Plussa BIM -12?! Min BM förstår inte!
Hej! Jag undrar lite vad andra hade gjort i min situation då jag vet att jag har rätt men ingen lyssnar på mig. Jag har väldigt regelbunden mens, men visst ägglossning kan säkert vara olika ändå. MEN jag plussade på min BIM dag, vilket jag även gjorde med mitt första barn, gravid med andra nu. Nu när vi var på RUL för ett tag sedan blev jag flyttad 12 dagar. Jag sa då direkt att det var ju jättekonstigt för då skulle jag plussat nästan samma dag som jag blev gravid. Hon som gjorde ultraljudet lyssnade inte alls och sa bara att det var vetenskapligt bevisat att man daterar efter RUL. Jag skulle ändå träffa min barnmorska några dagar senare så tänkte att jag tar det med henne. Men när jag säger detta så förstår hon verkligen inte! Hon frågar mig vad jag menar med BIM? Och jag förklarar att det var den dagen jag skulle haft min nästa mens men plussade istället. Och att jag väl inte kan plussa när jag precis blivit gravid? Och hon bara jaja och sen fortsatte med det andra vi höll på med... Är detta verkligen ok? Jag är orolig men det kanske är helt i onödan? Vad hade ni gjort? Vet inte om jag vågar be om ett andra utlåtande för man vill ju inte att ens Bm ska hata en :/