Inlägg från: Småbarnsåren |Visa alla inlägg
  • Småbarnsåren

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2017-11-10 08:29:39 följande:

Tänk att det redan är fredag! När jag ringde gyn i måndags och bokade tid för VUL så tänkte jag att en vecka är typ en evighet men den har gått väldigt snabbt. Nu har jag tre dagar helg, på måndag jobbar jag bara morgon, och sen ska jag åka in. Det är mycket snarare än jag tänker! Jag känner mig både exalterad och supernervös och -orolig inför besöket. Mitt förra VUL (bortsett från återbesöket) var inte direkt en positiv upplevelse :/

Jag läntar så himla mkt till mitt VUL
    jag fick inte tid förens 29 november då dem ville vara säkra på att jag passerat v 7 så det är ett tag kvar, nästan 3 veckor.
    tiden går så himla långsamt.
    vilken vecka är du i?
  • Småbarnsåren
    miachr78 skrev 2017-11-11 18:03:02 följande:

Har ni molvärk? Hurdan typ av värk har ni isf? Min känna inte riktigt som den typiska mensvärken som jag brukar ha utan det känns mer som det spänner och drar. Speciellt på vänstra sidan. Blir ju lite orolig eftersom det är mest där och börjar undra om det är utomkveds men jag har inte jätteont utan mer att det känns då och då och blöder inte så det känns ju mest som växtvärk :)

Känner exakt likadant

Enbart vänster sida, drar hela vägen upp i midjan

Jättekonstigt!!
  • Småbarnsåren
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-14 13:16:05 följande:

Såååå nu kan jag inte förneka det här längre <3 :O BIM idag... har skrivit tidigare men nu är det verkligen verklighet att jag förhoppningsvis kommer bli trebarnsmamma i juli 2018 <3 <3 <3

Stort grattis :) visst är det en mäktig känsla när man äntligen ser det där strecket på stickan :) tog mig säkert 10 minuter att verkligen inse att jag var gravid, var tvungen att läsa instruktionerna så jag inte fattat något fel :)

när är du beräknad?
  • Småbarnsåren
    känslobomb skrev 2017-11-15 21:17:58 följande:

Hej och grattis till alla plus!

Jag fick själv ett plus i lördags.

Problemet är dock att jag inte alls vet vilken vecka eftersom jag precis slutat på mina p-piller och inte hunnit få min mens imellan...

har väldigt ömmande bröst, yrsel och magen börjar svullna. Tog ett cb med veckoindikator som visade 2-3 men vet inte alls om det är tillförlitligt.

Hade symtom på äl den 23, skriver jag in de i gravid app så visar de 5+2.. får vänta och se vad som visas på ev ul...

vi är i samma sits du och jag!
    slutade med p-piller 7 oktober fick veta att jag var gravid för någon vecka sedan
    hann aldrig få tillbaka mensen utan gick o väntade på den
    hade otroliga magsmärtor kring 22-23 oktober. ringde bm då jag ville höra mig för, tänkte att det kunde vara cystor, fick det sist jag slutade med p-piller. hon sa att det kan vara det eller så kan det vara ägglossning.
    Det var nog ägglossning eftersom jag plussade knappt 2 veckor efter det.

om jag räknar på att ägglossning var då så är jag nu i vecka 6 (5+3)
    fick tid för tidigt ultaljud för att datera graviditeten 29 november 
  • Småbarnsåren

Nu är det lite mer än en vecka kvar till VUL för datering av graviditeten

Känner mig inte jättegravid egentligen

Mer än illamående när jag är hungrig

Och lite molande värk till och från mest kvällstid

Gick in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar och tiden går så fruktansvärt långsamt

Vi har valt att inte berätta för barnen förens vi vart på kub och vet att allt ser bra ut.

Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för era barn eller kommer ni också vänta med att berätta?

Visst får man tid för kub först kring vecka 13?

• Småbarnsåren

var på VUL idag! 

fick en blödning förra veckan och var in på gyn dagen efter för jag var så orolig, det hade slutat blöda med enbart lite gammalt brunt blod kvar, hon såg en liten bebis men sa att hon mätte och fick det till att jag var i vecka 4+6 
    när jag enligt mina egna beräkningar borde vart i vecka 6+2
    blev jätteorolig och nervös för det skulle ha betytt att jag var i 2+1 när jag fick positivt gravtest, gick inte alls ihop! tog dessutom ett test med veckoindikator en vecka efter mitt plus som visade 2-3 alltså att jag borde vart i vecka 4-5 

var på vul idag hos BM för datering av graviditeten som var inbokat sen länge 
    hon sa att jag var kring vecka 6+4 (gammalt ultraljud och det kunde diffa några dagar)  så det stämmer mer in på den räkningen jag hade gjort i mitt huvu :) och att plussa 6 dagar efter är ju inte omöjligt 
    men det växer som det ska, ett litet tickande hjärta :)
    är så otroligt lycklig och glad och hoppas verkligen att den lilla trivs därinne och vill stanna :)

jag ville så gärna få berätta till barnen och släkten i jul  men får vänta ytterligare några veckor till 

• Småbarnsåren

Får tyvärr hoppa ur den här tråden, vi fick missfall konstaterat förra veckan graviditeten hade avstannat men liten låg kvar.

Trots att vi sett hjärtat slå 2 ggr :(

Önskar er andra lycka till med era julibebisar!

Svar på tråden Bf juli 2018