• beso

Bf juli 2018

känslobomb skrev 2017-11-15 21:21:24 följande:

Har börjat känna någon dov smärta i livmodern. Vill inte kalla det smärta så för känns inte alls som tex mensvärk men typ som att någon drar i livmodern om man kan kalla det så. Idag har jag även haft ont i ländryggen, någon mer? Och någon som vet vad det kan bero på?

Är så himla spänd och nervös, då det är första graviditeten.

Dessutom lite haft oplanerad.

Men vi båda vill verkligen detta och nu vill jag bara att tiden ska springa lite...

Hej o grattis! :) Va spännande med första graviditeten! :) Det du beskriver låter helt normalt o man brukar säga d e växtvärk när livmodern växer! :) Det kan stråla lite hit o dit o många känner av i ländryggen!
  • beso
    känslobomb skrev 2017-11-15 21:41:43 följande:

Vad skönt att höra! Är hypokondriker så tänker ju alltid det värsta.. men detta ska nog gå bra! Nu är jag bara så nyfiken hur långt gången jag är...

Hehe samma här! ;) Skitjobbigt ju! Jag vet inte heller när ägglossningen var men har bim (=beräknad icke mens) om två dagar. Trotts det är så tidigt så har jag redan i en vecka varit sjukt trött, haft molvärk som mensvärk o svagare samt onda tuttisar som nu även växt o ilar o typ kramar i kyla! ;) Tack o lov inget illamående direkt eller halsbränna ännu..men det kommer snart om allt går vägen! ;)
  • beso
    känslobomb skrev 2017-11-15 22:11:03 följande:

Hur långt är man då? Haha är så trög gällande att räkna och veta..

trötthet, denna är hemsk! Hade nog kunnat gå och lägga nig för natten vid 7 på kvällen haha..

Får hoppas man inte får mer biverkningar iallafall :)

Jag blir också förvirrad av alla dessa olika sätt att räkna på.. Tror att på bim så är man på första dagen i graviditetsvecka 5. Fast bebisen e då bara 2 hela veckor gammal sen befruktning. Någon annan som vet får gärna svara också! ;) Jag undrar vad mvc kallar denna dag? Någon som har koll? Jag borde veta men har glömt trots att jag har tre barn..haha! ;)
  • beso
    Vänt A Barn skrev 2017-11-15 22:07:34 följande:

Har BIM imorgon men fick i måndags en blödning som jag tror var en nidblödning. Testade och fick ett svagt streck. Imorse tog jag ett till test och nu var en ännu svagare markering, knappt synlig. Sen fick jag idag en ny blödning... Är det mensen som kommer trots allt eller är det något annat??? En till nidis- tvillingar (tvåäggstvillingar?)???

Har halsbränna och blir vansinnigt uppblåst i magen. Inga övriga symptom.

Vad tror ni? Gravid?

Jag har läst på en sida som tillverkar gravtest att det är vanligt att man får olika resultat på testen de 1-2 första veckorna. Det har även jag fått fram till bim -4 då jag slutade testa för det var så tydligt. Förstår du e orolig..kan ju bara vara genombrottsblödning. Men kan även vara tidigt mf om du har otur. Det är vidrigt att inte veta.. Tvillingteorin va intressant! Så har jag aldrig tänkt tidigare. Har du ökad chans för tvåäggstvillingar? Hur mkt blöder du?
  • beso
    soofa skrev 2017-11-15 22:26:38 följande:

Den senaste mensens första dag är vecka 0 + 0 om det är till någon hjälp. :)

Tack ja d borde d ju va..hm. .får tänka..*fniss*!

Ja men då borde bim räknas som 3+0??
  • beso
    Iowhannah skrev 2017-11-16 03:26:07 följande:

Man kan inte direkt säga att bim är en specifik dag eftersom alla har olika långa cykler. Har man en cykel på 28 dagar så är bim på typ 4+0. Jag själv hade bim på 3+4 eftersom jag har korta cykler. Har man bim på 3+0 så är ens cykler väldigt korta, runt 21 dagar.

Tack ja det stämmer ju! Då räknade jag fel! ;)

Imorgon har jag bim så idag är jag alltså 3+6! Om jag nu äntligen fattat! ;) Fast man kallar det graviditets vecka 5? Och bebisvecka..3?
  • beso
    Iowhannah skrev 2017-11-16 12:18:28 följande:

Ja precis. Men skippa att tänka på bebisvecka, det krånglar bara till allt. Vecka 5 börjar på 4+0 (4 fullständiga veckor plus noll dagar).

Tack! Nu har jag koll! :)
  • beso
    Iowhannah skrev 2017-11-16 12:23:38 följande:

Idag har jag mått riktigt dåligt! Jag har bara ätit frukost och lunch och efter båda måltiderna har jag blivit rejält svullen och mått väldigt illa :/ Samtidigt har jag ett sug efter nåt, vet dock inte vad.

Det blir spännande att se hur jag ska palla att hänga med sonen i två timmar innan sambon kommer hem.

Hemskt när illamåendet slår till! Mitt har börjat svagt idag men kan ännu inte klaga. Har du nåt smått att tugga på mellanvarven som kan lindra? Eller lerigan? Fast av leriga kan man ju bli ännu tröttare..samt att det på mig tex inte funkar men på vissa gör d ju d. Har du provat? Jag vet känslan av att försöka samla alla krafter inför dom där timmarna efter dagis o innan läggdags. Jag ska bada honom idag då håller han sig lugn o sysselsatt ett tag! ;) Försöker komma på annat smart..! ;)
  • beso

Jag plussade så d ej va några tvivel 3+4

Men många mkt svaga test i flera dagar innan..

• beso
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-16 15:53:19 följande:

Jag är ganska orolig för missfall, mer än någonsin iom att jag fick ett missfall i mars i år. Fick det på BIM+7... Därför är jag liiite testoman fortfarande trots att jag fått det konstaterat på digitalt. Tog ett nytt cb plus idag och det var rejält mycket starkare så jag hoppas och tror att det här kommer nog gå vägen. I tisdags tog jag det digitala och cb plus... Hur är det med er?

Samma här. Fått 7 tidiga missfall på tre år. Senast 20okt. Direkt efter blev jag gravid igen. Nu e jag livrädd..trots att jag denna gång fått medicin som kan motverka vissa orsaker till missfall. Brukar alltid börja blöda idag eller imorgon om jag får missfall... Senast om en vecka. Går o torkar o kollar o känner efter..Så fort jag får pengar på måndag kommer jag köpa båda sorterna test jag använt för att se om det ökar.

Grattis att ditt har ökat! :) Måste kännas jätteskönt så långt iaf! När fick du ditt missfall o hur långt gånget?
Svar på tråden Bf juli 2018