• tiiitti

Bf juli 2018

Går in i vecka 33 idag. 4 veckor kvar att jobba. Kämpa!!Orken börjar ta slut.. får hoppas dessa veckor går fort..

• tiiitti

Jag är beräknad 3/7

Lite inställd på att de blir en Juni bebis pga födde tidigare förra gången, men men får se... :)

• tiiitti

Mitt hb ligger på 130 så finns egentligen inte behov för järntabletter, men bm tycker ändå att jag ska ta en varannan dag. Varför vet jag inte..

Vecka 35 nu :) bara en vecka kvar till sonen kom förra gången. Undra om denna stannar längre.

• tiiitti
    Twoblirthree skrev 2018-05-24 10:07:33 följande:

O va spännande. Hur började det förra gången då? O hur stor va han?

Jag kände absolut ingenting kvällen innan och natten va lugn. Vaknade på morgonen av att hela slemproppen åkte i toastolen när jag gick på toa. Sen började värkarna komma igång strax därefter och blev mer och mer intensiva under hela dagen. Åkte till förlossningen kl 20 på kvällen och höll sen på hela natten. Sonen föddes lite innan 8 på morgonen
  • tiiitti

Idag har jah haft mycket mensvärk smärtor. Någon annan som har det så också?

Hade aldrig det med första fören det va dsx, men förstår att man kan ha de mycket andra gången??

• tiiitti

Både igår och idag har jag haft jättemycket sammandragningar. Typ med 10-15

minuters mellanrum. Dom gör inte ont men jag börjar få väldig träningsvärk i magen. Har lite mensvärksmörtor imellanåt också.

• tiiitti
    Twoblirthree skrev 2018-06-01 19:55:17 följande:

Jag har oxå haft massa sammandragningar idag, dock sitter de i hela tiden som jag rör mig. Så sitter jag ner så känns de knappt men så fort jag ställer mej upp el går så är det väldigt spänt och trycker lite neråt. Började igår kväll o går som en kratta nu. Ja hade lite sammandragningar för några veckor sedan men varit lugnt emellan tills igår kväll. Är väl slutspurten på träningen nu...;)

Ja det märks det närmar sig slutet :)

Gör dina sammandragningar ont eller blir också bara spänt än så länge?

Jag vet inte hur många gånger jag vaknat inatt av mina :S
  • tiiitti
    Twoblirthree skrev 2018-06-02 10:09:58 följande:

Nja inte ont men ömt och obehagligt. Jag känner inte av mina när jag vilar så jag vaknar ej av dem men så fort jag ställer mej upp så blir det kraftigt tryck neråt, spänt och får svårt att gå. Du kanske är närmre förlossningen eftersom magen verkar träna även när du vilar. ;) Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 36. BF 3/7. Du du?
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-04 13:59:52 följande:

Tappen fortsätter att påverkas och hade minskat en halv cm till, ska på koll om en vecka igen och ska ringa fl om det blir regelbundna värkar eller nåt annat. Suck

Vilken vecka är du i? Ska de försöka stoppa förlossningen om de sätter igång nu?
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-04 16:53:48 följande:

33+3, vet inte hur de gör när det är så nära gränsen på 34... Tror dock inte det blir nån bebis det närmsta, har inget förtroende för kroppen, aldrig haft ryggvärkar innan jag legat på förlossningen innan... hoppas dock den kommer om 3 veckor när sonen föddes, vet inte hur jag ska orka gå såhär längre än så om det inte lugnar sig

Nej men tänkte imed tappen va påverkad, men sätter kanske inte igång det ändå. Jag minns inte hur de kändes innan de startade. Allt satte nog bara gång på en gång. Så vet inte vad jag ska leta efter för tecken :)
Svar på tråden Bf juli 2018