• beso

Bf juli 2018

Horisonten skrev 2017-11-18 21:11:18 följande:

Ja inte kul alls. Bara legat på soffan idag. Åh då r vid 2 fick hyperemesis med båda mina tidigare barn så lär komma som ett brev på posten denna gången med.

Försöker äta salta kex,lite och ofta. Idag har jag fått ta postafen igen men gjorde inte så mycket,dämpade kanske men gjorde mig så trött. Inte börjat kräkas än men tidsfråga. Kräktes ju bara nästan igår så. Men mycket sömn kanske hjälper.

Oj nej va tråkigt! Har någon medicin funkat för dig? När jag åkte in akut gav dom mig stolpiller som e starkare mot illamående men jag vågade aldrig ta dom pga biverkningarna som kunde va dåligt för bebben. .

Varken postafen eller leriga funkar för mig tyvärr. Oroar mig lite nu då jag måste orka med allt som har att göra med min 4årige son som minst sagt e vild..

Hur gamla är dina barn?
  • beso
    Ejms skrev 2017-11-18 21:41:39 följande:

Hej tjejer! En till blivande juli mamma här! ???? Har BF den 5 juli. Mår skit om dagarna och äter Lergigan som hjälper föga, ???? så jag måste be om starkare. ????

Hej o grattis! :) Välkommen! :)

Se mitt inlägg här ovan som jag skrev om just illamåendet..
  • beso
    Stannahosmigjulibarn skrev 2017-11-18 23:23:37 följande:

Hej!

Plussade för strax över en vecka sen (andra barnet). Men nu har jag haft blödningar (mens liknande) i 2 dygn. Nu börjar det avta. Ringde mödravården och hon sa bara det låter som missfall. Har varit så nere nu, från den mest lyckligaste att vi skulle få ett till barn i Juli. Jag vill inte tro på det. Har inte haft ont. Antar det bara är och vänta o ta nytt test? När gör de tidigast VUL ? Uch för ovissheten , hoppas så att det är ett litet hjärta som tickar där inne?

Åh fy va jobbigt! Men det kan gå vägen iaf. Hoppas det fortsätter att öka på testen. När jag fick missfall blev testen negativa efter ca 3dagar.. Jag ska göra ett tidigt vul pga av tidigare upprepade missfall. En v efter bim sa hon att det inte va säkert att man såg något så vi bokade 2v efter bim för att vara 'säkra.

Lycka till! Håller tummarna!
  • beso
    Lilliz84 skrev 2017-11-19 10:40:48 följande:

Hur mår ni alla? Jag mår jätte bra förutom lite trötthet. Men däremot känner jag mig som en stor ballong. Är bara i vecka 5 och ingenting passar längre ???? fävet inte hur länge jag ska kunna dölja detta. Har två barn sedan innan och en antar för 12 år sedan. Så kroppen har ju ändå varit med tre graviditeter. Ni som har fler hur hur känns det för er?

Hej! Jo tack mår bra! :) Men är bara i v 5..brukat bli jättesjuk.. Samma här med magen..har 3 barn sen innan. Vill gärna hålla det hemligt ett tag..fast jag e redan tjock så folk vågar väl inte fråga! ;D
  • beso
    Trolliboll skrev 2017-11-19 11:35:48 följande:

Nu har jag äntligen berättat för honom. Han ville absolut inte ha några barn men nu när jag berättade att jag är gravid så blev han överlycklig och vill behålla det ????

Va kuuul! Grattis! :)
  • beso
    Horisonten skrev 2017-11-19 12:45:30 följande:

Hade en medicin som hette ondasetron när jag var gravid med dotter men de slutade ju skriva ut den sen. Så till sonen hade jag bara lerfigan Como men hjälpte inte alla. Men antar att de ör bättre än inget. Jag fick någon sprut när jag åkte i akut mot illamåendet med sonen funkade aå bra och så 3 påsar med dropp. Se hur de blir denna gången. Är ju bara i v 6(5+ 3) idag enligt senaste mensen men mår redan såhär.

Jag förstår att du oroar dig. Gör jah med. Har behövt sjukskrivning innan. Så känns sådär oh behöva säga de till jobbet ev snart. Men min man skall vara pappaledig i december oh början av januari vilket känns så skönt. Min dotter är snart 4,5 år och min son är 1,5 år

Oj ja då förstår vi verkligen varandra i det här både med illamåendet o samtidigt ha småbarn! :/

Fick tips på facebookssidan om zofran o pimperan. Ska fråga efter det när det drar igång..

Förragången blev jag galen på att som kom med tips på huskurer som kändes som att försöka ge en Alvedon till någon som har fått benet avhugget hehe! ;) Fast dom menar ju väl! ;)
  • beso
    Zarina skrev 2017-11-19 12:57:26 följande:

Så fort man känner en lite större flytning bara måste man asap springa till toan och kolla att det bara var ofärgat.........!!

Någon annan som känner igen sig? *apa som håller sig för ögonen-smiley"

Ja tyvärr. Igår kom massor av vattnig flytning när jag va ute så till o med byxorna blev blöta..blev livrädd! :(

Idag är dessutom 28dagar sedan mitt missfall förra månaden kom igång ordentligt..o det är på dag 28 i graviditeten som mina blödningar brukar komma igång vid missfall...så idag e jag extra orolig..! :/
  • beso
    Zarina skrev 2017-11-19 13:30:43 följande:

Hur gamla är dina tre barn? :)

15, 7 och 4(=viiild! ;))
  • beso
    Zarina skrev 2017-11-19 14:26:49 följande:

Håller tummarna stenhårt att du inte får någon blödning idag!!!

Kul! Du har redan erfarenhet av lite äldre barn då! :) Mina är 6, 4 och 1,5 :D

Tjohoo vi kommer få så fullt upp! Hehe! ;D

Hoppas denna bebis blir lugn så denna gamla mamma hinner med i svängarna! ;) Skönt när de äldre barnen kan hjälpa till lite med att stoppa i nappen m.m när man typ e på toa o liknande! ;) Hehe..härliga minnen som dyker upp! ;)
  • beso
    inalife skrev 2017-11-19 15:38:01 följande:

En liten tanke... mina två första graviditeter mådde jag fruktansvärt dåligt och spydde dygnet runt. 10 år sedan

När jag blev gravid i somras hade jag nästan inga symtom och foster dog v 8, denna graviditet har jag mer symptom men intecluka mkt illamående som för 10 år sedan.

Är alla graviditeterna olika ? Dumma mig som oroar mig så

Hej! :) Jo jag har läst om många som vid olika graviditeter får väldigt olika symptom o allt gått bra! Själv mår jag dock alltid prutt från v6-7 men skulle jag motförmodan må jättebra så skulle jag verkligen börja ana ugglor i mossen..även om det kan vara helt normalt! Så förstår dig! Men försök tänka posetivt om du kan för oron är hemsk jag vet. Kram
Svar på tråden Bf juli 2018