Bf juli 2018
V.29 idag
V.29 idag
Anastacia80- Gud vilken fin mage!
Hallåj alla julimammor!
Jag är gravid i v 27, 28 på tisdag. Funderar på att prata med min chef om gravidietspenning imorgon. Någon här i gruppen som har erfarenhet utav det och kanske t.o.m. fått beviljat eller väntar på svar från FK?
Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip.
Okej, inom den yrkeskategorin förstår man ju att det blir beviljat annat vore ju bara konstigt. Jag hoppas att det går vägen för mig, väntar och väntar på beskedet som såklart kommer dröja någon vecka till.
Länge sen jag skrev här. Har inte hängt med alls...
Har ni börjat köpa bebis saker än? Vagn, säng, babyskydd osv? :) Nojar över att köpa för tidigt, att det ska betyda otur eller något, samtidigt vill jag vara klar o köpa det jag vill ha liksom! Hur tänker ni? :)
Vi har bf 7/7 men kommer få planerat snitt i slutet av Juni. Vi ska på tul på tisdag, ska bli roligt att se lillan igen :)
Börjar närma sig :)
Jag går också in i vecka 34 i dag :)
Känner mig SÅ klar med det här! T o m sonen tycker att bebisen är klar och ska komma ut, jag kan inte göra annat än att hålla med. Det är iaf kul att han verkar längta tills bebisen kommer (och här trodde jag att han knappt fattade nånting), han vill gärna se videor från när han själv var bebis :)
Vi var på tul igår, så mysigt att se lillan, allt såg bra ut :) och idag fick vi tiden för att planera snittet, ska dit den 12/6.
Svårt med namn, vi har en liten My i magen nu. Har två tjejer sen tidigare som heter Emelia och Elsa. Mitt favoritnamn är Elvira men det gillar inte sambon :(. Får se om det är My som passar sen när hon väl är här :)
Jag var till BM i måndags och då var lillan fixerad. Spelar dock ingen roll då vi har planerat snitt. Vi har tid på sjukhuset på tisdag för att få tiden för snittet, går in i v 37 på söndag :)
Jag är så redo för att bebisen ska komma nu. Fick hjälp av mamma att storstäda huset igår och sen tvättat bort all tvätt, Barnens väska och BB-väskan är packad, allt är färdigt köpt till bebisen. Bara gräsmattan som ska klippas, men nu är det fint inför midsommar iallafall :) 17 dagar till BF.
Hela familjen har varit förkyld hela veckan men är nu på bättringsvägen, så bebisen får gärna stanna tills alla är friska igen.
Hur skriver man till sig på listan? BF 7/7.
Igår morse föddes vår prinsessa med planerat kejsarsnitt. Hon vägde 3970g och var 51cm lång och ska heta MY.
Kämpa på alla som väntar på sina bebisar, snart är dom här.
Stort grattis! Hur mår ni?
Så skönt att vara hemma men vad ont jag har i snittet. Blir värre igen..men han ej bajsat. Kan det vara förklaringen? Något proffs?
Lyckas ni lägga ner era barn när de sover? Hur går det till isf
Någon fler som snittades, och hur går det med era sår i värmen?
[/quote]
Mitt sår är helt läkt, vilket känns skönt med tanke på värmen och rötmånad. Känner inte av det så mycket men är lite öm om man tar på magen. Snittades för 5 veckor sedan.
Idag blir MY 7 veckor, tiden springer iväg. I lördags var vi på bröllop och hon skötte sig jätte bra, bara sov och vaknade för att äta. Hon är Verkligen underbar. Nätterna går hyfsat, fick sov 6 timmar i sträck inatt, känner mig ganska pigg idag.
Hoppas alla har det bra med sina små godingar.