• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

kattnos skrev 2017-11-17 21:33:55 följande:

Nej men säg inte så - jag slipper gärna illamående om jag kan! :) Men visst är det skönt att få lite gravidkänslor så att man kan fatta att det är sant :)

Blandar redan ihop dig med Nube - sorry! Skiljer ju en vecka på oss minns jag nu;)
  • Hey.orange
    royce skrev 2017-11-22 18:55:58 följande:

Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.

Hej! Jag är på 5+4 idag, så det skiljer bara en dag på oss :) jag har liknande symptom som du. Ibland hugger det till och stramar, som jag liknar som menssymptom. Jag har VUL 7/12 då är jag i 7+4.

Jag tänker att jag kan inte påverka hur det kommer att gå. Lägger jag energi på det så känner jag att det bara är onödigt... det blir som det blir, och givetvis planerar jag för att det är ett barn jag ska få, inte ett missfall. Men är medveten om risken som finns givetvis, och händer det så vet jag att man kommer vara förstörd.

Och sen jobbar jag, vilket gör att jag tänker på annat, kommer hem och det är full rulle med min 1,5 åring. Så det blir inte så mycket tid att tänka heller :)
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-11-23 15:31:55 följande:

KUB gick bra idag! Låg sannolikhet och bebisen motsvarar veckorna. Vilken glädje <3

Åh va kul! Grattis!
  • Hey.orange
    Rosenblad skrev 2017-11-24 16:36:21 följande:

Ansluter mig här, varit väldigt frånvarande på FL i ca ett halvår. Blev gravid med ivf i Maj som sluta i missfall i vecka 10. Nu har vi lyckats bli gravida igen och är idag i vecka 7. Finns det någon Facebook grupp? Är med i en men där är de flesta redan snart framme vid bf så vi ligger inte så lika. Sist jag var gravid var jag med i en grupp och det var så härligt, alla hade bf med max två månaders skillnad!

Tråkigt att höra vad du gått igenom, men skönt att du är tillbaka:)
  • Hey.orange
    Pigall skrev 2017-11-25 11:24:45 följande:

Hej allihopa. Hoppar in här. Många av er känner jag igen från ivf höst-tråden. Officiell testdag idag. Jag har varit så rädd för att få kemisk graviditet att även om alla tester visat positivt sedan rd 7-8 har jag inte vågat tro på att det faktiskt kan vara sant. Nu är det inte längre snack om saken utan jag är gravid i vecka 5. Trodde jag skulle vara gladare men oron för kemiskt ha nu bytts ut mot oro för ofostrig, utomkveds eller missfall. Hur har ni gjort för att hantera det? En graviditet känns ju så otroligt känslig när man har kämpat så för att få den. Känns nästan som om jag sitter här och ljuger för er när jag säger att det faktiskt funkat denna gång.

Jag säger grattis här med :) så oerhört kul att läsa!!
  • Hey.orange
    ijo skrev 2017-11-24 23:24:21 följande:

Längtar också till 6/12, då ska vi på RUL :) Så nervös! Vi får hoppas att det är en bra dag :)

7/12 ska vi på UL på kliniken! Mycket som händer !
  • Hey.orange
    Areeya skrev 2017-11-30 10:46:28 följande:

Idag var vi på UL inför NIPT.

Inga hjärtslag och storleken har blivit mindre, det motsvar v 7+1 fast jag är i v 11+2.

När vi gjorde vul vid v. 7+6 var det 13,20 mm.

Nu finns det inga hopp längre, fjärde missfall..:(

Fy vad hemskt! Så tråkigt att läsa :(
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-01 05:07:25 följande:

Ja, jag håller mig till den här gruppen på fl. Åh, så läskigt! Nej, jag har VUL på onsdag. Hoppas att allt ska vara bra, man svävar ju i ovisshet... men mest längtar jag till att få se om det faktiskt finns något där inne :)

Så lycka till till oss båda nästa vecka!!

Vi här skulle kunna ha en facebookgrupp isåfall :)
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-01 05:07:25 följande:

Ja, jag håller mig till den här gruppen på fl. Åh, så läskigt! Nej, jag har VUL på onsdag. Hoppas att allt ska vara bra, man svävar ju i ovisshet... men mest längtar jag till att få se om det faktiskt finns något där inne :)

Så lycka till till oss båda nästa vecka!!

VUL på tors här!

Har mått sjukt illa förra veckan och denna. Igår var det lite lättare men då hade jag åksjukband på mig hela dagen :)

Och trött är jag också...

hur mår du?
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-01 18:40:00 följande:

Om vi gör en grupp så gör vi väl den hemlig så att ingen utomstående kan se den alls. Så då kan den ju heta vad som helst :)

Ja det är en bra idé! :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017