Inlägg från: Twoblirthree |Visa alla inlägg
  • Twoblirthree

Bf juli 2018

Sopp skrev 2018-05-23 10:42:51 följande:

Jag var hos BM igår och magen växte som den skulle - Däremot fick jag en förklaring på att jag har varit ännu mer trött än vanligt då mitt blodvärde låg nere på 99 så nu ska jag ta 2 tabletter om dagen. Tycker det är lite konstigt att jag inte fick rådet att börja redan förra gången då mitt värde låg på 115, har läst lite nu på nätet ( jag vet haha ...... ska inte) och tydligen så är ju 115 någon form av gränsvärde. Hoppas jag ska återfå lite energi nu får som det känns nu vill jag bara låsa in mig i ett rum och stirra in i en vägg hela dagarna. Får panik om någon försöker prata med mig, tittar ner i marken när jag möter grannarna för jag ORKAR INTE småprata. Känner mig extremt osocial. 

Är även väldigt less på mina vildingar här hemma. Dom har ju svinkul tillsammans men jag tycker inte det är lika kul för de varvar upp varandra något enormt. Om de gör något dumt och man säger åt dom så räcker det liksom inte att den ena lyssnar, för om den andra börjar fnissa och tramsa så är ju den andra igång igen på 5 sek. Bäst går det när vi håller dom på varsitt håll så man får lite lugn men det blir ju svårt när man är ensam med dom. Det är ju bara 1,5 år mellan mina och det känns som (jag kan ha helt fel) att de på kvarteret som har lite längre mellan barnen (3 år eller mer) hetsar inte varandra på samma sätt. Där kan snarare det äldre barnet välja att gå iväg när det yngre börjar tramsa - hur har ni det där hemma? Hur ska det gå när det kommer en tredje :S 

Jag har haft lågt hb under alla mina tre graviditeter. Med andra barnet låg jag på 86 så bm om provet o då låg jag på 92. :/ Käkade tre niferexkapslar per dag efter det. Nu med tredje barnet har jag förebyggt själv genom att käka niferex tidigare i graviditeten (1 kapsel morgon och kväll + apotekets järn med c vitamin + multivitamin för gravida) och jag tror mitt lägsta är 106 nu. Dock va jag dum och tog en extra kapsel i morse vilket slog ut magen helt och då har haft sammandragningar och kraftigt tryck neråt hela dagen. Är i vecka 34 nu.

Är oxå väldigt trött på mina döttrar. El snarare att man aldrig kan få sitta ner o vila en stund. 2 åringens dag går ju i ett... som tur är så sover hon länge på dagen ca 2 timmar så då sover jag med. Men jag undrar hur man ska palla enda fram till förlossningen.
  • Twoblirthree
    tiiitti skrev 2018-05-24 09:05:06 följande:

Mitt hb ligger på 130 så finns egentligen inte behov för järntabletter, men bm tycker ändå att jag ska ta en varannan dag. Varför vet jag inte..

Vecka 35 nu :) bara en vecka kvar till sonen kom förra gången. Undra om denna stannar längre.

O va spännande. Hur började det förra gången då? O hur stor va han?
  • Twoblirthree
    kattnos skrev 2018-05-28 08:25:40 följande:

Idag behöver jag lite pepp. Jag känner mig trött, stor och tung. Jag har gått upp 1,6 kg på en vecka. Jag börjar få ont i kroppen, främst ländryggen. Jag kan inte ligga på rygg eller sitta bakåtlutad sedan månader tillbaka. Och det är drygt 1,5 månader till bf. Visst kommer det bättre dagar? Vet att mina bekymmer är små i jämförelse men idag är det segt alltså... :(

Samma här. Bättre dagar ibland men känner mej matt idag troligtvis p.g.a. att det va fullt ös igår. Somnade typ vid 02 inatt med...massa snurr i hjärnan. Är i v. 34 men känns som om jag ska föda typ imorgon. O så känner jag mej oxå jättegnällug o att inte omgivningen riktigt fattar (det gör de väl inte iofs).

Förresten...är det nån som läcker mjölk? Jag har ammat mina tidigare barn (2st) o med den första var brösten gigantiska innan förlossningen o läckte endel innan, bebisen gick inte ner på bb utan gick upp istället (vilket är ovanligt). Med andra fick bebisen kämpa för att få igång mjölkprod och gick ner på bb och denna gången känns det som att det blir likadant...
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-05-28 10:30:16 följande:

Hur ser brösten ut på er andra?

Jag har hört så mycket om att man ska få stenhårda bröst som står rakt ut.

Mina har blivit hårdare och fyllda men inte stenhårda vilket kan bero på att jag redan har enorma. De har växt från F till H. Snart finns det inga BH:ar kvar att köpa.

Får man tillbaka sin egen storlek sen när man ammat klart?

Kommer de bli två tomma påsar som hänger ner till knäna?

Med första var mina fyllda och stora innan och efter förlossningen. Väldigt fina under amningstiden ;). Sedan blir de lite mjukare men mina har knappt påverkats alls av amning. Dock med andra och nu tredje graviditeten så är de inte alls så stora och fyllda så de lär väl bli stora när amningen sätter igång igen några där efter förlossningen. Kan dock tillägga att jag har B-C. Har stora bröstvårtor under mina graviditeter som går ner efter amningstiden.
  • Twoblirthree
    Perpen skrev 2018-05-28 19:08:28 följande:

Ang. Tuttar.. Vid de två andra barnen hade jag mycket smärta i dem och upplevde att de "svällde". Brukade vakna på nätterna av ont i brösten. Men denna gång har jag inte haft ont. Känns inte som om brösten är medvetna om att jag är gravid. Har börjat oroa mig för att jag inte ska kunna producera nån mjölk alls (tidigare gånger har jag t.o.m. läckt en del). Men avsaknaden av smärta kanske kan bero på att det är tredje gången..?

Jag känner likadant. Kunde vakna vid första graviditeten av att det var blött, jag hade råkat klämma åt bröstet så det läckte. Men inte med andra och inte nu. Skulle gärna vilja att brlsten va "mer förberedda" så att bebbe inte behöver kämpa en massa. Så va det med min andra tjej. Förlossningen ca mycket bättre än med första men hon skrek och ville tutta hela tiden. Jag sov nån enstaka timme då o då på bb för att jag va tvungen att sitta upp i amma. Tar ju några dar innan det rann till...
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-05-29 11:04:51 följande:

Usch vad sega dagarna är nu! Jag är superkass i magen (med sonen hade jag både förstoppning och hemorrojder vid det här laget), ständigt törstig pga värmen, ständigt kissnödig pga bebisen och det känns som om någon har kört upp en tennisboll i mitt underliv!

Jag orkar ingenting längre, bara att stå upp känns fysiskt ansträngande. Jag hoppas på att få in en massa vila innan helgen, då vi ska se Iron Maiden (sittplaser såklart), annars lär jag vara helslut efter den kvällen.

Ja håller med. Dagarna är jättesega o är typ utmattningstrött. Ser hur hemmet raseras men orkar inte göra nått så det får va så. Har fullt upp med 2 åringen och storasysters aktiviteter. Önskar att sambon hade semestern nu så man bara kunde vila hela dagen men det dröjer.

Jag har oxå problem med magen men det är åt andra hållet, troligtvis p.g.a. järntabletterna. Igår kväll fick jag lite egentid framför tv...förlossningsfilmer fick det bli. ;) Vill bara att det ska sätta igång nu men har inga tecken på att det börjar närma sig. Dock är hon fixerad och jag måste gå "sådär" bredbent. Går in i vecka 35 imorgon.
  • Twoblirthree

Vi får ju en tredje flicka så vårt förråd på flicknamn börjar ta slut... några tips på lite ovanliga inte konstiga flicknamn?

• Twoblirthree
    Perpen skrev 2018-05-30 12:42:09 följande:

Mitt favorit flicknamn har min äldsta dotter fått. Hon heter Malva. :) lillasyster heter Elsie. :)Åh vad skönt med "bara" 36 dagar kvar. Jag har över 60 dagar kvar. Bläeh!

Här brukar det vara hela havet stormar i magen. Så pass kraftigt att det är obehagligt och gör ont ibland. Bebisen varierar fortfarande med att ligga med huvudet neråt och uppåt. Är väldigt trångt och känner tryck mot revbenen.

Malva är jättefint men sambon är inte så glad åt det. Får se vad det blir när hon kommer. Vi har aldrig bestämt namn innan de har tittat ut, har liksom inte stämt.

Min bebis är inte heller lugn i magen. Hade väldigt gärna fått en lugn bebbe nu efter mina två vildingar som jag har sedan innan.

Vore ju kul om någon kunde föda snart så man fick upp hoppet om att det börjar närma sig. :)
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-05-30 13:02:35 följande:

Jag ställer mer än gärna upp! Dock tycks inte bebisen hålla med där :/

Haha jag med!!
  • Twoblirthree
    Utvandraren2 skrev 2018-06-01 11:20:31 följande:

Jag trodde till igår att det kanske var fötterna som tryckte mot revbenen. Sen kände jag fötter i sidan i höjd med naveln och fattade ingenting hur hon lagt sig. Hon låg då med rumpan upp i revbenen och fötterna på sidan. Speciellt natten till torsdag spjärnade hon ut ben och rumpa samtidigt, det var väldigt obehagligt!

Så ligger min bebis. Hård rumpa upp i revbenen, sparkar med fötterna ut på höger sida och huvudet fixerat nere i bäckenet. Känner när hon rör händerna oxå strax under naveln o lite mer åt höger. Och hon brukar spjäla emot o det känns ganska mycket. Hicka känner jag av mest nedanför naveln åt vänster. :)
Svar på tråden Bf juli 2018