Perpen skrev 2018-05-27 08:52:31 följande:
Klart du ska få gnälla. Mår man skit så blir man ju deppig. Dessutom är det här helt rätt forum för det. Är inte alltid lätt för dem runt omkring att förstå hur ont man har eftersom det är en osynlig smärta.
Har någon av er provat tens? Funderar på att kontakta sjukgymnast på vc för att få tag på glidlakan och tens. Har aldrig haft det innan men känner att jag orkar inte ha det såhär i 9-10 veckor till och samtidigt jobba den mesta tiden. Hur funkar tens? Hur länge har man elektroderna på sig och hur länge sitter smärtlindringen i? Måste man sitta stilla eller kan man röra sig samtidigt? Jobba samtidigt? Börjar jobba i morgon och oroar mig en smula över det. Vill inte gå på Alvedon varje dag bara för att jag ska jobba.
Tack så mycket!! Ja detta sätter ju sig psykiskt liksom och inte bara fysiskt. Jag har ju liksom varit sjukskriven sen v 8-9 först pga hypermesisen och alls inläggningar på sjukhus och sen fortsatt sjukskriven både för de och foglossningen. Företår tanken att du inte vill bli/vara sjukskriven. Önskar jag slapp och att jag hade kunnat jobba men går verkligen inte när man har så här extremt ont och mår så illa. Kräks ju iallafall inte sen ett tag tillbaka. Men jobba inom vården går inte.
Jag provade tens när jag väntade min dotter för 5 år sen. Men var vetkligen ingenting för mog. Sjuk obehagligt och nä gillade inte. Men henne funkade bälte ändå ganska bra men hade bara ryggen då. Denna gången har jag både ryggen,höfter och fram och bälte hjälper inte utan får akupunktur men vet inte om de hjälper eller jag märker skillnad faktiskt. Med min son som jag var gravid med för 2 år sen kunde jag märka lite mer men då hade jag bara ont fran och höfterna men fick ha kryckor frön v 28-29 och jobbade alldeles för länge. Allt är värre denna gången. Nu har jag ibte gjort akupunktur på ca en månad pga förkylning så får la se om de känns annorlunda i veckan när jag får behandling igen