• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Mm79 skrev 2017-10-05 10:51:06 följande:

Hej tjejer. 

Jag är i v 7 (6+4) idag och ska på vul om 1 vecka exakt. Detta blev till bara efter första försöket IVF. Helt otroligt, jag var inte alls förberedd att det kommer funka, vara mest skeptisk, men min man var så säker att det kommer gå bra :) Jo jo varför ska det gå enkelt för oss, när inget annat var lätt, tänkte jag. :) Samtidigt haft så himla mycket konstigheter efter återföringen, små och stora blödningar, kramper, jätteont i magen och äggstocken. Och sen OHSS på köpet.  Dock fick man se lilla pricken på vul lite tidigare, och fått hCG mätt 2 ggr, som visade jättebra stegring.

Men så klart, allt kan hända, många kritiska veckor kvar, återstår att hoppas och hålla tummarna att bebben växer som den ska hela vägen. 

Har ett barn sedan tidigare, som är nästan vuxen och går på gymnasiet. Då var det helt problemfri graviditet och förlossning.

Hej! Vad kul att se dig här också :)

Vilken vecka var du på ultraljudet och kunde se hjärtat? Hoppas att allt fortsätter att gå bra! Vilka andra symptom har du haft?
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-05 08:35:29 följande:
    Jo, det är ett gott tecken men jag tycker att jag borde känna mer.. men men vad ska man göra? Ska göra testet via werlabs, tänkte göra det idag för att veta lite mer.. samtidigt känns det nervöst!
    Jag vill också testa :)
    Var inne på Werlabs hemsida. Beställer man graviditetstest? Ungefär hur hög ska hcg vara?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-05 12:33:04 följande:

Jag vill också testa :)

Var inne på Werlabs hemsida. Beställer man graviditetstest? Ungefär hur hög ska hcg vara?

Ja precis, på deras hemsida kan du beställa och betala. Du ska också välja närmast provtagningsställe, listan på deras labs finns på hemsidan. Jag gick till vanlig vårdcentral som har Unilabs och de samarbetar med werlabs. Om du beställer testet idag kan du lämna provet imorgon. Du kan använda rabattkoden LCHF så blir det lite billigare ;)

Kommer inte ihåg hur högt det ska vara och det är ju individuellt och beror på vilken vecka du är i. Viktigaste är egentligen att värdet fördubblas. På internet kan du hitta nivåerna för hcg och då kan man jämföra lite. Sist hade jag runt 2600 på dag 21 efter återföring. Idag är jag på dag 20 och ska bli intressant att se hur det ser ut nu.
  • Mm79
    Nube skrev 2017-10-05 11:04:02 följande:

Hej! Vad kul att se dig här också :)

Vilken vecka var du på ultraljudet och kunde se hjärtat? Hoppas att allt fortsätter att gå bra! Vilka andra symptom har du haft?

När jag var på sjukhuset förra veckan, då i v6 (5+5), kunde man inte se något hjärta slå än, för tidigt var det. Endast en liten prick i livmodern såg man.
  • Titikaka

Hej tjejer!

Vi gjorde första IVF och jag blivit gravid. Nu är på vecka 8 (7+2). Är illamående och lite deppig. Hade missfall i januari så också är orolig för detta. Ska till VUL igen den 13e och inskrivning den 20e :)

Får jag vara mammaledig nu? :D

• ijo
    Nube skrev 2017-10-04 22:23:57 följande:

Välkommen :) Så härligt att vul gick så bra för dig!

Har du redan varit på inskrivning hos mvc? Var detta ditt första barn?

Nej ska på inskrivning 17/10. Jag väntade med att ringa mvc tills jag varit på VUL :) Precis, inga barn sen tidigare.

Nu funderar jag på om jag ska boka ett privat ul om typ 2 veckor. Känns som att man vill se att det fortfarande lever och växer. Hur tänker ni där? Har ni tänkt boka något till ul efter VUL på kliniken? :)
  • Titikaka

Jag kommer ha 2 VUL i IVF kliniken, den jag hade i måndags v. 7 och nästa fredag v. 8+3. Och en i MVC v.10, så jag tycker för mig det är ganska ofta att ha bra koll på fostret, men jag förstår dig, om det hjälper att sänka stressen, varför inte?

ijo skrev 2017-10-05 17:18:34 följande:

Nej ska på inskrivning 17/10. Jag väntade med att ringa mvc tills jag varit på VUL :) Precis, inga barn sen tidigare.

Nu funderar jag på om jag ska boka ett privat ul om typ 2 veckor. Känns som att man vill se att det fortfarande lever och växer. Hur tänker ni där? Har ni tänkt boka något till ul efter VUL på kliniken? :)

• Titikaka
    Nube skrev 2017-10-05 12:55:14 följande:

Ja precis, på deras hemsida kan du beställa och betala. Du ska också välja närmast provtagningsställe, listan på deras labs finns på hemsidan. Jag gick till vanlig vårdcentral som har Unilabs och de samarbetar med werlabs. Om du beställer testet idag kan du lämna provet imorgon. Du kan använda rabattkoden LCHF så blir det lite billigare ;)

Kommer inte ihåg hur högt det ska vara och det är ju individuellt och beror på vilken vecka du är i. Viktigaste är egentligen att värdet fördubblas. På internet kan du hitta nivåerna för hcg och då kan man jämföra lite. Sist hade jag runt 2600 på dag 21 efter återföring. Idag är jag på dag 20 och ska bli intressant att se hur det ser ut nu.

Jag gjorde HCG CD 32 - 462, och CD 36 - 3154. Så jag var jätteglad när jag såg det, hoppas lycka bra för dig :)
  • Elise39

Nu har jag lämnat blodprov och får resultatet ikväll. Tack för tipset Nube!

• ijo
    Titikaka skrev 2017-10-05 19:17:50 följande:

Jag kommer ha 2 VUL i IVF kliniken, den jag hade i måndags v. 7 och nästa fredag v. 8+3. Och en i MVC v.10, så jag tycker för mig det är ganska ofta att ha bra koll på fostret, men jag förstår dig, om det hjälper att sänka stressen, varför inte?

Okej :) Undrar varför det är olika hur många vul/ul man får göra. Vi "fick" ju bara ett vul på vår klinik i v. 8+6. Sen vet jag i och för säg inte med mvc, men trodde inte dom gjorde ul? Får kanske ringa och höra ifall man får göra där, annars får jag boka privat :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017