Inlägg från: EpicNurse |Visa alla inlägg
  • EpicNurse

Plussa BIM -12?! Min BM förstår inte!

Fostren växer olika fort och därför det diffa. Behöver inte betyda något alls. Varför skulle det hjälpa att man gör ett ultraljud till?

Sen kan det ju vara så att det är början på en tillväxhämning men då kommer man märka det på SF-mätningarna senare under graviditeten.

Sen är bim inget riktigt begrepp utan påhittat här på familjeliv.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse
    EpicNurse skrev 2017-10-19 22:03:20 följande:

Fostren växer olika fort och därför det diffa. Behöver inte betyda något alls. Varför skulle det hjälpa att man gör ett ultraljud till?

Sen kan det ju vara så att det är början på en tillväxhämning men då kommer man märka det på SF-mätningarna senare under graviditeten.

Sen är bim inget riktigt begrepp utan påhittat här på familjeliv.

Såg nu att Fostret var större än beräknat, inte mindre, så det tyder ju inte alls på nån tillväxthämning xD. Skyller på amningshjärnan.
  • EpicNurse
    thee skrev 2017-10-20 12:20:53 följande:

Hihi nä, fostret var mindre än beräknad. Kanske lite otydligt. :) Men jag känner mig lugnare av svaren här. Jag avvaktar så får vi se när dem börjar mäta SF mått. Är det någon som vet om dessa mått är svårare att uppskatta om man är överviktig? Var överviktig redan innan jag blev gravid.

Men... du skriver att du isåfall skulle plussat på bim-12, alltså typ när ägglossningen är. Då är ju fostret två veckor större än det borde.

Eller aha! Nu förstår jag nog. Du menar att enligt deras mätningar så skulle du blivit gravid/haft ägglossning när du tog det positiva testet?
Svar på tråden Plussa BIM -12?! Min BM förstår inte!