Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Nej men säg inte så - jag slipper gärna illamående om jag kan! :) Men visst är det skönt att få lite gravidkänslor så att man kan fatta att det är sant :)
Nej men säg inte så - jag slipper gärna illamående om jag kan! :) Men visst är det skönt att få lite gravidkänslor så att man kan fatta att det är sant :)
Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.
KUB gick bra idag! Låg sannolikhet och bebisen motsvarar veckorna. Vilken glädje <3
Ansluter mig här, varit väldigt frånvarande på FL i ca ett halvår. Blev gravid med ivf i Maj som sluta i missfall i vecka 10. Nu har vi lyckats bli gravida igen och är idag i vecka 7. Finns det någon Facebook grupp? Är med i en men där är de flesta redan snart framme vid bf så vi ligger inte så lika. Sist jag var gravid var jag med i en grupp och det var så härligt, alla hade bf med max två månaders skillnad!
Hej allihopa. Hoppar in här. Många av er känner jag igen från ivf höst-tråden. Officiell testdag idag. Jag har varit så rädd för att få kemisk graviditet att även om alla tester visat positivt sedan rd 7-8 har jag inte vågat tro på att det faktiskt kan vara sant. Nu är det inte längre snack om saken utan jag är gravid i vecka 5. Trodde jag skulle vara gladare men oron för kemiskt ha nu bytts ut mot oro för ofostrig, utomkveds eller missfall. Hur har ni gjort för att hantera det? En graviditet känns ju så otroligt känslig när man har kämpat så för att få den. Känns nästan som om jag sitter här och ljuger för er när jag säger att det faktiskt funkat denna gång.
Längtar också till 6/12, då ska vi på RUL :) Så nervös! Vi får hoppas att det är en bra dag :)
Idag var vi på UL inför NIPT.
Inga hjärtslag och storleken har blivit mindre, det motsvar v 7+1 fast jag är i v 11+2.
När vi gjorde vul vid v. 7+6 var det 13,20 mm.
Nu finns det inga hopp längre, fjärde missfall..:(
Ja, jag håller mig till den här gruppen på fl. Åh, så läskigt! Nej, jag har VUL på onsdag. Hoppas att allt ska vara bra, man svävar ju i ovisshet... men mest längtar jag till att få se om det faktiskt finns något där inne :)
Så lycka till till oss båda nästa vecka!!
Ja, jag håller mig till den här gruppen på fl. Åh, så läskigt! Nej, jag har VUL på onsdag. Hoppas att allt ska vara bra, man svävar ju i ovisshet... men mest längtar jag till att få se om det faktiskt finns något där inne :)
Så lycka till till oss båda nästa vecka!!
Om vi gör en grupp så gör vi väl den hemlig så att ingen utomstående kan se den alls. Så då kan den ju heta vad som helst :)