Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bf juli 2018

nr 3 skrev 2017-11-12 19:09:32 följande:

Någon som börjat må illa ?

Vilken vecka började ni må dåligt ?

Jag gör. Mått dåligt sen några dagar innan plus men varit okej. Idag har de varit illa så höll på att kräkas imorse så fick ta en postafen. Lindrade lite men inte kräkts iallafall. Men ver med nästan 99% garanti att de kommer bli värre och jag kommer med ganska stor garanti drabbas utav hypermiss gravidum igen. Haft de mina 2 tidigare graviditet. Det är sjukt tufft både psykiskt och fysiskt. Och krävs mycket stöttning. Men de är värt det!! Annars skulle jag aldrig göra det en 3 gång. Och skall man se något positivt i de är att hormonerna ökar och bebis bitit sig fast för och stanna i magen :) <3 Så hoppas verkligen på det bästa!! <3
  • Horisonten

Hej allihopa!! Hur mår ni och hur går det för er? :)

Här går det bara bra. Trött är jag och somnar ofta i soffan och fått väldigt oren hud i ansiktet senaste dagarna. Sen har vi då illamåendet. Det blir värre och värt vilket jag räknat med. Med tanke på mina tidigare 2 graviditeter så har jag ju haft hyperemis gravidum. Men än så länge kräks jag inte iallafall,men nog bara en tidsfråga. Är ju bara i v 5 4+5 enligt senaste mensen eller ev v 6 5+0. I söndags fock jag ta en postafen för jag mådde så illa och skulle iväg och fira farsdag. Funkade okej men kände lite. Idag så hade jag nog egentligen behövt ta en postafen också men för stressig morgon. Får se hur de fortsätter och hur länge detta funkat och de funkar med postafen. Det enda som är positivt är att de känns bra att illamåendet är kvar och starkare då känns de som allt är som det skall. Och att bebis biti sig fast för och stanna i magen. Det lugnar mig lite. :) Längtar till måndag då har jag flesta inskrivning/hälsosamtalet med min barnmorska :)

• Horisonten
    kattnos skrev 2017-11-14 10:57:52 följande:

Oj vad mycket symptom du har! Jag har mest ett molande i nedre delen av magen och sen blir jag lätt andfådd. Andra symptom kommer och går men överlag mår jag nästan som vanligt! Jag är trött stundvis men pigg för det mesta, luktsinnet har nästan inte påverkats alls.. Men har tagit två positiva test och ett hcg-blodprov som också var positivt så jag är gravid, utan tvekan! Jag tror att jag är V 6 5+1 enl senaste mens.. men mycket kan ju ändras gällande symptom och vad jag har läst så har du haft jobbiga graviditeter bakom dig?

Kanske inte tänkt så mycket på det hihi :p att bli andfådd snabbt kan jag skriva upp på. Har ingen molvätk direkt,ibland svagt. Men känner mig mest öm och att det drar i underlivet liksom. Men skönt att du mår som vanligt ändå :) men ändå fått bekräftat graviditeten med blodprov :) ja symptomen brukar väl vara som starkast tror jag vid v 7-8. Ja haft mycket jobbiga graviditeter. Hade 2 missfall innan dottern. Med dottern mådde jag riktigt illa och kräktes och tappade 2-3 kg i vikt och var så orolig för missfall igen. Sen med sonen mådde jag också dåligt och kräktes så fick åka in och få dropp på gynaktuen. Fanns inte lika bra medicin då som jag hade med dottern. Sen fick jag kraftig foglossning så fick ha krukor med honom och även gaavidutesklåda. Så varit tufft. Men det är så värt det!! Skulle göra de miljoner gånger om och därför jag ändå gör detta en 3 gång!! :) <3 men de kommer nog bli tufft så mycket stöd ifrån nära och kära kommer ju att behövas.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2017-11-14 11:47:49 följande:

Jag mår ganska bra. Det som känna värst är det psykiska. Jag har problem med PMS och under graviditet ballar jag ur och har som PMS*tusen. Så det blir mycket tårar.

I övrigt har jag lite molvärk emellanåt, blir jättesvullen när jag ätit och har fått en del acne på rygg och bröst (inte i ansiktet som tur är, men det tackar jag Exuviance för). Lite extra känsligt luktsinne, men långt ifrån som det var med sonen! Så, ja, skaplig graviditet hittills :)

Men usch och fy det måste vara väldigt jobbigt och frustrerande när man inte kan göra något åt det alla. :( Tycker synd om dig. Men vi finns här som stöd och vi lyssnar :) skönt att de fysiska ändå är okej. Så mycket molvärk har inte jag haft. Smått smått ibland. Men mest annars att de drar,illa och värker i underlivet. Ibland i magen men inte så som med dottern som var första. Kan detta bero på att de är 3 barnen jag väntar och ganska tät graviditet. Sonen är ju bara 1,5 år. Någon som vet? Detta orkar mig lite nämligen. Tänk om bebisen inte växer som den skall :(
  • Horisonten
    Sopp skrev 2017-11-15 11:43:50 följande:

Ja tänker att man redan är lite uttänjd när det är dags för tredje, haha ;)

Hihi tack för de lugnande orden. Lite så jag tänkte med :)
  • Horisonten
    Oktober2017 skrev 2017-11-15 12:11:10 följande:

Någon som mår illa ännu? Och i vilken vecka är du i i sånt fall?

Jag mår illa redan!! Gjort de sen dagarna innan plus. Men i söndags så ökade illamåendet och imorse värre också. Fick ta postafen i söndags och idag för höll på att kräkas. Funkade bättre i söndags. Finkar väl idag men så men känner av illamåendet ändå men hanterbart iallafall. Är i v 5 (4+6) enligt senaste mensen. Men tror mer jag är i v 6 (5+1) typ då jag har aå starka symptom och fick så starkt test 3 dagar innan bim och även 2-3 gravid på digitala 1 dag innan bim.

Hur mår du själv?
  • Horisonten
    nr 3 skrev 2017-11-16 12:05:06 följande:

I vilken vecka plussade alla ?

Jag plussade supergulliga i v 4 (3+3) men tror ju jag är minst 2 dagar längre gången så tror mer v 4(3+5) för var så tydligt. Sen fick jag ?Gravid 2-3? i v 4(3+5) troligtvis V5 (4+0) egentligen. :)
  • Horisonten

Hej tjejer. Hur mår ni alla? Jag mår piss och värre lär det väl bli. Igår skulle jag åka bil tidigt på morgonen redan vid 6 men tog en postafaen och lyckades få i mig en smörgås och ert glas saft. Gick bra. Kände illa årndet men funkade. Men tillslut typ en efter en timme i bilen fick jag be dem stanna så fick jag gå ur bilen och jag hulkade som bara den. Kräktes typ som skum/slem. Så antar att tabletten dämpade.

Idag är jag så trött och mådde galet illa imorse. Så fick ta en postafen imorse igen. Dämpade de värsta eftersom jag höll på att kräkas innan. Men gick okej. Så mår bättre men mår fortfarande illa trots tabletten men hanterbart. Dock aå trött och yr. Inget trevligt eller roligt sällskap just nu för resten av familjen här :( men men vad skall man göra.

Skall till barnmorska. På måndag så får vi se vad hon säger om allt. Men misstänker att hon vill att jag skall kontakta vårdcentralen för att få lergigan utskrivet istället för att använda postafen.

Hoppas ni andra mår bättre. Kram och trevlig helg

• Horisonten
    beso skrev 2017-11-18 14:07:38 följande:

Näää urk! Stackars dig! :( Vet att jag har det samma att vänta! Brukar få hyper emesis..vidrigt! Får dessutom sån ångest av illamåendet! Men än kan jag inte klaga även om jag känna av d lite idag. D e väl på väg..

Äter du kex eller nåt för att motverka?

Ja inte kul alls. Bara legat på soffan idag. Åh då r vid 2 fick hyperemesis med båda mina tidigare barn så lär komma som ett brev på posten denna gången med.

Försöker äta salta kex,lite och ofta. Idag har jag fått ta postafen igen men gjorde inte så mycket,dämpade kanske men gjorde mig så trött. Inte börjat kräkas än men tidsfråga. Kräktes ju bara nästan igår så. Men mycket sömn kanske hjälper.
  • Horisonten
    beso skrev 2017-11-18 22:21:50 följande:

Oj nej va tråkigt! Har någon medicin funkat för dig? När jag åkte in akut gav dom mig stolpiller som e starkare mot illamående men jag vågade aldrig ta dom pga biverkningarna som kunde va dåligt för bebben. .

Varken postafen eller leriga funkar för mig tyvärr. Oroar mig lite nu då jag måste orka med allt som har att göra med min 4årige son som minst sagt e vild..

Hur gamla är dina barn?

Hade en medicin som hette ondasetron när jag var gravid med dotter men de slutade ju skriva ut den sen. Så till sonen hade jag bara lerfigan Como men hjälpte inte alla. Men antar att de ör bättre än inget. Jag fick någon sprut när jag åkte i akut mot illamåendet med sonen funkade aå bra och så 3 påsar med dropp. Se hur de blir denna gången. Är ju bara i v 6(5+ 3) idag enligt senaste mensen men mår redan såhär.

Jag förstår att du oroar dig. Gör jah med. Har behövt sjukskrivning innan. Så känns sådär oh behöva säga de till jobbet ev snart. Men min man skall vara pappaledig i december oh början av januari vilket känns så skönt. Min dotter är snart 4,5 år och min son är 1,5 år
Svar på tråden Bf juli 2018