SskSabina86 skrev 2018-06-26 15:15:46 följande:
Hej allihopa! Jag har BF om 3 veckor dvs 18 juli. Har de senaste 2-3 dagarna inte mått bra alls. Mår illa, har jättesvårt att äta pga jag har ingen aptit, mår illa och blir mätt på en gång. Sen är jag extremt trött, sover kanske 14 h om dygnet minst. Har ingen ork alls. Som tur är har jag precis slutat jobba, det hade inte gått annars. Det känns nästan som det gjorde i första trimstern . Detta är mitt tredje barn och jag mådde inte såhär i slutet av graviditeten med de andra två.
Någon som känner igen sig i detta?
Min aptit kommer och går hela tiden. Enligt bm är det normalt, och det är vanligt att man har svårt att äta och blir mätt fort. Magen har ju väldigt begränsat med utrymme just nu. Man ska försöka äta lite och oftare istället, och försöka äta något lättsamt även om man mår illa. En dietist tipsade mig om salta kex när jag jag hade extra svårt att få i mig något.
Att du är trött och saknar ork är dessvärre inte heller ovanligt. :( Jag hade lätt sovit 14h om jag hade haft möjligheten. Sover oftast runt 8-9 timmar på veckorna (jobbar fortfarande) (dock vaknar jag ofta under natten) men det händer ibland att jag däckar i soffan och somnar före barnen. På helgerna vilar jag nästan alltid då och då i soffan eller på sängen för jag behöver ta igen mig, och sover ofta någon timme till under nätterna också. - Kan du vila så gör det, så ofta du behöver/kan. Det är iaf vad bm sagt till mig.