• kattnos

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-12-02 09:26:21 följande:

Hoppas att några blir kvar här på fl och att alla inte försvinner till facebook.

Jag tänker stanna här, i den här tråden. Ev också vara med i en fb-grupp men jag är gärna lite hemlig av mig :) men jag ville bara förklara att man kan ha en hemlig grupp på fb som inte är sökbar och som man måste bli inbjuden till.
  • kattnos
    Senua skrev 2017-12-03 08:59:42 följande:
    Nej (har följt tråden lite passivt ett tag :). Är i v15, bf 28/5.
    Välkommen! Kul att vi blir fler :) Känner igen ditt namn också :) Hur har du mått/mår så här långt?
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-01 20:43:56 följande:
    Helt otroligt, njut haha! Att må illa tar verkligen på krafterna... var ledig idag och sov två timmar på dagen. Vi har ju en 1,5 åring som är lite stökig på nätterna just nu, men jag får ändå sova hyfsat.

Var bor du?
    Det förstår jag verkligen för så fort jag känner mig liiite illamående så känns allt mycket jobbigare.. Hoppas att det vänder för dig snart!

Jag bor i Västra Götaland, nästan på gränsen mellan Älvsborgs län och Skaraborg. Mitt ute i skogen sen tre månader tillbaka då vi flyttade till hus :) du då?
  • kattnos
    Senua skrev 2017-12-03 12:57:12 följande:
    Jo, rent fysiskt har jag mått oförskämt bra :) Yttepyttelite illamående vid några tillfällen, men annars bara lite tröttare än vanligt (fast svårt att säga vad som beror på graviditet och vad som snarare är pga novembermörkret :). Dock lite mer kämpigt psykiskt, varit orolig för att ngt ska gå fel. Särskilt kring kub-testet (som tur var allt normalt med låg sannolikhet). Annars mest oro kring saker jag eventuellt skulle kunna göra för att det hela ska gå fel (det mesta kan man ju på gott och ont inte påverka...), framförallt att råka få i sig ngn av dom här farliga bakterierna via maten. Menmen, i det stora hela går det bra :).

Hur känns det själv?
    Så skönt för dig! Jag går in i V 9 i morgon så jag är ju lite efter dig men än så länge mår jag också himla bra! Jag har mått illa korta stunder men inte så att det påverkat min vardag. Trött ibland men mest precis som vanligt. Psykiskt mår jag också bra för jag tänker att det mesta kan jag ändå inte påverka, är något fel i magen så är det... men det ska såklart bli jättespännande att få se vårt lilla frö på VUL på onsdag!
  • kattnos
    Senua skrev 2017-12-03 15:06:56 följande:
    Nej, är rätt ny här på fl :). Men var med i en tråd tidigare i höstas, som samlade ett gäng som gick igenom ivf samtidigt. Kan det inte vara den?
    Jag skulle tro att det är den jag känner igen ditt namn ifrån iaf.

Det är första och om allt ser bra ut antar jag att vi blir utskrivna från ivf-kliniken vilket såklart känns häftigt. Sen tror jag inte nästa blir förrän vid RUL och det tänker jag att man vill göra sent så att man kan se mycket. Vi har inte tagit ställning än till om vi ska göra KUB för jag tror inte man erbjuds det före 35 år här.. annars kanske det hade blivit ett UL till.. sen känns det ju fortfarande helt osannolikt att vi faktiskt verkar ha lyckats, det känns fortfarande overkligt så man vågar inte tro på det.
  • kattnos

Vårt ul idag gick jättebra, vi fick se en liten på 2 cm med ett pickande hjärta! Fick även en bild med oss. BF 16/7. Så lättad <3

• kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-06 17:01:30 följande:

Åh vad mysigt? Vilken vecka är du i ? Alla skrivet lite olika från när man kan se hjärtat

Jag är i v 9, 8+2. Vilket var som jag troddde men jag var lite osäker på hur man räknade. Allt såg fint ut sa läkaren så förhoppningsvis slipper vi åka till kliniken igen innan det är dags för ett syskon! Läkaren sa att det nu är över 90% chans att allt går bra så det känns toppen.
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-06 18:36:02 följande:

Åh grattis så skönt att höra!

Tack, ja det känns så bra! Lycka till i morgon!
  • kattnos
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Jag tänkte berätta för min chef i morgon, nu när vi har gjort VUL och sett att hjärtat slår. Han vet att vi har gjort ivf så han väntar väl bara på det ;) Men i övrigt tänker jag inte berätta för kollegor och sådant än. Jag har en fast anställning sedan flera år tillbaka och en kollega som just blivit upplärd som kan ta över ?om det behövs? även om han ännu inte vet varför :) så det känns som att jag har en bra arbetsplats som säkrar upp.
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-07 06:57:25 följande:

Åh det måste kännas så skönt. Är det efter v.9 som risken för missfall sjunker?

Jag ska på vul den 19 dec och hoppas då att det syns något och att det sitter rätt. Har haft utomkveds innan och jag är nojig över att det blir samma visa denna gången med.

Nej det är efter v 12 men läkaren sa att om man ser att hjärtat slår så är det ändå över 90% chans att det går bra.. hoppas det stämmer! Hoppas du slipper utomkveds den här gången!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017