• Perpen

Bf juli 2018

Puh nu är första arbetsveckan gjord. Bara 6 kvar då. :) Känns faktiskt rätt bra att jobba även om jag oftast får mer ont av det. Idag är det dock en nerv som är extra elak. Ont i rumpan och det strålar ner i ena benet.

Har upptäckt att jag tydligen samlar på mig vätska i benen. Om jag lägger ena benet ovanpå det andra så blir det en fördjupning som hänger kvar jättelänge. Ser så knäppt ut.

• Perpen
    Iowhannah skrev 2018-06-02 21:43:50 följande:

Samma här. Mina fötter är två geléklumpar, trots att jag idogt använder stödstrumpor -.- Började gråta av ren utmattning förut när sambon föreslog att jag skulle sätta mig med fötterna i ett kallt fotbad. Jag ville bara få må dåligt och klaga lite, utan att få konstruktiva förslag på lösningar.

Håller med Twoblirthree: duktigt att du använder stödstrumpor. :) Jag har det men tycker inte om att ha dem. Igår var vi ute hela dagen. Strålande sol och 30 grader varmt. Smörjde mig med spf 50 men brände mig ändå. :( och har fortfarande en nerv i kläm så jag kan inte gå ordentligt. Så idag vill jag ligga i ett svalt bad och inte göra något alls.. Så givetvis ska vi åka till Gekås istället (dock mitt eget fel för det är jag som bestämt det. Vill få det överstökat). Typiskt.
  • Perpen
    Iowhannah skrev 2018-06-02 21:43:50 följande:

Samma här. Mina fötter är två geléklumpar, trots att jag idogt använder stödstrumpor -.- Började gråta av ren utmattning förut när sambon föreslog att jag skulle sätta mig med fötterna i ett kallt fotbad. Jag ville bara få må dåligt och klaga lite, utan att få konstruktiva förslag på lösningar.

Håller med Twoblirthree: duktigt att du använder stödstrumpor. :) Jag har det men tycker inte om att ha dem. Igår var vi ute hela dagen. Strålande sol och 30 grader varmt. Smörjde mig med spf 50 men brände mig ändå. :( och har fortfarande en nerv i kläm så jag kan inte gå ordentligt. Så idag vill jag ligga i ett svalt bad och inte göra något alls.. Så givetvis ska vi åka till Gekås istället (dock mitt eget fel för det är jag som bestämt det. Vill få det överstökat). Typiskt.
  • Perpen

Nu är shoppingen till bebisen nästan helt klar. :) blev lite kläder, spjälsängsskydd, amningsinlägg/pads, nån filt och kläder till de äldre syskonen mm. Det enda vi har kvar nu är babyskydd. Och kanske köpa hem Alvedonsupp så det finns hemma. Skönt att ha det klart. :) var helt ok miljö där idag också. Inte alltför mycket folk och jag blev inte påkörd en enda gång. :)

• Perpen

Tycker också det är svårt att få sig mat och framför allt vätska. Tappar aptiten av värme. Men sallad brukar funka hyfsat. Och att äta sent när det är lite svalare. Försöker dricka mycket vatten men det blir alltid för lite så jag är ofta törstig på kvällen (och därmed kissnödig på natten).

Du kanske kan prova äta salta saker lite då och då för att få upp törsten? Typ några chips, salta kex eller nötter etc så du blir törstig.

• Perpen

Tycker också det är svårt att få sig mat och framför allt vätska. Tappar aptiten av värme. Men sallad brukar funka hyfsat. Och att äta sent när det är lite svalare. Försöker dricka mycket vatten men det blir alltid för lite så jag är ofta törstig på kvällen (och därmed kissnödig på natten).

Du kanske kan prova äta salta saker lite då och då för att få upp törsten? Typ några chips, salta kex eller nötter etc så du blir törstig.

• Perpen

Ni som packat bb-väskan/börjat fundera på det. Vad använder ni för väska? Typ bag eller sån liten kabinväska på hjul? Minns inte vad jag haft de andra gångerna. :/

• Perpen

Prövat babyskydd idag. Det passade sååå bra i bilen men eländet kostade 4000. :'( då ingick förvisso isofixbas men vi ska se om vi kan hitta nåt lite billigare.

• Perpen
    Hermioney skrev 2018-06-06 13:05:09 följande:

Varför? Om man river blir det inte rakt

True. Men vem bryr sig om det? Om du klipper nageln kommer den dessutom bli väldigt väldigt vass (ja, jag har provat förr. Fick dåligt samvete och ångrade mig efteråt)
  • Perpen
    Hermioney skrev 2018-06-06 13:03:20 följande:

SÅ DYRT!

Ja det var galet dyrt. De hade en billigare också som bara kostade 1500 inkl bas. Men den stolen kändes hård och oskön. Vill ju att bebisen ska sitta bekvämt och mysigt.
Svar på tråden Bf juli 2018