• malikan

Bf juli 2018

Fins Mamma skrev 2018-06-07 21:35:40 följande:

Sjukskriven till 1 vecka före ouch har inte tänkt tanken än ???? hoppas också på svar

För mig kommer det glappa rätt rejält, kommer antagligen bli igångsatt i v 37-38 om jag är redo, då kommer den senast första veckan i juli.. å andra sidan läste jag på fk att man ju kan vara sjukskriven från föräldraledigheten så jaaa..
  • malikan
    Fins Mamma skrev 2018-06-07 21:35:40 följande:

Sjukskriven till 1 vecka före ouch har inte tänkt tanken än ???? hoppas också på svar

För mig kommer det glappa rätt rejält, kommer antagligen bli igångsatt i v 37-38 om jag är redo, då kommer den senast första veckan i juli.. å andra sidan läste jag på fk att man ju kan vara sjukskriven från föräldraledigheten så jaaa..
  • malikan

Jag lovar, man missar inte om det är slemproppen :D

Det liknar inte flytningar utan är klistrigt och segt, som en klump med annan färg, har haft allt från både snorgrön/gul samt med blod i vid mina graviditeter och varje gång tänker man ?ah nu är det slempropp?, går inte ta miste

• malikan

Nääe nu bryter jag ihop! Mannen opererade knät i maj så han har vart halvt förlamad sen dess. Nu när han var nästan återställd så bryter han högerhanden och går i gips vilket betyder att jag måste göra typ allt igen hemma och med barn med förvärkar och foglossning i dödens hetta.. och igår började dom lägga om vårt tak, vilket är grästak så nu har jag jord, mossa och skit runt hela huset och 2 m ut samt lera på alla fönster som måste fixas... altanerna är leråkrar... Ge mig styrka, hade hoppats på lite vila nu sista veckorna ;(

• malikan
    Hermioney skrev 2018-06-12 13:19:08 följande:

Vad köpte du och vad kostade var sak?

Nåt speciellt du är ute efter, jag var där i lördags oxå och köpte bebisgrejer :)
  • malikan
    Perpen skrev 2018-06-12 20:05:05 följande:

Nej fy vad trist! Både för dig och för mannen. Och slitsamt för dig. Finns det ingen som ja avlasta er med barnen lite så du kan få vila? Hur gamla är dem? Även om han går i gips skulle han ju kunna ta med dem på en lekplats så du kan få lite lugn och ro och vila. Kämpa på! Och när du inte orkar mer (Eller när du känner för det) så kommer du in här och skriver av dig. :)

Jodå han försöker åka iväg med dom och så! Mest bära grejen som är jobbig, idag har jag ensam släpat möbler då de 2 barnen bytt rum, puh. Sen måste jag ju knyta hans skor och såna diverse smågrejer, haha. Hoppas han hinner bli av med gipset innan bebis bara, annars kan han inte ens lyfta upp den, vore ju en höjdare
  • malikan
    Perpen skrev 2018-06-14 08:15:27 följande:

Tror min lilla knodd vänt på sig nu. Fortfarande lite kämpigt med andningen men nu känner jag av gravitationen desto mer. Uscha. Nu återstår veckor med ökad smärta och ilningar i fiffin. :-/

Hur är det med er? Börjar ju verkligen närma sig för er som ska ha i början på juli. Era bebisar kan ju komma när som helst. :)

Min är fixerad sen en vecka tillbaka, lite förvånad då detta är tredje och är bara i 35+0 idag. Hoppas jag slipper denna känslan i 7 veckor till, föredrar icke fixerade barn haha
  • malikan

Vaknade vid 3 inatt av att det var blött i sängen, reste mig och det rann blodblandad vätska.. satte mig på toa och ringde in, då åkte en jätteklump ut.

De tror att det är vattenavgång och slempropp så nu ligger jag inlagd på fl för att se vad som händer...

Inte hänt nåt där inne mer än att jag har mätbara sammandragningar, suck. Orkar inte detta mycket längre

• malikan
    tiiitti skrev 2018-06-18 06:02:20 följande:

Åå vad spännande! Vilken vecka är du i?

Hoppas det snart händer mer :)

35+3.. De pratade om igångsättning på fredag om det inte kommit igång pga vattnet men nu hade det fyllts på igen och bebisens huvud täpper till så det har slutat läcka så nu vet jag inte hur det blir.. vill bara ha ett slutdatum nu
  • malikan

Gått från omogen och stängd i natt till mogen och öppen 2-3 cm nu! Väntar på att läkaren ska komma och säga hur vi ska göra nu

Svar på tråden Bf juli 2018