AndreaBD skrev 2017-10-10 14:51:12 följande:
Jag vill inte komma för långt ifrån heller, men jag svarar bara lite kort: Om det vore så lätt att lära barn ett (annat) språk, så skulle man inte behöva språklärare.
Vet du jag kan helt och hållet säga att du gör mig riktigt irriterad. Det är väl självklart att man som förälder kan lära sina barn olika saker inklusive språk.
Är du bra på ett annat språk än ditt modersmål så är det ju bara till att börja tala. Vad i hela friden ska bli fel då?
Stopp nu.
Fö så är språklärare i skolan något annat eller hur så det behöver väl ändå inte blandas in.
LFF skrev 2017-10-10 15:02:22 följande:
Fast barnet behöver ju egentligen inte ha en språkförsening men likväl ha problem med huvudspråket (svenskan).
Det är ett svar på någon annan som började prata om något TS inte ens har tagit upp och berättat. Därav mitt svar.
TS hoppas ni hittar något för din dotter som gör att det kan fungera. Att tala engelska vid matbordet under middagen kan vara en kul grej som får henne att slappna av i språket.
Eller musik, vad sjunger de egentligen. översätt någon Bieberlåt kanske? Eller lär er texten på engelska och bara sjung med