• Superjag

Bf juli 2018

Halojj! Jag hoppar också gärna in här!
    Plussade i måndags och är just nu i vecka 6(5+3). Jag är enligt appen beräknad på 2:a Juli :) 
    Om ni startar en hemlig fb grupp är jag gärna med :D

• Superjag

Jag är livrädd för missfall.. Min senaste graviditet slutade på 5+6 och idag är jag på 5+4. Jag har världens klump i magen och mår så dåligt på grund av det. Jag känner inget negativt på graviditeten i sig men ush va rädd jag är Gråter

• Superjag
    Iowhannah skrev 2017-11-04 14:48:05 följande:
    Jag förstår dig fullt! Min förra graviditet slutade i v 5+4, vilket är om exakt en vecka, och ju närmre den dagen desto mer orolig känner jag mig :( Jag tror att det missfallet räknas som en ofostrig graviditet eftersom man hittade en hinnsäck men inget foster. Jag vet inte hur vanligt/ovanligt det är dock, försöker tänka att eftersom det hände förra gången så är risken mindre att det händer igen. Kanske låter helt ologiskt men det känns lite tröstande ändå.
    Håller med! Skillnaden den här gången är att jag nu i en vecka har tagit vitaminer och omega 3 mm. Jag försöker verkligen äta bra och så så det känns inte som att jag gör något fel iallafall. Jag känner mig rädd för den här veckan men ja tänker att kommer jag in på vecka sju så är det lugnt. Det kan ju hända vad som helst men jag känner ändå att det kommer vara tryggt. Nu är det bara att vänta in två dagar.Obestämd
  • Superjag
    Shneckan skrev 2017-11-05 17:50:29 följande:

Hittar inte den hemliga gruppen på fb kan ngn bjuda in mig?:)

finns det en grupp på facebook?
  • Superjag
    Tovilii skrev 2017-11-07 19:27:48 följande:

Är det några här som blivit tillagda i den sagda fb-gruppen?

Om någon kan bjuda in mig?

Har nog börjat sjunka in för mig, 1a besöket på mvc är nästa ons, den 15e!

Känns som att trots hur mycket man googlar/frågar runt så säger typ alla emot varandra :O

Vem ska man lyssna på? Hur "farligt' är det att inte äta vitaminer osv första veckorna?

Läser typ överallt att en multivitamintablett kan minska risk för missfall med typ 55%, men vilka multivitamintabletter gäller det?? Inte brus? Multivitamindryck? Multi kvinna som man kan köpa i mataffären?

När jag pratade med min BM rekommenderade hon gravid vitaminerna från apoteket. Och i och med att jag inte äter fisk så får jag ta omega 3 tillskott också. Kolla på livsmedelsverket, de har massa om vilken mat som gäller och tvärt om.

Och om FB gruppen så har jag inte heller ännu blivit inlagd. Finns en tjej här som man ska skicka privat meddelande till. Men om någon känner sig manad får den lägga till mig med :D
Svar på tråden Bf juli 2018