Inlägg från: Trolliboll |Visa alla inlägg
  • Trolliboll

Bf juli 2018

Plussade i förgår så antagligen i vecka 4+6 och bf 13/7. Jag är snart 30 år och har jättesvårt att bli gravid pga omständigheter vid abort för 11 år sedan. Så nu är jag i totalt chocktillstånd och min blivande sambo sa för någon månad sedan att han nog inte vill ha barn.

Hur berättar man detta på bästa sätt för honom? Jag är naturligtvis jätteglad men ändå förvirras

• Trolliboll
    Iowhannah skrev 2017-11-10 20:36:08 följande:

Åh, tufft läge :/ Du är jätteglad så jag antar att du vill ha barn. Jag tror att det bästa är att bara säga det. Typ ?du sa ju att du nog inte vill ha barn men nu har jag precis upptäckt att jag är gravid? och sen får ni väl ta det därifrån.

Hur länge har ni varit tillsammans? Vet han om att du har svårt för att bli gravid? Vet han om du vill ha barn? Jag antar att ni har diskuterat det.

Vi har varit tillsammans i snart ett år. Ja det vet han om och han vet att jag vill ha barn men att jag inte pratat så mycket om det för jag mått dåligt av det.

Bara mycket tankar om allting. Har precis sagt upp min lägenhet och ska flytta 20 mil. Ska försöka prata med honom när jag kommer dit igen :)
  • Trolliboll
    Iowhannah skrev 2017-11-10 21:46:54 följande:

Hm. Du skrev att han hade sagt att han NOG inte vill ha barn. Tror du det finns en liten tvekan där?

Sedan jag själv fick barn har jag väldigt svårt att förstå varför någon INTE vill ha barn. Det är ju typ det bästa som finns! Jag kan ångra mycket i mitt liv, men mitt barn kommer alltid att vara det bästa jag har gjort :)

Nu har jag äntligen berättat för honom. Han ville absolut inte ha några barn men nu när jag berättade att jag är gravid så blev han överlycklig och vill behålla det ????
  • Trolliboll
    Iowhannah skrev 2017-11-19 12:01:41 följande:

Åh vad härligt! Stort grattis, det måste verkligen kännas som en lättnad :D

Tack! :)

Jag är överlycklig. Jag hann inte få barn innan jag fyller 30 men hann bli gravid iaf haha
  • Trolliboll
    Fluuf skrev 2017-12-04 15:21:10 följande:

Hej!

Jag är helt ny här och ska bli mamma för första gången!

Illamående på kvällarna och har ingen aptit alls...

Spännande att följa er alla!

Fler som bor i gävle här?? :D

Jag bor i Gävle, håller precis på och flyttar tillbaka hit.

Mår också illa hela tiden, kan bara äta på kvällarna och sen kommer illamåendet tillbaka efteråt :(
  • Trolliboll

Bf idag och ingen liten som haft en tendens till att titta ut. Galet less på att vänta nu, men ska jag följa släktdraget så kommer det gå över 2 veckor :(

• Trolliboll
    Iowhannah skrev 2018-07-05 23:04:53 följande:

Ingen slempropp eller nåt? Inte minsta tecken på att nåt är på gång?

Nej tyvärr ingenting, bara som mensvärk och det har varit så i nån vecka.
  • Trolliboll
    ostbågen skrev 2018-07-11 20:24:02 följande:

Det har varit vägning vid nästan varje besök och då har jag ändå bytt MVC en gång pga. flytt (till ett helt annat landsting). 

Vad olika det kan vara, trodde att man vägde sig överallt. Tycker det är intressant att man märker verkligen utav hur olika rutinerna är lite beroende på vart i landet man bor.

Var också fått vägt mig varje gång, förutom igår. Har också bytt landsting under tiden. Har gått upp sammanlagt 4kg under tiden

Imorgon är det en vecka över tiden, så less på det hår nu. Har inte haft några känningar alls :(
  • Trolliboll

Bf+12 idag och fortfarande inge tecken på att bebis vill komma ut. Var på ultraljud igår och allt såg bra ut, fick ny tid på Torsdag morgon och finns det plats inne på förlossningen så sätter de igång.

Idag är det en jobbig dag, smärta i händerna pga svullnaden. Är kissnödig men kan knappt kissa, känns som bebis blockerar. Kanske borde ringa och kolla upp det men det får bli ikväll isåfall. Är första barnet så känns lite jobbigt när man inte vet hur sakernoch ting ska kännas osv :(

Värmen är olidlig, över 30 grader på dagarna och skett upp mot 40 i lägenheten. Tur att vi inte har så långt till stranden som räddar mina dagar, men lider med katten som får vara inne i den här vidriga värmen.

Svar på tråden Bf juli 2018