Bf juli 2018
Nyfiken fråga till er alla.. Nu de sista veckorna.. Har ni gått upp i vikt vid varje besök hos bm eller har ni stått stilla nån gång? Tänkte eftersom det sägs att bebisen lägger på sig 200g/vecka eller vad det nu är de sista veckorna..
Nyfiken fråga till er alla.. Nu de sista veckorna.. Har ni gått upp i vikt vid varje besök hos bm eller har ni stått stilla nån gång? Tänkte eftersom det sägs att bebisen lägger på sig 200g/vecka eller vad det nu är de sista veckorna..
Ja jag har för mig att jag gick upp mer mot slutet vid de andra graviditetena. Men har nu med 3 veckor kvar till bf fortfarande 1kg kvar till inskrivningsvikten och från förra besöket för 2 veckor sen till besöket idag hade jag gått upp typ 100 gram. Tyckte det var konstigt men bm reagerade inte alls så det kanske är olika. Glömde fråga när jag var där.
Men å andra sidan är jag ju överviktig från start så jag kanske har tappat vikt när bebisen gått upp för att jag inte mått helt bra.
Har inte vägt mig varje gång hos bm, men ca varannan och vikten ökar. Så har aldrig stått stilla på samma vikt. Min bm sa förra veckan att många "stannar av" nu eller tom kan gå ner lite, men allt är ju så olika. :)
Alltså. Tre kvällar och nätter med (för)värkar och regelbundna sammandragningar. Inte ett piss på dagarna, annat än några få sammandragningar.
Jag är så himla less nu!
Hinnsvepning i morgon dock, förhoppningsvis sätter det igång förlossningen.
Vi blev hemskickade. Det är för mycket kvar av tappen för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till. Nu hoppas jag bara på att hinnsvepningen gjorde någon nytta och att jag slipper gå flera dagar till.
Så sjukt besviken.
Den 10 juli kom våran prinsessa <3 vägde 3.920kg och var 52 cm lång. Var då i 39+4. Denna förlossning varade längre än med min första. Åkte in kl 5 på morgonen och ute var hon vid 6 tiden på dagen. Dom fick ta hål på hinnorna och lägga värk stimulerande då jag öppnade mig så segt. Fick eda men dom fick sticka den två gånger då första gången stack dom den i själva benet istället för mellan kotorna eller vad det ska nu vara. Otroligt jobbigt just då och hade värkar medan dom höll på och var tvungen att sitta blickstilla och jag bröt ihop totalt och grät bara. Ska tillägga att har nålfobi oxå. Men allt gick bra tillslut fast hon var stor och fastnade lite grann. Men denna belöning. . Är så kär i henne <3 lycka till till alla andra som väntar på era små hjärtan !
Lider verkligen med dig :( jobbigt med en sådan energiurladdning redan innan den riktiga förlossningen drar igång.
13 dagar kvar till BF här och nu vill jag nog nästan att han stannar kvar ett tag där inne för det enda värre än att vara höggravid i denna värme känns som en varm bebis PÅ mig dygnet runt i denna värme. Nu kan jag iaf gnälla i min ensamhet medan maken sköter hushållet
När har du bf?
Ja bra tips med handduken! Vi har bevattningsförbud och får inte bada. Annars hade jag nog gjort det varje dag också. Men har iaf en fläkt i sovrummet som står på hela natten. Annars hade det inte gått att sova.
Idag beställde vi förresten babyskyddet. OCH monterade spjälsängen. Nu återstår bara bb-väskan. Men inte lär ju inte titta ut förrän om en månad ändå så det är ingen brådska. Men lite tur kanske det är svalare då så man slipper oroa sig för en överhettad bebis.
Hur går det för er som fått era små? Är värmen väldigt hemsk för er och bebisarna?