jag kan! :) Men visst är det skönt att få lite gravidkänslor så att man kan fatta att det är sant :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017