Inlägg från: ahillgren |Visa alla inlägg
  • ahillgren

Bf juli 2018

Hoppar också in här! Plussade 28/10...väääldigt svagt med ?b-stickor?. Väntade ett par dagar och köpte då CB-test & fick ett starkt + direkt. :D vi är sååå glada! Men samtidigt oroliga, då vi fick missfall sist i Maj. Men hoppas av hela hjärtat att bebbe vill stanna denhär gången! Blir vårat första barn isåfall och BF 9/7-18. :)

• ahillgren

Jag tror jag känner skillnad från förra graviditeten som sluta med missfall. Förra gången, vid den här tiden, hade jag såna smärtor i magen att jag blev väckt på nätterna och inte kunde röra mig. Trodde de va livmoder som växte men förstått nu att det kanske inte ska göra SÅÅ ont. Har inga såna smärtor nu, Bara mensvärk liksom.

Hade en konstig känsla i kroppen sist kommer ja ihåg. Som att jag kände på mig att något inte stämde. Den känslan har jag inte nu.

Men slappna av vågar man inte förrän de första 12-13 veckorna har gått!

• ahillgren
    Iowhannah skrev 2017-11-04 14:48:05 följande:

Jag förstår dig fullt! Min förra graviditet slutade i v 5+4, vilket är om exakt en vecka, och ju närmre den dagen desto mer orolig känner jag mig :( Jag tror att det missfallet räknas som en ofostrig graviditet eftersom man hittade en hinnsäck men inget foster. Jag vet inte hur vanligt/ovanligt det är dock, försöker tänka att eftersom det hände förra gången så är risken mindre att det händer igen. Kanske låter helt ologiskt men det känns lite tröstande ändå.

Samma här, försöker också tänka att risken för två missfall på raken inte är så stor.

Btw lowhannah, vi är exakt på dagen lika långt gången om du är i v4+4 idag? :D
Svar på tråden Bf juli 2018