• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    galadriel80 skrev 2017-10-08 18:15:58 följande:

Hej :)

Jag mår relativt bra måste jag säga, är på 5+3. Blir lätt väldigt andfådd och yr emellanåt när jag reser mig fort. Brösten ömmar mer än vanligt. Mår inte speciellt illa, men har förhöjt luktsinne.

Håller tummarna att det går bättre för dig denna gången och oss alla att det blir positiva vul.

Tack :) Och välkommen hit! Jag har också ömma bröst och blir andfådd lätt men annars mår jag bra också. Lite tröttare än vanligt kanske.

När hade du äggplock? Jag har räknat att jag är på 5+5 men du plussade ju innan mig så det kanske inte stämmer. Jag hade äggplock den 12 september.
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-10-08 18:35:26 följande:

Tack :) Och välkommen hit! Jag har också ömma bröst och blir andfådd lätt men annars mår jag bra också. Lite tröttare än vanligt kanske.

När hade du äggplock? Jag har räknat att jag är på 5+5 men du plussade ju innan mig så det kanske inte stämmer. Jag hade äggplock den 12 september.

Tack :)

Jag hade äggplock 13/9 och kan nog vara jag som räknat fel, jag kan vara på 5+4.

Jag är väldigt svullen långt ner i magen vissa dagar men inte de senaste 2 dagarna. Man blir verkligen orolig för minsta lilla ändring, men msn kan ju inte göra något mer än att leva hälsosamt. Kram
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-06 22:34:57 följande:
    Ja, jag bor i Stockholm. Men lämnade mitt prov på en vårdcentral, kanske därför det dröjer. Var lämnade du ditt prov? Jag hoppas att jag får ett bra värde också!
    På ett labb i närheten av hemmet, inte VC. Mycket smidigt med Werlabs. Kommer definitivt utnyttja det vid andra tillfällen. Försökte hitta info om hcg värdena men blev inte så klok. Hoppas du får ditt svar snart med ett bra värde!
  • ijo
    Nube skrev 2017-10-07 11:59:50 följande:

Jag tror jag ligger precis en dag efter dig, alltså idag 5+4 så jag tror du har räknat rätt.

Mina bröst känns större och lite ömma och magen känns svullen. Men det kan vara vad som helst! Men jag tycker att du kan ta det lugny nu efter blodprovet :) Vid min ofostrig graviditet fick jag först 2600 och sedan 7500 så fick aldrig så hög värde som du och jag tog blodprovet runt vecka 5.

Har du fått svar på provet än? :)
  • Nube
    ijo skrev 2017-10-09 14:07:49 följande:

Har du fått svar på provet än? :)

Ja, jag fick svaret idag och värdet är typ samma som förra gången...lite lägre då jag tog provet en dag tidigare. Jag ska nog ta ett nytt prov och se om/hur värdet ökar.. dessvärre känns det inte så lovande även om värdet är inom referensintervallet. Men så var det förra gången också och det slutade ju illa.

Hur mår ni andra?
  • vinterbebis12
    Nube skrev 2017-10-09 21:05:05 följande:
    Ja, jag fick svaret idag och värdet är typ samma som förra gången...lite lägre då jag tog provet en dag tidigare. Jag ska nog ta ett nytt prov och se om/hur värdet ökar.. dessvärre känns det inte så lovande även om värdet är inom referensintervallet. Men så var det förra gången också och det slutade ju illa.

Hur mår ni andra?
    Håller tummarna. När gör du VUL?
  • Anki7

Hej, hoppar in här nu! Vågade inte tro på att det verkligen var positivt förrän jag sett att testet imorse var starkare än lördagens. Men det var det så nu kanske jag ändå kan fatta snart att jag faktiskt är gravid!!! =D

Kommer fortfarande vara lite orolig och inte ta något för givet men om allt ser bra ut på vul 1/11 då ska jag bara njuta och ropa ut det till hela världen ;D

• Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-09 21:22:03 följande:

Håller tummarna. När gör du VUL?

Den 25 oktober. Och tack :)
  • Nube
    Anki7 skrev 2017-10-09 21:24:36 följande:

Hej, hoppar in här nu! Vågade inte tro på att det verkligen var positivt förrän jag sett att testet imorse var starkare än lördagens. Men det var det så nu kanske jag ändå kan fatta snart att jag faktiskt är gravid!!! =D

Kommer fortfarande vara lite orolig och inte ta något för givet men om allt ser bra ut på vul 1/11 då ska jag bara njuta och ropa ut det till hela världen ;D

Välkommen! Kul att det blev ett plus :) Hur har du mått?
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-09 21:05:05 följande:

Hur mår ni andra?

Hoppas det öker fint. Vad var värdet?

Jag är illamående då och då, himla trött och har ingen ork till något :( blivit väldigt svårt att hantera jobb :( får man vara sjukskriven på detta anledningen? Jag är typ nästan redo avsluta jobbet, men jag vet att det är dålig idé. Vet inte vad kan jag göra..
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017