Inlägg från: Tomelilla15 |Visa alla inlägg
  • Tomelilla15

Plussa BIM -12?! Min BM förstår inte!

Jag gjorde ett ul i v9 pga smärtor, sen kub i v 13 och Rul i v 19. Alla tre ultraljuden visade att jag gått två veckor kortare än min beräkning utifrån cykel för äl. Mitt barn föddes spontant i 40 +0. Den enda förklaringen är att jag fick dubbel ägglossning och att den andra gången skedde precis när jag skulle haft mens och den gången blev jag gravid.

• Tomelilla15
    Nykär15 skrev 2017-10-31 09:20:37 följande:

Men då plussade du senare med eller? Om man plussar på BIM så håller ju inte den förklaringen eftersom man isf skulle plussa i samband med ÄL, som i mitt och TS fall. Det tar ju runt 2 veckor från ÄL innan man kan se positivt på ett test. Har man fått positivt då så är det ju omöjligt att graviditeten börjar först två veckor senare....

Alla barn följer inte kurvan som vården rättar sig efter och i mitt fall så var det ju ett fel på moderkakan som gjorde att hon var mindre. Detta tycker jag de borde ha sett på ex RUL om de hade vart noggranna, och eftersom jag på RUL flyttades tillbaka till 14+3 så borde de gjort om RUL för att kunna bedöma alla organen, det är alldeles för tidigt att mäta den i 14+3. Så det var många saker jag tycker de viftade bort i den graviditeten, hade krävt annan uppföljning idag när jag gått igenom så mycket mer och vet risker...nu gick allt bra vilket jag är evigt tacksam för. 

Ja precis.Jag pussade senare också.
    Min poäng med inlägget var att visa att det finns flera exempel på när cykeln inte är som den brukar vara. ts kan helt enkelt ha fått en extra ägglossning utan att veta om det. 
    Jag är själv tvilling om mitt tvillingsyskon är två veckor yngre än mig, det syntes vid födseln. Min mamma hade alltså en ägglossning till trots att hon var gravid. återigen, poängen är att en menscykel inte alltid följer sitt vanliga mönster.
Svar på tråden Plussa BIM -12?! Min BM förstår inte!