• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Znickers skrev 2017-12-24 16:08:13 följande:

God Jul allesammans. Precis som Nube skrev, önskar er alla som berättar för familjen idag, lycka till :)

Själv berättar vi för min svärfamilj ikväll (svåger/svägerskor/syskonbarn) med en ovanlig unikt inslagen julklapp (grav-sticka).

Min familj får veta, på samma sätt, fast på nyårsafton.

Spännande att se deras reaktioner :)

Och hur gick det?!
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-26 21:10:03 följande:

Hej ???? hoppar in här

Är gravid efter tredje återförandet hos Carlanderska i Gbg. Fick tillbaka grodden efter 3 dagars odling, då det var endast 3 av 16 ägg som blev befruktade. Jag har en bra äggreserv trots min ålder, jag är 42. Min sambo är lika gammal och han har dålig spermakvalitet. Få och dålig kvalitet, de gjorde därför ICSI.

Jag har varit gravid tidigare i livet med en annan man, men det slutade med ett missfall och ett MA. Så jag är skitnervös!!! Ingen av oss har barn sedan innan. Så skönt att den här gruppen finns!

Har en liten fråga. Hur länge använde ni Lutinus efter plusset? Har förstått att det skiljer sig lite mellan klinikerna när jag läst på nätet. Känns läskigt att sluta!

Välkommen! När hade ni td?

Jag slutade med lutinus samma dag som jag plussade vilket var det min klinik sa. Och det varierar säkert beroende på om man haft missfall tidigare eller inte. Vi har inte haft det.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-27 09:17:05 följande:

Nu har vi också berättat för släkten som givetvis blev väldigt glada. Men det var nervöst att berätta tycker jag, vet inte varför. Dålig på att stå i centrum kanske. ;)

Nu längtar jag till på tisdag och kub-testet då vi får se miraklet igen! Sen kanske man vågar gå ut med det lite mer officiellt också.

God fortsättning!

Ja men det känns inte naturligt att säga att man ska barn bara sådär på middagen liksom. Så känner jag med, så man drar sig för att säga det på jobbet, vill på ett sätt att det ska spridas på annat håll men men!

Det går så fort! Spännande på tisdag! Vi ska dit 11/1. Håller tummarna så hårt!

God fortsättning!
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-27 09:22:34 följande:

Tack för ditt svar Emsoff <3 Vilken resa du gjort! För mycket TLC kan man knappast få när av sin läkare i er situation. Ska göra ulj 16/1 :)

Vad är TLC?
  • Hey.orange
    Znickers skrev 2017-12-26 23:54:15 följande:

Det gick så bra så! Reaktionen var glädjefylld och fylld med tårar. Mina två svägerskor ska bli fastrar för första gången och deras äldsta barn är snart 19 år, så vårt barn kommer få lite äldre kusiner på mannens sida av familjen.

Skönt att äntligen ha berättat för dem. Nu återstår min familj, min bror och närmsta släkten :)

Men så kul! Lustigt! Min bonusson är 19 också. Blir några år. Men han älskar sin lillasyster som nu är 1,5. Det är så mysigt!
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-27 04:13:40 följande:

Hoppfullhet: Tack!! Enligt Carlanderska ska jag ta Lutinus 6 dagar efter td. Så ska sluta imorgon egentligen.

Hey Orange: Vi hade testdag 21/12 på rd 13. Har förstått att testdag skiljer sig åt också.

Emsoff: Ja, funderar på att fortsätta lite längre och sedan trappa ut.. som sagt det är psykologiskt. Tack för grattis och ditt svar!

Znickers: Tack!!! Vad roligt att ni lyckats ni med! Vi fick två till frysen vi med :)

Ja men det gör det nog också. Vi hade td rd 16. Och grattis givetvis ska jag ju säga också! :)
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-27 15:59:36 följande:

TLC är en förkortning av tender loving care :) alltså kärleksfull omtanke.

Åh! Så fint :)
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-27 14:08:19 följande:

Hej alla! Går nu in i vecka 8 och mitt illamående och yrsel ökar. Mår illa konstant dygnet runt och är yr till och från. Har testat alla knep jag läst om men inget hjälper. Ska till mvc på fredag så hoppas hon kan hjälpa mig. Jobbet är en pina det enda jag kan fokusera på är att upprepa mitt mantra "du får inte spy, du får inte spy". Någon som upplever samma som mig som kanske har något tips. Tar tacksamt emot allt!

Jag brukar ha band på handlederna , sea- nånting- band heter de. Finns på apoteket!
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-27 14:08:19 följande:

Hej alla! Går nu in i vecka 8 och mitt illamående och yrsel ökar. Mår illa konstant dygnet runt och är yr till och från. Har testat alla knep jag läst om men inget hjälper. Ska till mvc på fredag så hoppas hon kan hjälpa mig. Jobbet är en pina det enda jag kan fokusera på är att upprepa mitt mantra "du får inte spy, du får inte spy". Någon som upplever samma som mig som kanske har något tips. Tar tacksamt emot allt!

Och att äta lite hela tiden. Jag hade alltid med mig mandlar eller råa morötter som jag käkade som snacks. Då gick det bättre. Också banden på handlederna
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-12-28 11:39:48 följande:

Nu kunde jag äntligen uppdatera inlägget i starten och listan finns där nu :)

God fortsättning!

Snyggt!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017