Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Bf juli 2018

Zan80 skrev 2018-01-17 23:03:35 följande:

Hej. Mår ni bättre nu, de flesta har väl kommit över vecka 12? Jag mår tack och lov bättre och mår inte lika illa längre. Förra veckan vände det till det bättre. Efter att ha gjort ett ultraljud där jag hade HÖG risk att jag skulle ha ett barn med Down syndrom så här jag varit supernervös. Fick idag resultatet ifrån blodprovet där man kan se exakt. Allt var normalt! Så kunde jag ju inte låta bli att klicka på knappen om vilket kön som ligger i magen. Här ju redan 2 pojkar och nu blev det en... pappan måste få veta. Skriver mer igen.

Grattis till bra svar!

Jag fick bra på kub men vande nipt ändå. Det skulle skickas till Karolinska. Visst har som en sida man kan logga in på? Kan man klicka kön där?
  • 3hjärtan
    grästuva skrev 2018-01-23 06:35:50 följande:

Skäms inte, magen är jättefin

Min mage i v.13+1 väntar barn nr 5

Så är min mage ungefär 13+1 idag. Väntar min 4a. Har Iof varit gravid till v17 därimellan också.
  • 3hjärtan
    Mamma till S skrev 2018-01-23 08:21:01 följande:

Hur mkt ska en orka då!?

Varit sjukskriven 4 v för heeeemsk illamående , inlagd med dropp osv. Har varit tuffa veckor, o igår var första dagen på jobbet, äldreboende, lagom stressigt , en del sprin, gå o stå osv. Kom hem igår med hemsk huvudvärk o spytt som en gris hela natten!! Jag orkar inte mer. Har fått nå skit i halsen efter allt kräks, känns som ett sår eller nått !! Gör så ont.. Det är som att kroppen jobbar mot sig själv, den hänger inte alls med o jag är helt slut.

Vad göra?? Är så fruktansvärt ledsen bara!

Låter som du skulle varit sjukskriven längre. Va rädd om dig. Vilken vecka är du i nu?
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2018-01-24 19:36:41 följande:

Fick NIPTresultatet nu på eftermiddagen! Testet visade inte på några avvikelser, skönt! Som vi anade så är det en till liten pojke, så är en del blandade känslor just nu. Glad och lättad över att testet var bra, samtidigt ledsen då jag nu aldrig kommer att få en dotter då vi ej vill ha fler barn. Förhoppningsvis har jag tid att bearbeta dom känslorna innan förlossningen nu så att jag kan känna mig glad och fokuserad på vår nya lilla man

Grattis till bra svar och till en till kille!

När gjorde du ditt nipt?
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-01-28 12:25:35 följande:

Alltid är det nån jäkla bild som ska vrida sig >.

Magen ser mindre ut nu med andra
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-01-29 23:11:52 följande:

Hm. Jag har inte haft så ont, varken nu eller med första. Har du gjort ultraljud så du vet att det inte är utomkveds (vet inte om man ens kan gå så länge med det förvisso)? Kan vara sammandragningar, men de ska inte göra ont så här tidigt. Växtvärk kan det också vara. Eller ligamentsmärtor. Svårt att veta faktiskt.

Utomkveds upptäcks alltid i V5-7. Längre än så brukar man ej gå med det.
  • 3hjärtan
    LaPrincipessa skrev 2018-01-30 21:07:10 följande:

Ni som är efter vecka 12 (borde väl vara alla :) ). Äter ni fortfarande folsyratabletter? Har en hel burk kvar (500 mg) och borde väl inte skada och ta ngn månad till?

Sen mår jag sedan jag blev gravid illa av alla feta fiskar som lax och sill tex. Borde man ta Omega3-tabletter? Får i mig lite räkor o torsk ngn gång i månaden...

Jag fortsätter äta mina tabletter som heter gravid. Är folsyra i den.
  • 3hjärtan
    Vita_tassar skrev 2018-02-02 08:36:09 följande:

Jag vill också köpa gravidjeans, men fattar inte vilken storlek jag ska beställa. Hur har ni gjort? Ska jag tänka det som jag haft innan, eller en storlek större?

Jag var smal innan men har samlat på mig lite mer fett.

Jag tog samma som jag brukar ha. Hade ej kunnat ha större så ta din vanliga stl.

Tips är mama super skinny från H&M.
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-02-02 09:31:42 följande:

Nu har ju jag kvar sedan förra gången, men de som jag har beställt nu tog jag i min vanliga storlek och hoppas på det bästa. Köper du nytt så kan du ju alltid skicka tillbaka för en större storlek.

Till skillnad från 3hjärtan så tycker jag att H&M?s gravidjeans är supersvåra! Jag provade en hel hög men inte ens största storleken passade (och då är jag ändå rätt normalbyggd) :S

Men vilken modell provade du då? Jag har bara provat mama super skinny. Finns dom som bara heter mamma skinny också.

Jag är åt större hållet och har stl 40 i vanliga fall. Tog 40 nu också och hade ej kunnat ha större. För dessa kan jag växa lite i också.
Svar på tråden Bf juli 2018