Bf juli 2018
Hejhej! Tänkte hoppa in här i tråden och se vad ni säger då jag är beräknad en liten flicka den 27 juli! Mitt allra första barn!
Hejhej! Tänkte hoppa in här i tråden och se vad ni säger då jag är beräknad en liten flicka den 27 juli! Mitt allra första barn!
Är i BF+2 idag och hoppas att det sätter igång snart! Ligger nu i sängen med molvärk i ryggslutet och hoppas innerligt att det ska sätta igång. Det ömmar i hela slidan och till och från känns det som att tappen öppnar sig. Hoppas hoppas hoppas!! Varje gång det känns lite grann ser jag framför mig hur jag har henne på mitt bröst!
Och det där med kvällsdisco känner jag igen! Hon kan vara toklugn hela dagen men sen mot kvällen bänglas det runt i hela magen. Undrar vad det beror på haha!
Sånna där klickningar hörde jag första gången i morse. Det tog ett tag för både mig och sambon att förstå att det kom från magen...
Förresten, har ni också blivit typ helt igen svullna där nere? Tänkte på det för någon dag sedan! Det är ju hur svullet som helst haha!
Kanske kanske att det kan börja hända något här också - vågar knappt skriva det men för en stund sedan fick jag en stor flytning med lite segt och brunaktigt i (sorry för info) och efter det här jag en annorlunda känsla i ryggslutet (känns som att mensen ska börja när som) Hoppas att det är på g men samtidigt tänker jag - vad har jag gett mig in på, vågar jag detta?! Haha så tokigt man kan tänka:)
Åh vad roligt!! Jodå det är nog på gång snart ska du se! Du får hålla oss uppdaterade :) Min värk har slutat och nu händer ingenting igen...
Jag börjar känna det samma. Har inte varit något orolig eller nervös men ju mer tiden går börjar jag inse vad det är jag ska ta mig igenom. Speciellt när man sitter och gör #2 samtidigt som magen känner för att träna på sammandragningar... det gör ju så djävulskt ont så jag vet inte vad. Du undrar jag om jag kommer klara av det om det kommer göra så ont.
Jag var precis på toaletten och tror minsann att en bit av slemproppen har lossnat! Jag har haft mina aningar tidigare (någon/några veckor) men det här var banne mig den tjockaste flytning jag varit med om i så fall! Nu mår jag illa, är riktigt trött och har värk i nedre delen av magen!!
Kan jag fråga något helt annat - om någon av er har lite äldre barn. Min fyraåring leker med andra på förskolan, men här hemma på gatan är han mest med lillebrorsan (snart 3) och är inte så intresserad av de andra på gatan i hans ålder - de är ett gäng i samma årgång vars föräldrar umgås så då hänger ju barnen också, men inte vår son. Är det här ett problem? Min son visar alltså inte något intresse direkt för att va med dom, kommer han bli typ utanför pga detta
Det har intehänt ett dugg på hela dagen.... ibland undrar jag om jag verkligen är gravid längre eller om det bara är en väldigt sjuk illusion haha!
Oj nu gick mitt vatten panik - wish me luck :S
Hörrni, jag är lite orolig... min lilla har knappt rört sig någonting över huvudtaget under hela dagen. Hon brukar komma igång nu på kvällen men ingenting. Någon liten svag spark här och där under någon minut och i stort sätt helt stilla under hela dagen... är det nu jag ska ta och ringa någon? Är det förlossningen eller barnmorskan man ringer? För man ska ringa om det är en större förändring i rörelse mönstret va? Jag tycker inte om att ringa i "onödan" känner bara att jag stör och att jag skulle vara onödigt orolig.
Det är förlossningen man ringer. Har du provat dricka isvatten? Eller ligga ner på vänster sida? Man ska tydligen ligga ner på vänster sida och vila i lugn och ro under en timme och se om bebisen rör sig mer. Får du ändå ingen respons eller rörelser som inte är som de brukar ska du ringa.
Vår lilla kille kom tidigt imorse kring 5. Värkarna började ta i vid 3 på natten så då åkte vi in direkt med tanke på hur fort det gick förra gången. Va öppen 6 cm 3:40, och hann aldrig få EDA den här gången heller för kände att det började trycka på. Krystningen tog typ 10 min. Det var nog min bästa förlossning hittills, även om jag inte är en av dom som tycker det är häftigt att föda barn så gick det nog så bra det kan gå. 53 cm lång, 4 kg lätt - föddes med ?Segerhuva? så vattnet hade ju helt klart inte gått ordentligt =)
Jag drömde förresten att bebisen föddes i natt. Den vägde 6 kg och var 80 cm lång. Haha! Hoppas verkligen att det inte ligger någon sanning i det.
BF+6 idag för mig med! Verkar vara många av oss som var beräknade till samma dag. Jag har inga känningar alls. Lite mes känningar en liten stund på dagen men sen tok lungt.... Jag som var så inställd på att hon skulle komma tidigare
Har haft smärtor i nedre delen av magen som kommer till och från i snart en timme. Dock kommer de väldigt oregelbundet. Men nu när jag torkade mig var det också blod i flytningarna. Kan det vara dags tro? Topparna av smärtan är på 7-8
Kan vara dags! Har du märkt någon förändring på värkarna än?
Klockan 10.29 föddes vår lilla dotter!
Efter bara 1.5h inne på BB. Allt som allt tog det 6h från början till slut!
Åh stort Grattis :) Gick det bra?
Stort grattis, bra jobbat! Vad snabbt det gick! Hur mår ni nu?
Sprattlar era barn och flaxar med armarna under amning? Min dotter är 8 dagar gammal idag och ibland är det ett himla liv när det ska ammas. Fattar inte riktigt varför. Hon kan börja amma sen helt plötsligt sliter hon bort bröstet och gnäller och sen tar hon tillbaka det och där mellan ska det sparkas, flaxas med armar och vridas på kroppen och huvudet.
Sen tänkte jag bara kolla om det är någon av era barn som kan lyfta och hålla upp huvudet i några sekunder? Hon lyckades med det redan dag 5